Paradis smykker

I dette forum og KUN i dette forum må du gøre reklame for salg af egne smykker. Du må gerne lave en tråd med direkte salg og du må linke til din hjemmeside, din trendsaleskonto, dine qxl auktioner eller lignende. Kun en tråd per bruger! Du skal bede en moderator om lov til at få en tråd i reklamesøjlen.
SigneJA
Rubin
Geografisk sted: Taastrup

Indlægaf SigneJA » søndag, 21. december 2008 13:21

Tusind tak *smækkys*

Brugeravatar
krokade
Ametyst
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf krokade » søndag, 21. december 2008 21:41

Inge Kristensen skrev:Du har vist "lånt" et billede herfra
http://www.krokade.dk/?id=84387

Har du fået lov ellers kender jeg en som bliver sur

Siden er ellers flot, men du skal nok gå den igennem for stavefejl

Moi sur neeeeeeeej (det er nok lidt indforstået for os der har været med længe på forum - ha ha) :mrgreen: *rullegrin

Altså Signe din hjemmeside er rigtig fin, nem at navigere i og overskuelig. Det var selve hjemmeside :mrgreen: .

Nu til dine priser:......KAN DU SÅ FÅ DE PRISER OP med mindst x2 og på nogle ja også x3 !!!!!!!! *smæk*

Og ja der er en del små stavefejl og eller slåfejl som du lige skal have kigget på.
Krokade - smykker lavet med hjertet

SigneJA
Rubin

Indlægaf SigneJA » søndag, 21. december 2008 22:46

tusind tak, har ikke lige fået tid til at kigge på stavefejl/ slåfejl me skal nok gøre det :-)

Brugeravatar
boots
Jade perle

Indlægaf boots » mandag, 22. december 2008 00:58

Det undrer mig meget at flere af jer siger at priserne skal sættes op.

For det første er det da hendes egen sag - måske er jeres smykker i virkeligheden for dyre - for det andet er det da smart at starte i et lavt prisleje når man starter en ny forretning op. Når efterspørgslen bliver større kan hun jo altid sætte priserne op. Det er ikke særlig smart at starte en ny butik med alt for høje priser - efter min mening (men nu har jeg jo heller ikke selv en butik, så hvad ved jeg...). :-)

Brugeravatar
LisbethBS
Ferskvands perle
Kontakt:

Indlægaf LisbethBS » mandag, 22. december 2008 01:59

Lige min kommentar til siden: Såvidt jeg husker skal der stå kontakt oplysninger på enhver hjemmeside m. salg. Dvs. fornavn, efternavn, fysisk adresse, tlf.nr. og evt. momsnr. Det kan jeg ikke finde på din side.

Og såååå......har du vist ladet dig inspirere til navnet, fra en igangværende netbutik :oops:

Mvh. Lisbeth
Linket til min web-adresse har intet med smykker at gøre - men klik bare på den hvis du er interesseret i ting til din Nintendo Wii

Brugeravatar
krokade
Ametyst
Kontakt:

Indlægaf krokade » mandag, 22. december 2008 21:10

boots skrev:Det undrer mig meget at flere af jer siger at priserne skal sættes op.

For det første er det da hendes egen sag - måske er jeres smykker i virkeligheden for dyre - for det andet er det da smart at starte i et lavt prisleje når man starter en ny forretning op. Når efterspørgslen bliver større kan hun jo altid sætte priserne op. Det er ikke særlig smart at starte en ny butik med alt for høje priser - efter min mening (men nu har jeg jo heller ikke selv en butik, så hvad ved jeg...). :-)

Du har fuldstændig ret i at det er helt hendes eget valg. Syntes bare det er synd hun "forærer" sine smykker væk. Priserne svarer nærmest til det mange andre sælger deres forsølvede/forgyldte til og Signe laver smykker i sterlingsølv og forgyldt sterlingsølv og personligt oplever jeg at kunder bliver lidt "mistænkelige" hvis man sælger ægte smykker meget billigt. Så kan det være svært, at få kunder til at tro på, at det faktisk er ægte materialer. Så det er ment som en hjælp, så hun trods alt kan tjene bare lidt på det :mrgreen:

Brugeravatar
boots
Jade perle

Indlægaf boots » mandag, 22. december 2008 22:10

Jeg vil tro at det er umådeligt svært at prissætte smykker. Materialernes pris er den nemmeste del af det (selvom det kan være svært nok hvis der er brugt meget forskelligt) - sværere er det at sætte pris på dén tid det tager at få idéerne og udføre arbejdet. Prisniveau i forskellige online butikker er svært forskellige - og mange gange selvom materialerne er de samme. Nogen kan lave et par øreringe på 10 minutter mens andre bruger en time på de samme.

Hvis hun føler at priserne er rimelige og står mål med materialernes pris og arbejdsindsatsen, så synes jeg da det er fint med lave priser. Konkurrence er jo godt. Hvis hun så finder ud af at smykkerne bliver solgt så hurtigt så hun ikke kan følge med, så kan der jo være flere grunde. Det kan være priserne der er for lave - eller simpelthen at folk kan lide hendes smykker. Så kan prisen jo sættes op gradvist. Jeg tror også det er vigtigt at man bliver kendt rundt omkring - og een af måderne kan være lave priser.

Hermed skal det også være sagt at jeg jo ikke aner noget om det i virkeligheden, da jeg aldrig har haft en smykkebutik - og sikkert heller aldrig får det; men jeg har solgt/byttet/købt konsolspil i en del år (på hobbybasis) og ved fra dét område at det er enormt vigtigt at blive kendt rundt omkring.

Jaso
Diamant
Kontakt:

Indlægaf Jaso » mandag, 22. december 2008 22:58

Jeg synes det er en fantastisk idé med gavekortet - jeg kunne rigtig godt tænke mig at lave noget lignende - hvordan ser dine gavekort ud, du sender frem? Er det ikke lidt svært at holde styr på?? Og hvordan gør du så når de bestiller fra hjemmesiden....

Brugeravatar
Verdante
Koral perle
Geografisk sted: Videbæk
Kontakt:

Indlægaf Verdante » mandag, 22. december 2008 22:59

Jeg må så indrømme, at jeg hører til dem, der mener, at man lige så godt kan starte med at prissætte sine smykker på et niveau, der både dække materialeomkostningerne og arbejdstid. Selvfølgelig kan man ikke tage løn for 3 timers arbejde for et par alm. ørenringe, selvom det har taget en 3 timer, men man kan tage arbejdsløn for den tid en prof. smykkemager skulle bruge til at sammensætte smykket.

Naturligvis må man bestemme sin egen pris og man kan også sagtens komme til at sætte prisen for højt, for der er jo hård konkurrence her på nettet. Det med at sætte priserne for højt er dog ikke noget, som jeg har indtrykket af er et problem for smykkemagerne i dette forum.

Problemet med at sælge sine smykker for billigt er at man risikere at:

1. Som nævnt af en anden bruger, kan kunderne blive mistænksomme hvis smykket er alt for billigt. Ser jeg et par sterling sølv ørenringe med perler til 45 kr. pr. par, jamen så begynder jeg straks at tvivle på materialerne, kvaliteten og smykkedesignerens færdigheder og denne tvivl gør så, at jeg ikke køber ørenringene.

2. Det er nemt at sætte sine priser ned, men det er ikke nemt at sætte dem op. Har du prissat dine varer sådan at du kun tjener 5 kr. i timen for dit arbejde, så bliver det meget svært at sætte priserne op på et niveau hvor du kan hente en minimumstimeløn ind - for hvorfor skulle folk pludselig betale 150 kr. for en vare, der før kostede 75 kr.? Så går de hellere et andet sted hen.

3. For man kun lige dækket sine materialeudgifter, så bliver der ikke meget at rutte med når man skal købe nye materialer, især fordi materialepriserne jo også stiger gennem årene (tag f.eks. et materiale som sølv, hvor sølvkursen de sidste 5 år er gået jævnt opad).

4. Selvom man "kun" laver smykker på hobbyplan, så synes jeg egentlig at man bør tage hensyn til markedet og ikke presse priserne så langt ned, at det ikke kan betale sig for nogen at lave smykker til videresalg. Det er i sidste ende ris til egen ...

SigneJA
Rubin

Indlægaf SigneJA » mandag, 22. december 2008 23:38

Jaso skrev:Jeg synes det er en fantastisk idé med gavekortet - jeg kunne rigtig godt tænke mig at lave noget lignende - hvordan ser dine gavekort ud, du sender frem? Er det ikke lidt svært at holde styr på?? Og hvordan gør du så når de bestiller fra hjemmesiden....

Det var faktisk min kusine der kom med den idé, og da jeg efter så at krokade havde det, tænkte jeg at man godt kunne have det.
Jeg sender en form for "postkort" altså et stykke pap hvor der står beøbet på.

Brugeravatar
boots
Jade perle

Indlægaf boots » tirsdag, 23. december 2008 01:19

Verdante skrev:Jeg må så indrømme, at jeg hører til dem, der mener, at man lige så godt kan starte med at prissætte sine smykker på et niveau, der både dække materialeomkostningerne og arbejdstid. Selvfølgelig kan man ikke tage løn for 3 timers arbejde for et par alm. ørenringe, selvom det har taget en 3 timer, men man kan tage arbejdsløn for den tid en prof. smykkemager skulle bruge til at sammensætte smykket.

Naturligvis må man bestemme sin egen pris og man kan også sagtens komme til at sætte prisen for højt, for der er jo hård konkurrence her på nettet. Det med at sætte priserne for højt er dog ikke noget, som jeg har indtrykket af er et problem for smykkemagerne i dette forum.

Problemet med at sælge sine smykker for billigt er at man risikere at:

1. Som nævnt af en anden bruger, kan kunderne blive mistænksomme hvis smykket er alt for billigt. Ser jeg et par sterling sølv ørenringe med perler til 45 kr. pr. par, jamen så begynder jeg straks at tvivle på materialerne, kvaliteten og smykkedesignerens færdigheder og denne tvivl gør så, at jeg ikke køber ørenringene.

2. Det er nemt at sætte sine priser ned, men det er ikke nemt at sætte dem op. Har du prissat dine varer sådan at du kun tjener 5 kr. i timen for dit arbejde, så bliver det meget svært at sætte priserne op på et niveau hvor du kan hente en minimumstimeløn ind - for hvorfor skulle folk pludselig betale 150 kr. for en vare, der før kostede 75 kr.? Så går de hellere et andet sted hen.

3. For man kun lige dækket sine materialeudgifter, så bliver der ikke meget at rutte med når man skal købe nye materialer, især fordi materialepriserne jo også stiger gennem årene (tag f.eks. et materiale som sølv, hvor sølvkursen de sidste 5 år er gået jævnt opad).

4. Selvom man "kun" laver smykker på hobbyplan, så synes jeg egentlig at man bør tage hensyn til markedet og ikke presse priserne så langt ned, at det ikke kan betale sig for nogen at lave smykker til videresalg. Det er i sidste ende ris til egen ...

Jeg er ikke enig med dig. Man kan ikke tage den samme arbejdsløn som en professionel når man er amatør. Hvis man gjorde det ville man formentlig heller ikke sælge meget som ny på markedet... Med mindre hun har taget masser af kurser eller er et naturtalent vil man jo da kunne se forskel på en amatørs arbejde og en profs.

Nu er der jo ingen af os der ved hvor meget hun betaler for materialer eller hvor meget tid hun bruger på at lave smykkerne, så det er lidt svært at diskutere; men jeg vil stadig mene at det er vigtigt at skabe sig en plads på markedet - og een af metoderne til det kan være at have gode priser. Der findes skam mange hobbyfolk der sælger til materialernes pris og ikke mere - simpelthen fordi de gerne vil have deres arbejde ud og fordi de kun laver det for sjov. Det er jo ikke alle der behøver/vil tjene penge på/leve af at lave smykker, vel? Jeg synes der skal være plads til alle.

Jeg har ikke været inde og kigge på alle herindes butikker endnu, så hvordan prislejet er her ved jeg ikke; men jeg ved at der er mange butikker på nettet der har voldsomt høje priser. Jeg tror iøvrigt ikke at der er så mange 'almindelige' kunder der begynder at tvivle på kvaliteten fordi prisen er lav. Jeg er ihvertfald ikke een af dem. Jeg ved at kvaliteten sagtens kan være på højde med eller væsentlig højere hos nogen af dem der ikke gør det for at tjene penge på det... (læg mærke til at jeg sagde 'kan være' og ikke 'er').

Jaso
Diamant
Kontakt:

Indlægaf Jaso » tirsdag, 23. december 2008 11:59

Gavekortet videre - hvad har du så tænkt dig at gøre, når det skal bruges? Giver du det et nr. som man skal skrive på ordren eller??

Brugeravatar
krokade
Ametyst
Kontakt:

Indlægaf krokade » tirsdag, 23. december 2008 12:27

Verdante skrev:Problemet med at sælge sine smykker for billigt er at man risikere at:

Jeg er 100% enig i alle punkter, men lige specielt denne mener jeg faktisk er et stort problem for markedet. Lad os istedet hjælpe hinanden med nogle ordentlige priser for vores arbejde, istedet for at presse hinanden alt for langt ned og det mener jeg faktisk man gør ved kun at tage 50,00 kr. for et par ægte øreringe.

Nå men måske vi skulle tage "snakken" et andet sted end på Signes forespørgsel om hendes hjemmeside :mrgreen:

Brugeravatar
Verdante
Koral perle
Geografisk sted: Videbæk
Kontakt:

Indlægaf Verdante » tirsdag, 23. december 2008 14:47

boots, jeg tror du læser mit indlæg forkert. Jeg mener ikke, at man skal tage samme timeløn som en professionel, men at man skal tage arbejdsløn for den tid det ville have taget en professionel at sammensætte smykket. Det er ikke helt det samme.

For at give et eksempel:
En professionel smykkemager tager 360 kr. i timen. Det tager ham 10 minutter at sætte et par enkle ørenringe sammen, dvs. arbejdslønsværdien i ørenringene er 60 kr.

For den helt uerfarne amatør tager det 40 minutter at sætte ørenringene sammen, men han tager ingen arbejdsløn. Her mener jeg så, at han i det mindste bør tage løn for de 10 minutter, som det ville have taget en professionel at sætte ørenringene sammen. Hvis så amatøren tager en timeløn på 125 kr. i timen (100 kr. efter skat), så er arbejslønsværdien i ørenringene ca. 21 kr.

Og til Signe, undskyld at jeg sådan skriver løs i din tråd. Jeg ønsker dig alt held og lykke (og success!) med din hjemmeside. :mrgreen:

SigneJA
Rubin

Indlægaf SigneJA » tirsdag, 23. december 2008 19:28

Jaso skrev:Gavekortet videre - hvad har du så tænkt dig at gøre, når det skal bruges? Giver du det et nr. som man skal skrive på ordren eller??

Ja jeg skriver et nummer på 8 tal på gavekortet, som folk skal oplyse når de bestiller :-)

Tilbage til "Reklamesøjlen"