Guide til at ligge billeder på forum.

Her kan du læse om forumet, des formål og des regler (Anbefales!). Og du kan komme med en præsentation af dig selv og dit arbejde. Velkommen til.
Brugeravatar
Mie
Admin (over perle)
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Guide til at ligge billeder på forum.

Indlægaf Mie » onsdag, 15. september 2010 10:41

Du kan godt ligge billeder her på forum ik? Du kopier samme type adresse, og sætter ind der hvor der står URL, husk billede ikke må være for stort, for så virker det nemlig ikke

Brugeravatar
suss
Træ perle

Indlægaf suss » onsdag, 15. september 2010 12:34

Jeg har ikke prøvet at lægge billeder på forum - Jeg har billede på både min hjemmeside, facebook og amio, men jeg forstår ikke hvilken adresse jeg skal kopiere, for hvis jeg kopiere den adresse som billedet er på, så kopiere jeg jo alting tekst mm. så er det jo ikke kun billedet jeg kopierer???
Er stadig i chock efter at have fundet ud af, at man kan blive afhængig af perler... Er stadig ikk afklaret omkring om jeg har fået mig en sund hobby eller en afhængighed??? :-O

Brugeravatar
Mie
Admin (over perle)

Indlægaf Mie » onsdag, 15. september 2010 12:36

prøv at højreklikke på et af billederne på de 3 sider (facebook virker i hvertfald). Når du hæjre klikker kan du vælge "kopier billedadresse"

Brugeravatar
Mie
Admin (over perle)

Indlægaf Mie » onsdag, 15. september 2010 12:39

amio virker også..

Brugeravatar
suss
Træ perle

Indlægaf suss » onsdag, 15. september 2010 13:55

De eneste muligheder jeg få for at kopiere når jeg højre klikker er: kopier eller kopier genvej - Men når jeg højreklikker og klikker på egenskaber kommer disse oplysnger frem:

27420_697711519_5307_n.jpg

HTTP

JPG-fil

Url: http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak ... 5307_n.jpg

Størrelse: 15351

200x263 pixel
Er stadig i chock efter at have fundet ud af, at man kan blive afhængig af perler... Er stadig ikk afklaret omkring om jeg har fået mig en sund hobby eller en afhængighed??? :-O

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlægaf Mazy » onsdag, 15. september 2010 14:43

Mie skrev:Du kan ikke uploade det dirkekte fra pc-en, det skal allerede ligge på nettet som alle de andre billeder du viser på forum.

Mie: Profilbilledet kan da godt tages direkte fra ens PC, mener da bestemt ikke at mit ligger nogen steder på nettet...og inde i ens profil kan man jo vælge at det skal findes direkt på ens PC.

Men der er begrænsninger ang. størrelsen af billedet:

Tilladte maksimum dimensioner; bredde: 100 pixels, højde: 100 pixels, filstørrelse: 39.06 KiB.
Billede

Brugeravatar
Mie
Admin (over perle)

Indlægaf Mie » onsdag, 15. september 2010 14:45

hmm.. det kan godt være det hedder noget andet hvis du bruger PC... måske en PC bruger kan hjælpe

Mazy, ok, det har jeg ikke selv prøvet, men fint hvis det virker

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf Mazy » onsdag, 15. september 2010 14:52

Suss: Kiggede lige nærmere på dit billede i linket.
For at bruge det som avatar skal det gøres mindre, må max være 100pixel i højden.

Når jeg klikker 'Egenskaber' på dit billede får jeg hele denne adresse på billedet:

***http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs625.ash1/27420_697711519_5307_n.jpg

Det er hele denne linje der skal bruge for at sætte billeder ind på forummet.

Billede
Her indsat ved at markere hele adressen som vist ovenfor (ikke stjernerne) og så klikke på 'Img' knappen over indlægget.

Håber dette hjælper lidt, ellers spørg endelig igen.
Og du skal IKKE føle dig dum fordi det driller, det har det gjort for rigtig mange af os der er herinde, incl mig selv *rullegrin
Billede

Brugeravatar
suss
Træ perle

Indlægaf suss » onsdag, 15. september 2010 15:04

[img]http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs625.ash1/27420_697711519_5307_n.jpg
[/img]

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf Mazy » onsdag, 15. september 2010 15:09

hmmm prøv at rediger dit indlæg engang, jeg tror der har sneget sig et lille mellemrumeller et linjeskift ind lige efter jpg

Der skal ikke være noget mellemrum eller linjeskift inden klammen.
Billede

Brugeravatar
suss
Træ perle

Indlægaf suss » onsdag, 15. september 2010 15:10

Ha ha, det funker bar ikk *blink* Skulle jeg ha gjort billedet mindre først... Og i såfald hvordan. Skal jeg flytte billedet over i et af mine egne programmer eller kan jeg gøre det mindre mens billede er på den url det er på nu? *modmuren* *blink*

Brugeravatar
suss
Træ perle

Indlægaf suss » onsdag, 15. september 2010 15:14

Tak for jeres hjælp men i skal ikke bruge mere tid på det nu... Så vigtigt er det heller ikke :mrgreen:

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf Mazy » onsdag, 15. september 2010 15:15

for at lægge billeder ind i et indlæg har det ikke så stor betydning hvor stort det er, bortset fra at hvis det er for stort så kan vi andre kun se en lille del af billedet *blink*

For at bruge billedet som avatar/profilbillede så skal det gøres mindre inden du lægger det ind.
Jeg har gjort det på min egen pc og så bare uploadet det direkte derfra.
Billede

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf Mazy » onsdag, 15. september 2010 15:16

suss skrev:Tak for jeres hjælp men i skal ikke bruge mere tid på det nu... Så vigtigt er det heller ikke :mrgreen:

He, he, jamen vi er jo så nysgerrige her på forum og vil gerne se billeder af dine smykker såååå...... *rullegrin :-) :mrgreen:
Billede

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf Mazy » onsdag, 15. september 2010 15:21

suss skrev:[img]http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs625.ash1/27420_697711519_5307_n.jpg
[/img]

Og som sagt så har der altså bare sneget sig et mellemrum ind da du prøvede at sætte billedet ind lige her.
SÅ hvis du prøver en gang til og lige fjerner det mellemrum der er efter jpg så burde det virke....

jpg [/img][/quote]
Billede

Tilbage til "Præsentation"