Overdådig kæde

Her kan du poste billeder af smukke smykker som du er faldet over men som du ikke selv har designet. Tænk over copyright og link til hvor billedet er fundet hvis du er i tvivl.
Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Overdådig kæde

Indlægaf kiskan » lørdag, 29. juni 2013 22:34

Se denne flotte kæde. Den er herfra: https://www.etsy.com/listing/80911094/b ... lp=jewelry

Billede
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

mjanneh
Jade perle
Geografisk sted: København

Re: Overdådig kæde

Indlægaf mjanneh » søndag, 30. juni 2013 08:11

Hold da op! Og den koster endda ikke ret meget .. :-)

Beadit
Fossilperle
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlægaf Beadit » søndag, 30. juni 2013 13:02

Den er lidt for overdådig efter min smag, men hun har masser af andre flotte smykker, og de er alle sammen så billige, at det ikke er til at forstå, at det kan betale sig for hende med alt det arbejde, der ligger i hver halskæde. *tommel*
Birgit

mjanneh
Jade perle

Indlægaf mjanneh » søndag, 30. juni 2013 13:13

Det er jo ikke sikkert, hun er fabrikanten af halskæderne? Det er så vidt jeg forstår almindeligt med mellemhandlere. Sagen med den sammenstyrtede fabrik i Bangladesh har vist, at månedslønninger på 2-300 kr ikke er usædvanlige for tekstilarbejdere dér. Så hvorfor ikke for smykkearbejdere i Kina? Så kan det jo godt betale sig.

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » søndag, 30. juni 2013 14:13

Den er godt nok lækker!
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » søndag, 30. juni 2013 19:04

mjanneh skrev:Det er jo ikke sikkert, hun er fabrikanten af halskæderne? Det er så vidt jeg forstår almindeligt med mellemhandlere. Sagen med den sammenstyrtede fabrik i Bangladesh har vist, at månedslønninger på 2-300 kr ikke er usædvanlige for tekstilarbejdere dér. Så hvorfor ikke for smykkearbejdere i Kina? Så kan det jo godt betale sig.

Jeg tror kineserne er en anelse dyrere i drift end Bangladeshis. Jeg faldt engang over en artikel om fagforeningerne eller den faglige 'vækkelse' i den kinesiske perle industri. Jeg så også på Gets hjemmeside at man via fabrikanten kan få smykkerne monteret eller pakket for et absurdt lavt gebyr - så du har ret Mjanneh

Brugeravatar
mooshi
Aquamarine
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf mooshi » mandag, 01. juli 2013 19:55

Jeg tror ikke engang man selv kan købe materialerne til den pris, som hun sælger en kæde for
Billede

Tilbage til "Se hvad jeg har fundet"