Hej fra Lone

Her kan du læse om forumet, des formål og des regler (Anbefales!). Og du kan komme med en præsentation af dig selv og dit arbejde. Velkommen til.
Lone71
perle

Hej fra Lone

Indlægaf Lone71 » lørdag, 24. september 2011 14:48

Hejsa allesammen, jeg hedder Lone er 40 år og er sygemeldt pt. Har 3 uddannelser bag mig og vil helst ikke igang ed den 4. men er meget interesseret i at komme igang seriøst med at lave smykker, især med perler som jeg har tabt mit jerte til. Ligenu går inteeressen på at komme i gang med at lave perledyr. Har fundet en opskrift på at få lavet et mopsehoved, min kæreste og jeg har 2 mopser :) Men synes det er lidt svært at komme igang med det.

Hvis nogen herinde har helt styr på denne teknik, må I godt skrive og måske se på linket til opskriften og komme med hjælp????

Ved godt det er meget at bede om, når I ikke kender mig........ men man kunne da håbe.

Mit drømmemål er at blive så godt, enten via at tage kurser eller lignede, så jeg kan sælge lidt af mine smykker.........

Men det må fremtiden vise.

Spørg endeligt hvis I er interesserede i at vide noget omkring mig :)

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Hej fra Lone

Indlægaf Mazy » lørdag, 24. september 2011 15:21

Hej Lone

Velkommen til *hilse* :-)

Jeg er bange for at jeg ikke kan være til meget hjælp med din perlesyning, men der er nok andre der kan noget af det...
Men det kunne sikkert være muligt at finde nogle YouTube videoer om teknikken.

Men jeg er da meget nysgerrig efter at se opskriften på den lille hund, og hvis du lægger linket til opskriften her, så skal jeg gerne se om jeg kan grave noget frem på YT...
Billede

Brugeravatar
mooshi
Aquamarine
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf mooshi » lørdag, 24. september 2011 17:06

Hej Lone

Velkommen til *hilse*

Prøv eventuelt at søge på youtube.com :-)
Billede

SigneJA
Rubin
Geografisk sted: Taastrup

Indlægaf SigneJA » lørdag, 24. september 2011 18:38

Velkommen til :-)

Cecilou
Rubin
Geografisk sted: København V

Indlægaf Cecilou » lørdag, 24. september 2011 19:45

Lone71 skrev:Hejsa allesammen, jeg hedder Lone er 40 år og er sygemeldt pt. Har 3 uddannelser bag mig og vil helst ikke igang ed den 4. men er meget interesseret i at komme igang seriøst med at lave smykker, især med perler som jeg har tabt mit jerte til. Ligenu går inteeressen på at komme i gang med at lave perledyr. Har fundet en opskrift på at få lavet et mopsehoved, min kæreste og jeg har 2 mopser :) Men synes det er lidt svært at komme igang med det.

Hvis nogen herinde har helt styr på denne teknik, må I godt skrive og måske se på linket til opskriften og komme med hjælp????

Ved godt det er meget at bede om, når I ikke kender mig........ men man kunne da håbe.

Mit drømmemål er at blive så godt, enten via at tage kurser eller lignede, så jeg kan sælge lidt af mine smykker.........

Men det må fremtiden vise.

Spørg endeligt hvis I er interesserede i at vide noget omkring mig :)

Velkommen til :-)
Det eneste man, med sikkerhed, ved om fremtiden, er at den venter på en lige rundt om hjørnet.

Ellen
Sølv perle
Geografisk sted: Århus N

Indlægaf Ellen » lørdag, 24. september 2011 21:29

Ja - velkommen til.
Heller ikke jeg ved meget om perlesyning, men bortset fra det, skal du altså ikke være bleg for at spørge om råd, for folk her er meget hjælpsomme!
Håber, du kommer i gang, og at nogen kan hjælpe dig videre:-)
Mange hilsner fra Ellen

Brugeravatar
Saraju
Rubin
Geografisk sted: Sulsted, Nordjylland
Kontakt:

Indlægaf Saraju » lørdag, 24. september 2011 22:16

Velkommen til Lone, kan lidt perlesyning, men er nødt til at se opskriften før jeg evt kan hjælpe.
Ellers er det lidt at "stole" på opskriften og gp igang, evt, piller man op en gang eller 2. Nok den hurtigste måde at prøve på.
For din egen skyld vil jeg anbefale dig at bruge en rigtig perlesyningstråd, de holder formen bedre, og de knækker aldrig som sytråd kan gøre.
har en rest rulle i hvid du må få hvis du sender din adresse i en privat besked, (det lille pb/brev ikon ude til højre.)
Tidl. Susanne i Nord

Elsker perler, og den ro det giver at arbejde med dem.

Brugeravatar
Suz
Opal
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Suz » søndag, 25. september 2011 00:29

Velkommen til, Lone *hilse*

Jeg ved intet om perlesyning, men dit projekt med dyr lyder spændende, så jeg vil da håbe, at det lykkes for dig og at du vil vise os resultetet, når du har fundet ud af teknikken. :-)
Mvh
Suz

Lone71
perle

Indlægaf Lone71 » søndag, 25. september 2011 11:04

Hej allesammen :)

Desværre kan jeg endnu ikke finde ud af at citerer nogen, men Saraju, jeg købte en speciel metaltråd, der skulle være stærk nok og gik igang med mit første flade dyr igår , men tråden knak halvvejs jeg var igennem!!!!

Det var en metaltråd med noget sølvforgyldt noget udenpå, tror du lige jeg blev skuffet og ked af det???

Brugeravatar
ChaserBall
Turmalin
Geografisk sted: Falster

Indlægaf ChaserBall » søndag, 25. september 2011 11:45

Velkommen til.

Når du skal lave dyrene, er det meget vigtigt at den tynde tråd hele tiden er strakt. Når du arbejder med den, har den tendens til at ville lave løkker, der når du strammer tråden, bliver til meget skarpe knæk. Når de knæk kommer, knækker tråden ofte.
Sørg for hele tiden at holde tråden strakt, det tager lidt tid (og en del forsøg) at lære teknikken, det er noget med at sno løkkerne tilbage hele tiden, før tråden trækkes gennem perlerne.

Jeg vil så sige at jeg ikke er ekspert .. har kun lavet få dyr. Men jeg har også arbejdet med den tynde metaltråd til viklinger ect. Og der er problemet det samme.

Brugeravatar
Saraju
Rubin
Geografisk sted: Sulsted, Nordjylland
Kontakt:

Indlægaf Saraju » søndag, 25. september 2011 13:02

Lone71 skrev:Hej allesammen :)

Desværre kan jeg endnu ikke finde ud af at citerer nogen, men Saraju, jeg købte en speciel metaltråd, der skulle være stærk nok og gik igang med mit første flade dyr igår , men tråden knak halvvejs jeg var igennem!!!!

Det var en metaltråd med noget sølvforgyldt noget udenpå, tror du lige jeg blev skuffet og ked af det???

Ej hvor er det bare ØV! især når man når så langt! Men som chaserball siger, når man sidder med metaltråd, er det super vigtigt at undgå løkker og knæk (ofte kaldet "kinks") hvis du får en løkke undervejs kan man ofte rede det ved at " trække baglæns" hvor man åbner løkken op igen, også snor metal tråden fri sådan den ikke kommer igen. Lidt svært at skrive, men har du en lille løkke gør du den "stor igen" og får tråden pæn og lige igen. Men så skulle metaltråd nok kunne holde.
Måske du kan redde det endnu, men er garenteret besværligt, men forslag, prøv at gå tilbage til det sidste "fæstede punkt" i dit arbejde, og vikel (sno omkring) tråden helt inde ved perlerne, læg så tråden via bagsiden, og igennem en perle eller 2, så kan du måske fortsætte uden at skulle pille det hele op igen.
Tidl. Susanne i Nord

Elsker perler, og den ro det giver at arbejde med dem.

Perlefuf
Perlemors perle
Geografisk sted: Odense

Indlægaf Perlefuf » søndag, 25. september 2011 13:37

Velkommen til, Lone *hilse*

Perlesyning .... der er jeg heller ikke på hjemmebane - men held og lykke med projektet. Jeg håber du finder hjælp her eller evt. på Youtube

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » mandag, 26. september 2011 10:51

Velkommen til Lone *hilse*
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
Linda
Krondiamant
Geografisk sted: København N.

Indlægaf Linda » mandag, 26. september 2011 10:57

Velkommen til Lone, jeg har skrevet til dig på det andet forum...og smidt et par link ind til nogle opskrifter.....
Storsniffer af perlestøv = hej, jeg er perloman !!

Tilbage til "Præsentation"