Guide til at ligge billeder på forum.

Her kan du læse om forumet, des formål og des regler (Anbefales!). Og du kan komme med en præsentation af dig selv og dit arbejde. Velkommen til.
Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Guide til at ligge billeder på forum.

Indlægaf Line » søndag, 20. januar 2008 14:40

Guide til bilelder af Lilli Designs.

Der er ikke muligt at uploade billeder direkte op på forum. Det vil komme til at fylde alt for meget.

MEN hvis man finder er billede et sted på nettet kan man ligge det ind på forum ved at kopiere stien til det og sætte det ind i et indlæg. Markere stien og trykke på Img. Så vises billedet.

Har man egne billeder skal man selv hoste dem og på samme måde linke til dem for at få dem vist på forum. Man kan finde mange steder på nettet hvor de hoster billeder gratis for en.

Efter ønske fra Ina er her en guide til upload af billeder.

Start med at lægge dit billede ind på en side der hoster dem. Jeg bruger flickr, som er meget nem og overskuelig.

Når billedet er lagt ind hos hosten, højreklikker du på billedet (på siden) og vælger egenskaber. Her dukker en url op, som du markerer og kopierer - se billede. Er der tegn efter jpg skal de IKKE med.

Billede

Så går du ind i dit indlæg og sætter url'en ind. Du markerer den igen, og trykker på knappen Img - og så er billedet på. Tryk evt. vis prøve for at tjekke.

Formindskelse af billede (til profil):
Nu antager jeg du bruger windows - du finder billedet og højreklikker på det, vælg rediger.
Så åbner billedet i Paint. Under fanen "billede" vælger du stræk/vrid. Her kan du indtaste den procentdel dit billede skal fylde. Dette afhænger af billedstørrelsen hvor meget du skal vælge. Billeder fra mit gamle digicam skulle ned på ca. 25% hvor den tlf jeg bruger nu er nok med 50%, så du må prøve dig lidt frem.
Du kan under fanen billede også finde attributter som viser dig hvor meget billedet nu fylder (nogle gange skal billedet lige gemmes først, så er det sikker på at få den rigtige størrelse)

Brugeravatar
Suz
Opal
Geografisk sted: Århus

Kan Picasa bruges?

Indlægaf Suz » lørdag, 17. januar 2009 11:15

Jeg benytter normalt Flickr til de billeder, som jeg bl.a. lægger ind her, men da jeg ellers bruger Picasa, ville det være praktisk at kunne hente fotos direkte derfra.
Det kan jeg altså ikke få til at fungere - der kommer ikke en brugbar URL, som virker til indsættelse her på forum.
Ved nogen om det overhovedet KAN lade sig gøre at indsætte fra Picasas webalbum, og i givet fald hvordan???
Mvh
Suz

Brugeravatar
mortilseks
Swarovski perle
Geografisk sted: Roslev
Kontakt:

Indlægaf mortilseks » torsdag, 22. januar 2009 01:25

ved nogen om der er nogle danske sider man kan bruge har ikke så meget forstand på det og forstår ikke så meget engelsk
Knus og varme tanker Tina

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » torsdag, 22. januar 2009 02:04

Den nemmeste er imageshack.dk - men dine billeder løber ud og forsvinder efter 3-5 mdr. Men ellers er den SUPER nem :o)

Helt uden diggedarer desværre.
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
mortilseks
Swarovski perle
Geografisk sted: Roslev
Kontakt:

Indlægaf mortilseks » torsdag, 22. januar 2009 10:27

tak perlemig prøver jeg lige
Knus og varme tanker Tina

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Geografisk sted: Bolderslev - Aabenraa
Kontakt:

Indlægaf Danagonia » torsdag, 22. januar 2009 13:32

Du kan også bruge facebook, det er dansk... Du skal selvfølgelig lave en profil, men derefter er det meget nemt at lægge billeder op... http://www.facebook.dk
Ha' en Perle dag! - CamillaBillede

Timpet
perle

Re: Guide til at ligge billeder på forum.

Indlægaf Timpet » mandag, 03. maj 2010 12:24

God guide :)

Brugeravatar
suss
Træ perle

Profilbillede

Indlægaf suss » onsdag, 15. september 2010 00:26

Er det samme procedure, hvis man vil sætte profilbillede ind?
Er stadig i chock efter at have fundet ud af, at man kan blive afhængig af perler... Er stadig ikk afklaret omkring om jeg har fået mig en sund hobby eller en afhængighed??? :-O

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Profilbillede

Indlægaf Mazy » onsdag, 15. september 2010 00:30

suss skrev:Er det samme procedure, hvis man vil sætte profilbillede ind?

Nej. For at sætte det ind skal du gå ind i 'Brugerkontrolpanel'/'Profilindstillinger'/'Avatar'
Og så kan du uploade billedet direkte fra din egen PC, det må bare ikke fylde for meget :-)
Billede

Brugeravatar
suss
Træ perle

Indlægaf suss » onsdag, 15. september 2010 01:09

Tak for hjælpen, men jeg kan åbenbart stadig ikke finde ud af det *vedikke

Jeg er kommet ind det rigtige sted, og jeg har trykket på gennemse og fundet mit foto frem, men det er åbenbart ikke nok.

Der står:

Angiv URL'en for den specifikke placering af det billede du vil anvende som din avatar
og
Indtast URL'en for stedet der indeholder den avatar du ønsker at linke til.

Al dette forstår jeg ikke *vedikke
Er stadig i chock efter at have fundet ud af, at man kan blive afhængig af perler... Er stadig ikk afklaret omkring om jeg har fået mig en sund hobby eller en afhængighed??? :-O

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlægaf Mazy » onsdag, 15. september 2010 01:12

Men hvad får du at vide når du har fundet dit billede fra PC'en og trykker på udfør, melder den så en eller anden fejl..?
Billede

Brugeravatar
suss
Træ perle

Indlægaf suss » onsdag, 15. september 2010 02:35

Næ der står ingenting - og der er ingen billede på. Mon det er fordi billedet er for stort eller ville der så stå det?

Brugeravatar
suss
Træ perle

Indlægaf suss » onsdag, 15. september 2010 10:20

hmmm... *vedikke Ok tak :-)) Jeg prøver lige at gå tilbage og læser jeres anvisninger her i starten af tråden.... :-))

Brugeravatar
suss
Træ perle

Indlægaf suss » onsdag, 15. september 2010 10:24

Har lige læst anvisningen... Det er sgi for svært for mig, så tror bare jeg dropper profilbillede - ha ha , yep erkender det er ikke studenterhuen der trykker *rullegrin

Brugeravatar
suss
Træ perle

Indlægaf suss » onsdag, 15. september 2010 12:34

Jeg har ikke prøvet at lægge billeder på forum - Jeg har billede på både min hjemmeside, facebook og amio, men jeg forstår ikke hvilken adresse jeg skal kopiere, for hvis jeg kopiere den adresse som billedet er på, så kopiere jeg jo alting tekst mm. så er det jo ikke kun billedet jeg kopierer???

Tilbage til "Præsentation"