det begyndte så godt

I dette forum kan du få hjælp og vejledning til alt hvad der hedder indkøb af materialer via auktion på eBay og QXL. Kom også med erfaringer og gode råd til andre.
Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

det begyndte så godt

Indlægaf Pia Lou'lou' » lørdag, 08. maj 2010 20:03

jeg var på agat-jagt (det er ved at være en hobby) og havde fundet en sælger på ebay med meget favorable priser. jeg bød, som jeg ikke har budt i lang tid. han har virkelig nogle lækre sten - men så kom en anden køber med samme smag som mig og bød lang tid før sidste øjeblik - dumme tøs . og hun overbød nærmest konsekvent de bud jeg havde lagt til min store irritation. jeg tænkte, at hun var en knold siden hun overbød langt før det var nødvendig og at hun nok ikke havde tid til andet. men næh nej - hun var parat ved tangenterne 10 sekunder før auktionens ophør. og nappede de bedste striber i denne runde.
tænkte også at det var sælger, der var inde og byde sine varer oop, men det var selektive bud, som blev lagt.
nu må jeg så gøre op med mig selv hvor meget jeg gider bruge på de gode striber på 20x50mm? det er måske smartere at gå til kilden.

og alligevel: *panik* *erro* *erro* *erro* *erro* *erro* *erro* *erro* *erro*

vase
Peridot

Re: det begyndte så godt

Indlægaf vase » lørdag, 08. maj 2010 23:06

nederen. Jeg harprøvet det på qxl når nogen har sat en et eller andet max pris. Man når dårligt nok at byde færdig før man får en mail om at man er overbudt-men da man ikke kan se med hvor meget kan man jo blive ved en hel aften! Nu er jeg så irriteret over det at jeg konsekvent KUN byder 1 gang på en vare. SLUT! tid er jo også penge/værdifuld;-)
vh Vase-vild med viklinger;)

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » søndag, 09. maj 2010 06:04

jeg har det på samme måde: ingen skal få lov til at trække mig ind i et kapløb på bud. hvis noget for alvor er hot for mig og andre, så vil jeg i reglen byde ind de sidste 15 sek.
problemet her var bare, at der var så mange stiber i udbud på samme tid

Charlottes
Glas perle
Geografisk sted: Amager

Indlægaf Charlottes » søndag, 09. maj 2010 15:43

Det kan jo være at sælgeren giver dig et tilbud om at du kan købe dem for det du bød som max? Det har jeg prøvet flere gange. Men jeg hader også de personer der sidder og byder en lille bitte smule over nogle få sekunder før auktionerne slutter. Det burde forbydes.

Brugeravatar
BARE-MIG
Peridot
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Indlægaf BARE-MIG » søndag, 09. maj 2010 15:59

Surt, Men sådan er det jo bare, Jeg er selv blevet budt over mange gange og har os selv budt over nogen flere gange lige inden slut, fordi den anden os igen..
Hvis man vil være sikker på at få en vare, så må man jo lade være med at byde og så kun købe til fast pris.

Jeg havde fundet nogen super lækre sten på ebay i torsdags, og der kom flere bud på tæt indtil slut, og 6 sek inden den sluttede blev jeg overbudt.. Så surt.
Men sådan er det jo bare..!
Katja

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » søndag, 09. maj 2010 20:00

Ja, i har da ret - det er vilkårene for alle-take it or leave it.
der kommer ikke second offers, det var unika-striber *blink*

Tilbage til "Indkøb af materialer på eBay og QXL"