Hej fra en ny - Sparkling Josie

Her kan du læse om forumet, des formål og des regler (Anbefales!). Og du kan komme med en præsentation af dig selv og dit arbejde. Velkommen til.
Josefine.bs

Hej fra en ny - Sparkling Josie

Indlægaf Josefine.bs » søndag, 24. juni 2012 23:48

Hej.
Dette er jo paradis for enhver som er vild med at lave smykker - glad for at jeg har fundet dette forum som allerede her kort efter jeg lavede en bruger har givet mig mange svar på spørgsmål.

Min interesse for smykkefremstilling startede på lyngby/taarbæk ungdomsskole hvor jeg i 7 klasse startede på et smykkefremstillings hold, siden er der gået mange år og jeg er kun blevet mere og mere interesseret.
Jeg har med tiden fået opbygget mig et lækkert værksted og glæder mig enormt til at blive færdig med min studenter eksamen her til sommer så jeg rigtig kan bruge timer i smykke værkstedet.

Her er et billede af mit værksted hvor jeg når der er tid kan sætte mig og lege med diverse metaller, perler osv.. :) - Herligt.

Billede

har lavet en masse dejlige smykker og haft stande på markeder, så det går fremad. I kan eventuelt tjekke mine smykker ud på denne facebook side: http://www.facebook.com/SparklingJosie

Her er os lige et billede af en af mine ynglings kreationer: (ps. jeg har stadig ike helt fundet ud af hvordan jeg gør mine billeder mindre?? syns de er så store - nogen der kan hjælpe)
Billede

men ja, tak for en god velkomst.. Godt forum

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Re: Hej fra en ny - Sparkling Josie

Indlægaf kiskan » mandag, 25. juni 2012 11:16

Velkommen til og meget flot ring. Her er en guide til beskæring af billeder: viewtopic.php?f=12&t=10328&p=136257&hilit=vejledning#p136257
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » mandag, 25. juni 2012 16:41

Endnu engang velkommen til ;o)

Heldige asen - med lækker arbejdsplads ;o)
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
Becca T
Diamant
Geografisk sted: Studstrup, Aarhus
Kontakt:

Indlægaf Becca T » mandag, 25. juni 2012 17:00

:mrgreen: :mrgreen: Velkommen til!! :mrgreen: :mrgreen: Og den ring er mums!!! *tommel* *tommel* *aqua*

Brugeravatar
mooshi
Aquamarine
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf mooshi » mandag, 25. juni 2012 17:12

Velkommen her :-) *hilse*
Billede

Josefine.bs

Indlægaf Josefine.bs » mandag, 25. juni 2012 17:27

Tak tak :) Ja arbejdspladsen er jeg lykkelig for, det har også taget en hel del gode pakker fra Ravstedhus før det var klar. Men nu er det der endeligt men stortset alt jeg behøver - men man kan selvfølgelig aldrig få nok !!

Loewenstrand
Voks perle
Geografisk sted: Snogebæk, Bornholm

Indlægaf Loewenstrand » tirsdag, 10. juli 2012 22:18

Hejsa,

Er ny her inde. Jeg har så også en arbejdsplads men knap så meget værktøj. Vil du lave en "praleliste" til mig, med det værktøj du har købt hos Ravstedhus? Det ville hjælpe mig meget med at komme videre fra ørehængere og enkle armbånd og halskæder *chear*

På forhånd tusinde tak!

Perlehilsen

Trine Lill

Josefine.bs

Indlægaf Josefine.bs » onsdag, 11. juli 2012 00:16

Loewenstrand skrev:Hejsa,

Er ny her inde. Jeg har så også en arbejdsplads men knap så meget værktøj. Vil du lave en "praleliste" til mig, med det værktøj du har købt hos Ravstedhus? Det ville hjælpe mig meget med at komme videre fra ørehængere og enkle armbånd og halskæder *chear*

På forhånd tusinde tak!

Perlehilsen

Trine Lill

Hey Trine :)
jo altså det er jo en hel del, men kan lige prøve at liste tingene op :)

sav
savklinger
nålefilesæt fra Vallorbe
stor flad fil
flad halvrund fil
sølvhammer
plasthammer
loddepistol (med gasflaske) og andre redskaber til lodning (købte et sæt fra ravstedhus)
vitrex pulver (syre)
Fluronsyre, fluss
tænger (rund, flad, bøjletang, spids, grov bidetang, fin bidetang til 0,5 tråd)
tiltrykker
polerstål m. skraber
skydelære
flakjern
ringrigle (rund)
ringrigle (firkantet)
rund og firkantet fatningsrigle
forskellig korn smergel
smergelpind og smergellærred til pinden
passer til optegning på metal
ringmål
ringstok
ting og sager til slibemaskine, børster, pisker, slibe og polermasse
pladesaks
filenav
savbræt
skruestik
boremaskine, proxxon
bor i forskellige tykkelser
sikkerhedsbriller
tromlesæt

tror det var næsten alt :) redigerer lidt hvis der er noget mere der skal på listen

rigtig god fornøjelse med at komme igang, og skriv endelig en priva besked hvis der er noget du har sprøgsmål til

Loewenstrand
Voks perle
Geografisk sted: Snogebæk, Bornholm

Indlægaf Loewenstrand » onsdag, 11. juli 2012 01:42

Hey, tuuuuusinde tak for at du tog dig tid til at liste alle disse ting for mig, det er virkelig en kæmpe hjælp til at komme lidt mere seriøst i gang..! *hophop*

Tak tak tak *chear*

Vh Trine Lill

Josefine.bs

Indlægaf Josefine.bs » onsdag, 11. juli 2012 02:21

Det var så lidt :) der er dog nogle af tingene som du ikke får brug for lige i starten når du leger med basis teknikerne :) men jeg sir altid, jo mere værktøj jo flere muligheder. Så det er altid rart at have mere så man får mulighed for at udarbejde endnu flere forme osv. men ja, det er også ok dyrt, men man må tage det lidt hen af vejen !

Josefine.bs

Indlægaf Josefine.bs » onsdag, 11. juli 2012 02:25

Kom også lige i tanke om at en loddekarusel m skamolex plade i er godt. Og en normal firkantet skamolex også. Har også købt nogle forskellige grovheder af slibe svampe som er rigtig gode og nemmere at holde på end normal smergel

Tilbage til "Præsentation"