Regler for bytte bytte?

Her kan du deltage i udfordringer eller se hvad andre har fundet på ved at tage vores udfordringer op. Det er helt for sjov og der er ingen præmier at vinde. Du kan også selv udfordre de andre brugere på forumet.
Brugeravatar
Rikke
Nordisk perle
Geografisk sted: København
Kontakt:

Regler for bytte bytte?

Indlægaf Rikke » søndag, 26. december 2010 18:58

Når nu vi står og skal til at gå ind i et nyt år, og forum er kommet op igen ( *klappe* ) Syns jeg vi skal tage en lille debat omkring reglerne til Bytte Bytte og måske opdatere dem en smule.

fx
- om man skal have været medlem af forum et bestemt stykke tid før man kan deltage=
- nogle bestemte ting man ikke må sende fx glas ( Denne var tidligere ikke med men blev inkluderet tidligere på året fordi der efterhånden findes så meget fint glas, men gælder det stadig)?
- Skal man udelukkes helt fra bytte bytte indtil man har vist noget af sine perler, og ikke kun i en måned?

osv, osv...

Dette er bare tanker, Så ordet er frit slå jer løs og lad mig hører jeres meninger

Brugeravatar
Diddah
Ferskvands perle

Re: Regler for bytte bytte?

Indlægaf Diddah » søndag, 26. december 2010 22:02

Hejsa

Personligt synes jeg at man skulle må sende det som man selv ville bruge, altså hvor man både må sende porcelæn, keramik, træ osv.

Plastik synes jeg måske så ikke, men hvor mange bruger det? Eller Tiger perler, men det er jo også plast meget af det. Men sådan tænker jeg lidt..

Hvis man ikke fremviser billeder af de fremsendte perler synes jeg det er ok at man bliver udelukket den næste bytte, bytte.. og ikke mere.

Den regel med man skal have skrevet 10 indlæg før man må stemme synes jeg egentlig er et ok spark for at komme i gang med at skrive og ikke blot lure ;) synes også det ville være okay at man skulle de samme før man kunne deltage, either way er jeg okay med det.

Ikke for mange regler faktisk er bedre, lade det være op til folks samvittighed hvad de vil sende fx. Men igen plastik er jeg generelt ikke fan af.

Pisst lidt små sko jeg har på her, men ordet diskussion har et negativt klang allerede, ligge op til debat lyder mere brugbart og som en mere åben ting, en diskussion er når man er kommet lidt længere ud end blot at fremsige sin mening. (for mig :D)
"Life is meaningless only if we allow it to be. Each of us has the power to give life meaning" - Tom Head

"Your life feels different on you, once you greet death and understand your heart's position. You wear your life like a garment from the mission bundle sale ever after -- lightly because you realize you never paid nothing for it, cherishing because you know you won't ever come by such a bargain again." - Louise Erdrich

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Geografisk sted: Bolderslev - Aabenraa
Kontakt:

Indlægaf Danagonia » mandag, 27. december 2010 03:03

Er enig med Didah. Vi har på et tidspunkt haft en regel om at man kun måtte sende forsølvet/forgyldt, men jeg bruger jo forteksempel kun kobber, så det er jo svært at lave regler der rammer alles smag. Hvis der er mange der bliver skuffet, så kan vi da lave strammere regler igen.
Ha' en Perle dag! - CamillaBillede

Brugeravatar
Rikke
Nordisk perle
Kontakt:

Indlægaf Rikke » mandag, 27. december 2010 08:52

Rigtig fint at hører jeres input =)
og debat it is *tommel*

Smykke damen
Krondiamant
Geografisk sted: Vester åby
Kontakt:

Indlægaf Smykke damen » mandag, 27. december 2010 09:50

jeg er også enig med Diable. For min skyld kan vi godt tage kobber og bronze med, det kan blive nogle spændende udfordringer i det. Men det er vigitigt at det vi sender som er gulv og sølv er forsølvet eller forgyldt eller sølv, og ikke bare sølv farvet eller guld farvet. Ved i hvad jeg mener.
MVH Smykke damen

Brugeravatar
Krea
Diamant
Geografisk sted: København, Vanløse
Kontakt:

Indlægaf Krea » mandag, 27. december 2010 14:04

Ja her giver jeg smykkedamen ret. Og jeg er gået hen og blevet rimelig glad for nogle glas perler, så den kunne godt komme med (for min skyld)

dimsedutten

Indlægaf dimsedutten » mandag, 27. december 2010 14:30

glaskugler kan også være meget rigtig pæne, når de er enkle og rene, men for ..... hvor findes der også grimme glasperler, jeg mener lidt dem der er sat ekstra glas uden på som sådan nogle klatter der sider lag på lag. jeg tror godt at i ved hvilke jeg mener!!!
jeg syntes at standarten måske er faldet lidt for bytte bytte perlerne her på det sidste. - det kan også godt være mig der bare har været uheldig at få sølvfarvede i stedet for fs. og voks/glasperler og lag på lag glasperler

*rubin* vi skulle måske også tænke på om perlerne skal passe sammen eller det må være 2 af 1 , 2 af en anden , 1 af en og tre af en helt anden. i helt uvilkårlige farver ?
*rubin* de 8 perler vi skal sende er det inklusiv eller eksklusiv "mellemperler"??

Bæk
Glas perle
Geografisk sted: Varde

Indlægaf Bæk » mandag, 27. december 2010 14:45

Jeg er enig det er vigtig at vi sender noget vi selv vil arbejde med, men det er jo et vidt forskelligt hvad vi bruger af materialer, her tænker jeg på farve og form, samt at nogen bruger kobber andre glas. Derfor er det jo også ok at få noget som jeg ikke normalt vil bruge og dermed komme i en udfordring.
Jeg fik nogle perler i glas og farver jeg normalt ikke bruger, men har været glad for at få udfordringen.
Dog vil jeg meget gerne undgå plastik med eller uden sølv eller guld.

Brugeravatar
Diddah
Ferskvands perle

Indlægaf Diddah » mandag, 27. december 2010 15:20

Præcis som Bæk siger!
"Life is meaningless only if we allow it to be. Each of us has the power to give life meaning" - Tom Head

"Your life feels different on you, once you greet death and understand your heart's position. You wear your life like a garment from the mission bundle sale ever after -- lightly because you realize you never paid nothing for it, cherishing because you know you won't ever come by such a bargain again." - Louise Erdrich

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Geografisk sted: Bolderslev - Aabenraa
Kontakt:

Indlægaf Danagonia » mandag, 27. december 2010 19:53

Bæk skrev:Jeg er enig det er vigtig at vi sender noget vi selv vil arbejde med, men det er jo et vidt forskelligt hvad vi bruger af materialer, her tænker jeg på farve og form, samt at nogen bruger kobber andre glas. Derfor er det jo også ok at få noget som jeg ikke normalt vil bruge og dermed komme i en udfordring.
Jeg fik nogle perler i glas og farver jeg normalt ikke bruger, men har været glad for at få udfordringen.
Dog vil jeg meget gerne undgå plastik med eller uden sølv eller guld.

Helt enig! Der er bestemt også sten perler jeg synes er grimme og jeg bliver altid lidt øv hvis jeg får sølv, også selvom det er 925s. Så smag er bare så forskellig. Jeg se det som en udfordring, nogle gange er den let, andre gange frygtelig svær *blink*
Ha' en Perle dag! - CamillaBillede

Smykke damen
Krondiamant
Geografisk sted: Vester åby
Kontakt:

Indlægaf Smykke damen » mandag, 27. december 2010 21:51

Det er jeg enig i. Er det ikke også det der er meningen. Det er vel det der nogle gange også udvikler ens ideer.
MVH Smykke damen

Brugeravatar
Rikke
Nordisk perle
Kontakt:

Indlægaf Rikke » tirsdag, 28. december 2010 11:16

Meget dejligt at hører jeres input

Lyder til at folk generelt er meget tilfredse med sådan som bytte bytte foregår nu. Tror dog vi skal have gjort klart i reglerne at det skal være perler man selv ville bruge =)

jeg foreslår også at diverse metaldele ikke tæller med i de 10 perler man skal sende?

Brugeravatar
JCSmykker
Sølv perle

Indlægaf JCSmykker » søndag, 06. marts 2011 19:12

Lidt i forlængels af hvad Diddah skriver i Bytte Bytte Marts tråden, vil jeg komme med et forslag om at tilmeldning til næste måndes bytte-bytte, først bliver muligt når den forgående måneds billede er lagt op, altså at de 2 ikke ligger ind over hinanden.
Billede

Brugeravatar
Rikke
Nordisk perle
Kontakt:

Indlægaf Rikke » søndag, 06. marts 2011 19:22

Jeg skal lige være sikker på at jeg forstår dig rigtigt. Altså at der skal være nogle dage imellem afslutning af måned 1 før måned 2 starter?
Jeg har med vilje lagt marts tilmeldningen på den dag februar stopper for at give dem der deltagere så langt tid som muligt til at nå at lave noget af perlerne.
Og jeg tror (?) at folk ikke melder sig til i måned 2 før de ved om de levere i måned 1?

er det sådan det skal forståes ? :-))

Brugeravatar
JCSmykker
Sølv perle

Indlægaf JCSmykker » søndag, 06. marts 2011 19:25

Rikke skrev:Jeg skal lige være sikker på at jeg forstår dig rigtigt. Altså at der skal være nogle dage imellem afslutning af måned 1 før måned 2 starter?
Jeg har med vilje lagt marts tilmeldningen på den dag februar stopper for at give dem der deltagere så langt tid som muligt til at nå at lave noget af perlerne.
Og jeg tror (?) at folk ikke melder sig til i måned 2 før de ved om de levere i måned 1?

er det sådan det skal forståes ? :-))

Det er sådan det skal forstås *smækkys* Der er jo reglen om udelukkelse hvis man ikke levere varen
Billede

Tilbage til "Udfordringer"