Udfordring, lav en edderkop!

Her kan du deltage i udfordringer eller se hvad andre har fundet på ved at tage vores udfordringer op. Det er helt for sjov og der er ingen præmier at vinde. Du kan også selv udfordre de andre brugere på forumet.
Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Udfordring, lav en edderkop!

Indlægaf Line » lørdag, 22. januar 2011 19:16

Beadndrops.dk har haft en konkurrence hvor man skulle lave en edderkop. jeg synes de er super seje dem der er sendt ind. Så her er en udfordring til jer, kan i også lave edderkopper?

Læs mere her: http://www.beadsndrops.dk/article/bannerartikel4

Brugeravatar
Krea
Diamant
Geografisk sted: København, Vanløse
Kontakt:

Re: Udfordring, lav en edderkop!

Indlægaf Krea » lørdag, 22. januar 2011 21:04

Hold da op de er godt nok flotte!!

Beadit
Fossilperle
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlægaf Beadit » lørdag, 22. januar 2011 21:42

Det er sjovt, at billede nr. 6 fuldstændig ligner en edderkop, jeg lavede for flere år siden og viste herinde på forum dengang. :mrgreen:

viewtopic.php?f=3&t=1221&p=11701&hilit=edderkop#p11701

Billede

Billede
Birgit

Brugeravatar
kallie
Perlemors perle
Geografisk sted: Kongerslev

Indlægaf kallie » lørdag, 22. januar 2011 22:11

lavede en til beadsdirect's halloween konkurrence... kan da os se en genganger i den du linker til.. har den bare ikke lige uploadet lige nu
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Brugeravatar
DortheKR
Sølv perle
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Indlægaf DortheKR » søndag, 23. januar 2011 16:55

Sjov ... med den edderkop - jeg fandt den samme engang i sommers - hvor en dreng på værkstedet ville lave en edderkop som broche til sin mor - vi Googlede på spider og jewelery ... og jeg kunne bare genkende billedet (det stod længe fremme på skærmen mens drenge arbejde på emnet ;-))og da det så igen dukkede op her - det er endda så vidt jeg kan læse,en danskers arbejde - (men måske hun sælger til et New Yorker firma ;-)
Det var hos et firma der havde ravting - vi fandt billedet til inspiration ( drengen havde nemlig et lille stykke rav han selv havde fundet med som hen gerne ville udnytte ;-) Jeg googled lige...og fandt det hurtigt igen ;-)http://www.balticamber.com/product539/product_info.html

Men generelt er det altså sådan i dag - at lige så snart noget er på nettet i billedform - er det ude over verden - og måske kopieret samme dag ;-)
OG... nu kommer så det vigtigste - det KAN jo rent faktisk ske at nogen har fået den samme ide - 2 steder på jordkloden på nogenlunde samme tid !
Jeg oplever mangt og meget på værkstedet - lige fra folk der tror noget er helt nyt ( som fx Friendly plastic ;-)) til nogen der tror vi lige har fået en ide til noget - som vi blot for adskillige år siden har kopieret fra fx. en hobbybutiks ide. Der kommer også nogen gange noger der glædestrålende viser noget de lige har fundet på, og fx. spørger om vi har materialer og værktøj til det - så nænner jeg næste ikke at fortælle at det har vi da - fra vi startede på at bruge den samme teknik og lave emnet for et par år tilbage !!!Jeg oplever selv løbende, at folk især i andre lande, sælger ideer, vejledninger og færdige emner som deres egen ide - eget design osv. Selv om det er en mere eller mindre direkte kopi fra min bog - helt tilbage fra 2006 .. altså flere år tidligere ;-) ... MEN måske har de aldrig set noget fra min bog - måske har de rent faktisk selv fundet frem til det de laver !Det er jo så det vi har mulighed for at betale os fra - hvis vi vil - altså - købe os til designbeskyttelse osv. Jeg tror man skal tage det som en anerkendelse, hvis andre kopierer ens ting (med mindre det er en ting der bliver produceret - et design som vi skal leve af) - vi skal smile lidt ...og så er det videre - men OK jeg har selv en grænse - og bliver da også ind imellem "stødt"/ irriteret- det er dog mest på andres vegne. Dog kan jeg stadig blive frustreret når det sker at folk - mere eller mindre bevist - blot finder et billede på nettet (MIT)- og som det er sket .. fx sætter det i avisen. som var det deres eget... i kommerciel henseende.Så tænker jeg - de kunne da godt lige spørge mig om lov til at bruge det. ( men jeg gider ikke bruge min energi på det - fordi jeg bliver negativ af det) Jeg skal ikke leve af at beskytte mine ideer og metoder på samme måde som fx. en glaskunstner der sætter en spændende ting op - der straks bliver kopieret af 10 andre - forstår godt det er et problem at få brødet taget ud af munden på den måde.
Kærligst Dorthe

Beadit
Fossilperle
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlægaf Beadit » søndag, 23. januar 2011 22:56

Hvor har du ret, alting bliver kopieret efter nettet lige så hurtigt , som det kommer frem. Det må være irriterende for dig at se andre tage æren for dine design, for det er nærmest umuligt at gøre noget ved det, for alle slags smykker og teknikker dukker jo op f.eks på You Tube i tusindvis.

Når jeg nu tænker over det, tror jeg, at jeg lavede edderkoppebrochen og flere lignende til et sølvsmykkekursus i 2005 eller 2006. De andre forærede jeg væk, så jeg kun beholdt det mest uregelmæssige til mig selv. :mrgreen:

Men der er nu ikke så meget nyt med smykker, kan jeg se i mine mange smykkebøger (tjek hjemmesiden), knytteteknikken er fremme mere eller mindre ca. hver tiende år, og på nettet er der nogen, som nærmest tager patent på tusindårgamle teknikker som f.eks. vikingestrik eller byzantine (kongekæde)!
Birgit

Brugeravatar
Linda
Krondiamant
Geografisk sted: København N.

Indlægaf Linda » mandag, 24. januar 2011 11:05

jep, det kunne jeg (vandt 2. plads med min goldstone) Billedesynes det var sjovt, da jeg hader edderkopper og der er da indtil flere derinde som faktisk er lidt ulækre, da de er meget lig de originale.....advr. *panik*
Storsniffer af perlestøv = hej, jeg er perloman !!

Brugeravatar
kallie
Perlemors perle
Geografisk sted: Kongerslev

Indlægaf kallie » onsdag, 26. januar 2011 22:07

Linda skrev:jep, det kunne jeg (vandt 2. plads med min goldstone) Billedesynes det var sjovt, da jeg hader edderkopper og der er da indtil flere derinde som faktisk er lidt ulækre, da de er meget lig de originale.....advr. *panik*

Ja det var gengangeren fra Beads Direct's halloween konkurrence *G*... tlk med anden pladsen
Women are angels!
And when someone breakes our wings, our spirit or our hearts, we simply continue to fly – on a broomstick – We’re flexible like that…

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlægaf Line » lørdag, 05. februar 2011 17:30

Her er mit bud på et par edderkopper, faktisk ret sjovt at lave.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Brugeravatar
Krea
Diamant
Geografisk sted: København, Vanløse
Kontakt:

Indlægaf Krea » mandag, 07. februar 2011 00:18

Nej hvor er de fine.. Dem med store "bagkroppe" ligner rigtig meget, jeg får helt myrekryb *blink*

Brugeravatar
Linda
Krondiamant
Geografisk sted: København N.

Indlægaf Linda » mandag, 07. februar 2011 14:53

De er super fine Line, men de mangler et par ben......spindlere har 8 ben....... *fløjt*
Storsniffer af perlestøv = hej, jeg er perloman !!

Tilbage til "Udfordringer"