250 kr. for akryl kæde...

Her kan du poste billeder af smukke smykker som du er faldet over men som du ikke selv har designet. Tænk over copyright og link til hvor billedet er fundet hvis du er i tvivl.
Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

250 kr. for akryl kæde...

Indlægaf Line » onsdag, 04. juli 2012 21:00

mjanneh
Jade perle
Geografisk sted: København

Re: 250 kr. for akryl kæde...

Indlægaf mjanneh » onsdag, 04. juli 2012 22:27

Det kommer da an på. Jeg ville personling ikke købe en blå halskæde af akrylperler for den pris, ikke fordi den er af akryl men fordi den er blå :-)

Men der sælges da rigeligt af lignende ting til både 4- og 500 kr. Fx Snö, Nora, Evita Peron.

Bortset fra det, så har en vares salgspris - hvilket i høj grad gælder smykker - ikke meget med produktionsprisen at gøre, men med hvad kunden vil betale.

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » onsdag, 04. juli 2012 22:38

Ingen tvivl, hun elsker høje avancer- øreringene ligger til 120.-

Fair- tjaee

hvis vi tager et pilgrim smykke og måler butiksprisen ift materialets pris - så har de nok en tilsvarende avance, måske knap så høj, men alligevel ganske pæn

Brugeravatar
smillasmiles
Den smilende Perle
Geografisk sted: Sabro
Kontakt:

Indlægaf smillasmiles » onsdag, 04. juli 2012 23:03

Jg ville ikke give de penge for kæden, jeg ville nok i virkeligheden slet ikke give penge for kæden....men det er jo en trend med farvestrålende smykker denne sommer, har jeg ladet mig fortælle, og kæden er da en pæn farve blå, så nogen ville nok falde for den...
Mvh Smillasmiles

First do no harm!

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » torsdag, 05. juli 2012 00:31

Jeg kan jo godt lide blåt, men ikke den himmelblå farve. I 70'erne var der mange akryl smykker, jeg har da også haft nogle :mrgreen: Nå, men til kæden, den er al for dyr og der står intet om hvor store perlerne er og hvor lang kæden er!!!! Al for lidt information til den pris. Den kan vel sælges til 30,- på loppemarked.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
butler
Jade perle
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlægaf butler » torsdag, 05. juli 2012 13:54

kiskan skrev:Jeg kan jo godt lide blåt, men ikke den himmelblå farve. I 70'erne var der mange akryl smykker, jeg har da også haft nogle :mrgreen: Nå, men til kæden, den er al for dyr og der står intet om hvor store perlerne er og hvor lang kæden er!!!! Al for lidt information til den pris. Den kan vel sælges til 30,- på loppemarked.

Generelt synes jeg der er for mang, som ikke skriver mål - materialer og andet i deres beskrivelse på AMIO.
Jeg sad faktisk en aften og fandt et smykke, som jeg blev helt vild med, men da der ikke var beskrivelse af om det var plastic eller sten eller noget andet, opgav jeg at købe.
Ved godt jeg kunne skrive og spørge, men det gad jeg ikke lige pt.
Med hensyn til kæden, ligner den en som man kan købe i tiger for nogen tid siden. Det er det nok ikke, men den kunne nok gøre det ud for det sammen og så til omkring den pris, du skriver Kiksan. Så var der råd til en i andre farver også *tommel*
Smykker laves for hygge og sjov

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Kontakt:

Indlægaf Line » torsdag, 05. juli 2012 14:22

Det er sjovt med det der med manglende beskrivelser, det sidder jeg også og krummer tæer over at man som MINIMUM ikke kan se hvad den e rlavet af. Men måske er det kun os der går op i den slags?

Brugeravatar
Becca T
Diamant
Geografisk sted: Studstrup, Aarhus
Kontakt:

Indlægaf Becca T » torsdag, 05. juli 2012 16:29

De ligner de akryl perler man køber i Søstrenes Grene, de har nemlig disse farver (jeg køber dem til min papegøje legetøj) Perlerne koster 10 kr for 8 eller 10 styks....

Brugeravatar
Littie
Gul Calcit
Geografisk sted: Nordjylland, Klokkerholm
Kontakt:

Indlægaf Littie » lørdag, 07. juli 2012 18:16

Det kan være rigtig svært at afgøre, om en pris er "fair". Jeg ville ALDRIG betale så mange penge for den kæde (og jeg kunne heller ikke finde på at købe den, om den så kostede 10 kr.). Da vi alle laver smykker, kender vi bade til kvalitet og pris på materialerne, og derfor ville vi aldrig købe kæden. Men andre uden vores viden og interesse ville måske gerne betale det. Så køber vi jo så nok nogle andre ting, som i virkeligheden kun er en tiendedel værd, men fordi vi ikke er eksperter på området, ved vi det ikke og betaler gerne prisen. Som en anden har nævnt: det er ikke et spørgsmål om, hvor meget varen er værd, men hvor mange penge man kan sælge den for. Grådighed findes vel i alle sælgere i større eller mindre grad *vedikke
Som sol og regn den kommer og går
Som katten er den utilregnelig
Som sæsonens skifte fra vinter til vår
Men altid er den hjertens belejlig
Inspiration...

mjanneh
Jade perle

Indlægaf mjanneh » lørdag, 07. juli 2012 22:19

Det er interessant hvor 'gode' vi kvinder er til at dukke hinanden. Er der en, der stikker hovedet for langt frem, er vi hurtige til at fordømme: 'Sådan GØR man da ikke!', 'Det er for DÅRLIGT' etc. (Undskyld Line, det er ikke dit spørgsmål konkret, min kommentar er møntet på - det triggede bare overvejelser, jeg har haft i en tid).

Hvorfor siger vi ikke 'Fedt - hvis hun kan få den pris for sit smykke, er det da super for hende!'? Vi er der strax med riven.

Jeg er - som andre herinde - også på amino.dk. Dér er man lidt i den anden grøft, hvor tingene er 'super', bare en har slået en prut (altså i overført betydning ... I forstår nok). Fx Frederik fra Stockholm Jewelry, som har spurgt om alt muligt herinde og på det røde forum også. Han er angiveligt 18 år gammel og kaster sig friskt ud i at producere smykker. Web-shop, producenter i østen, markedsføring mmm., uden at kende en s... til det hele, mens vi (kvinder?) sidder her og er bange for om knuden på vores ene læderarmbånd mon går op? Og om vores pris er for høj.

Hvad siger I? Er jeg galt på den??

/Marianne

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » lørdag, 07. juli 2012 22:44

Nej, det synes jeg ikke du er. Og det er jo ganske rigtigt, men ikke noget jeg sådan lige selv har tænkt på. For mit eget vedkommende, er jeg jo mest til de ægte metaller og ædelstenene og så ringeagter jeg nok alt det uægte - især plastik. Men jeg har jo også selv nogle akryl/plastikperler, som jeg ikke har nogen ideer om hvad de skal bruges til :mrgreen: og er også lidt bange for at sælge sådan noget :oops:
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Kontakt:

Indlægaf Line » søndag, 08. juli 2012 11:57

mjanneh skrev:Det er interessant hvor 'gode' vi kvinder er til at dukke hinanden. Er der en, der stikker hovedet for langt frem, er vi hurtige til at fordømme: 'Sådan GØR man da ikke!', 'Det er for DÅRLIGT' etc. (Undskyld Line, det er ikke dit spørgsmål konkret, min kommentar er møntet på - det triggede bare overvejelser, jeg har haft i en tid).

Hvorfor siger vi ikke 'Fedt - hvis hun kan få den pris for sit smykke, er det da super for hende!'? Vi er der strax med riven.

Jeg er - som andre herinde - også på amino.dk. Dér er man lidt i den anden grøft, hvor tingene er 'super', bare en har slået en prut (altså i overført betydning ... I forstår nok). Fx Frederik fra Stockholm Jewelry, som har spurgt om alt muligt herinde og på det røde forum også. Han er angiveligt 18 år gammel og kaster sig friskt ud i at producere smykker. Web-shop, producenter i østen, markedsføring mmm., uden at kende en s... til det hele, mens vi (kvinder?) sidder her og er bange for om knuden på vores ene læderarmbånd mon går op? Og om vores pris er for høj.

Hvad siger I? Er jeg galt på den??

/Marianne

Nej du e rikke gal på den, du har så evig ret. :-) Vi kvinder ER bare modbydelige meegt af tiden, mig selv inklusiv og det værste er at hvis andre er modbydelige oevr for mig så kan jeg SLET ikke forstå det og bliver dybt ked af det. Kan i se problemet her. :-P

Brugeravatar
butler
Jade perle
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlægaf butler » søndag, 08. juli 2012 12:20

Håber da sandelig ikke man ansees for at være modbydelig, fordi man har en mening om noget.
Smykker laves for hygge og sjov

Brugeravatar
Littie
Gul Calcit
Geografisk sted: Nordjylland, Klokkerholm
Kontakt:

Indlægaf Littie » søndag, 08. juli 2012 12:33

Enig med Butler. Og i grunden kommer det jo også an på, hvad ens hensigt med "diskussionen" er - om at reelt diskutere en pris, eller at nedgøre sælger. Jeg synes ikke, vi har nedgjort nogen. Og jeg tror da også, at sælger er klar over, at hun tager super-overpris, men det er hun jo så åbenbart ikke bange for at gøre *fløjt* Og det er da fedt for hende, hvis hun kan få solgt kæden. Måske bliver man lidt misundelig i så fald, hun gør. Men det er jo også en typisk kvindeting, det med at have ond i røven over andres held *tæst*
Som sol og regn den kommer og går
Som katten er den utilregnelig
Som sæsonens skifte fra vinter til vår
Men altid er den hjertens belejlig
Inspiration...

mjanneh
Jade perle

Indlægaf mjanneh » søndag, 08. juli 2012 13:09

Littie skrev:...... Men det er jo også en typisk kvindeting, det med at have ond i røven over andres held *tæst*

Ja - det var mest det, jeg tænkte over. Selvfølgelig er man ikke modbydelig, hvis man siger sin mening (skrev jeg det??). Men det er da en tanke værd, at det tilsyneladende er sådan at en mand (i det rette forum), der på bagrund af en temmelig begrænset erfaring lykkes med at tage en timepris på 1000 kr anses for smart/dygtig, mens en kvinde oftere risikerer mistænkeliggørelse, hvis hun bryder normen.

Ikke at mændenes reaktioner er bedre/rigtigere eller kvindernes er forkerte - jeg lægger blot mærke til, at der tit er denne forskel. Og synes, det måske er en debat værd?

/Marianne

Tilbage til "Se hvad jeg har fundet"