Smykker...... AF SUGERØR ! :)

Her kan du frit vise billeder af smykker du har lavet dog må de ikke være til salg her på forumet. Vis os dine nye idéer og dine kreative evner.
Josefine.bs

Smykker...... AF SUGERØR ! :)

Indlægaf Josefine.bs » fredag, 04. oktober 2013 17:58

Den sidste tid har jeg arbejdet på et projekt om at formidle problematikker omkring eksistensen eller manglen på FairTrade

5 unge kunstnere konkurrer om at vinde - hvem har lavet det bedste projekt - stem på din favorit gennem dette link : https://www.facebook.com/FairtradeByKBH ... 3882447633

I kan se min intro film her:
https://www.youtube.com/watch?v=CYT9swx-UWU

og min præsentationsvideo her:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... lN5MW1njBI

Mit projekt er et smykke og en kampagne som råber op om hvordan vi kvæler jordkloden og dermed os selv via produktion og brug og spild af unødige plast materialer. EN kampagne som skal give københavns borgere lyst til at tænke over om de burde tænke mere bæredygtigt og handle Fairtrade i deres hverdag.
Hvornår har sugerør til helt almindelige drinks været nødvendige at producere i så stort et omfang? Sugerør er blot en lille faktor, men de 6,4 ton plast affald som hvert år dumpes i verdenshavene, eller afbrænding som udleder giftige dampe – det er her det bliver skræmmende. ER DET FAIR?

Smykkets opbygning symboliserer en overvældende og voldsom stikkende fornemmelse som det giver mange ved tanken om hvordan vi dag for dag selv er med til at være skyld i planetens fordærv. Den ubalance som vises i smykket – forholdet mellem mængden af bambus pinde og plastik sugerør – er et symbolsk shout-out som i kampagnen stilles sammen med spørgsmålet om hvorvidt vores fordærv af naturen er fair eller ej.

Jeg har valgt at bruge brugte sugerør for at undgå at projektet bidrager til den unødige plast produktion. Ønsket har hele tiden været at bruge materialer som var eksisterende og som var noget af det som er det største problem bliver smidt i naturen – plastik.

Verden og dermed også os selv kvæles af produktion og spild af langsomt nedbrydende plast materialer – smykkets struktur bidrager til den stikkende fornemmelse, noget der fylder for meget og vil ende galt hvis det ikke bliver skruet ned for.
Hånd smykkerne er symbol for at vi selv er skyld i denne kvælning. Længden på sugerørene skærper borgerens mulighed for at foretage sig noget da de allerede er for lange, og at fingrene ikke har samme bevægelighed – her et symbol på at vi har ladet dette overforbrug stå på for længe hvilket sætter os selv og vores planet i en dårlig situation. Der må ryddes op og skæres ned så naturen kan få friere spil.

Jeg håber i kan lide mit projekt

Her har i kampagne plakaterne:

Billede

Billede

Billede

Billede

Brugeravatar
brumbear
Falkeøje
Geografisk sted: Kolding

Re: Smykker...... AF SUGERØR ! :)

Indlægaf brumbear » fredag, 04. oktober 2013 22:41

FANTASTISKT PROJEKT!!!
Du er supersej Josefine *pokal*

ps. du har glemt ordet 'millioner' i din tekst: Hvornår har sugerør til helt almindelige drinks været nødvendige at producere i så stort et omfang? Sugerør er blot en lille faktor, men de 6,4 ton plast affald som hvert år dumpes i verdenshavene

Eva1950
Peridot

Indlægaf Eva1950 » fredag, 04. oktober 2013 23:46

Super super flot Josefine *pokal* *pokal* *pokal*
hilsen Eva1950

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Indlægaf Pia Lou'lou' » lørdag, 05. oktober 2013 21:56

Det ser godt ud Josefine.
Men hvordan kommer fair trade ind i denne sammenhæng?

Tilbage til "Brugernes egne Smykker"