Status for bytte-bytte reglerne

Her kan du deltage i udfordringer eller se hvad andre har fundet på ved at tage vores udfordringer op. Det er helt for sjov og der er ingen præmier at vinde. Du kan også selv udfordre de andre brugere på forumet.
Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Status for bytte-bytte reglerne

Indlægaf perlemig » torsdag, 07. juni 2012 21:58

Nå, så er det efterhånden 1½ år siden, vi kiggede på reglerne for bytte-bytte sidst.

Tilmeldingen til bytte-bytte har været lidt op og ned, og så tænkte jeg, om det måske var reglerne, der skulle kigges lidt på.

Hvad siger I?

Reglerne ser i dag sådan ud:
10 perler (gerne flere) sendes til modtager, som laver smykker ud af dem. Hvis der sendes metaldele, er disse ud over de 10 perler, og modtager er ikke "forpligtet" til at benytte dem, men må meget gerne.

Du må gerne sende: sten, ferskvandsperler, perlemor, glas/porcelæn, sølv, forsølvet og forgyldt.
Perlerne skal være i top kvalitet, og dem du selv vil arbejde med. Det SKAL oplyses, hvad sendingen består af.

Du må ikke sende: Plastik, voks, og lignende.

Bytte-bytte er ikke hemmelig. Rækkefølgen bliver offentliggjort, så snart at adresser er sendt ud til folk.

Deadline for tilmelding: xx
Deadline for at afsende perler: xx
Deadline for fremvisning af billeder: xx

De, der ikke når at viser et eller flere smykker med de modtagene perler, holder lige en måneds pause fra bytte-bytte i den efterfølgende måned.

Er der noget, der bør ændres/tilføjes?
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
Krea
Diamant
Geografisk sted: København, Vanløse
Kontakt:

Re: Status for bytte-bytte reglerne

Indlægaf Krea » torsdag, 07. juni 2012 22:24

Personligt kan jeg sige, at det er IKKE reglerne der gør at jeg er frameldt i perioder. Det er simpelthen fordi jeg har for travlt, og synes ikke jeg kan overskue perlerier i den pågældende måned...

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » fredag, 08. juni 2012 00:12

Og det er jo helt fair :-)

Og tak for tilbagemelding :-)
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
smillasmiles
Den smilende Perle
Geografisk sted: Sabro
Kontakt:

Indlægaf smillasmiles » fredag, 08. juni 2012 00:40

Jeg ved ikke om det ville gøre en forskel hvis materialerne bliver givet helt frit...men så vil det måske bare betyde at nogen, ikke vil være interesseret i at være med.
Personligt, så har jeg ikke været med i nogle omgange på grund af tidmangel, eller fordi jeg lige var optaget af noget andet smykkeri.
Jeg holder meget af BytteBytte under dens nuværende form og er med så meget som jeg kan!
Mvh Smillasmiles

First do no harm!

Brugeravatar
Angel24
Koral perle
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Angel24 » fredag, 08. juni 2012 09:12

jeg vil ikke ændre det store da jeg er meget tilfreds med reglerne.
det eneste jeg tænker er når vi skal sende perler osv. da skriver du metaldele ikke er forpligtet til at indgå. jeg vil da mene at hvis man sender metaldele med i en sending perler, er det måske fordi man selv sidder med en ide om at lige netop de ting man sender afsted, ville passe godt sammen.
så måske skulle man sige at mindst en del af de metaldele man sender med, skal indgå i det man laver.
ved ikke hvad i andre mener om det? eller er jeg helt forkert på den.
Hilsen Jessica
Hver mod andre, som du vil have andre skal være mod dig
Billede

Cecilou
Rubin
Geografisk sted: København V

Indlægaf Cecilou » fredag, 08. juni 2012 10:24

Jeg mener ikke at man skal være forpligtet til at bruge metaldelene, da man jo kan være allergisk overfor dem. Men måske kunne antallet af perler sættes lidt op, evt til 25 perler ligesom på det røde forum? Jeg, personligt, sender altid mere end 10 perler, når jeg sender pytteperler.
Det eneste man, med sikkerhed, ved om fremtiden, er at den venter på en lige rundt om hjørnet.

Cecilou
Rubin

Indlægaf Cecilou » fredag, 08. juni 2012 11:06

Jeg kan godt sætte mig ind i hvad du mener, men jeg synes ikke at det gør noget, hvis der er mange perler, hvis det kan bruges til noget fedt. Jeg synes at det er en god idè at finde ud af hvad ens byttemakker kan lide af materialer, for det kan godt være en lille smule æv, at modtage perler, hvor der ikke er noget af det, som egentlig er noget man kan lide.

Jeg beklager meget, hvis jeg får trådt nogle over tæerne.....
Det eneste man, med sikkerhed, ved om fremtiden, er at den venter på en lige rundt om hjørnet.

Brugeravatar
Angel24
Koral perle

Indlægaf Angel24 » fredag, 08. juni 2012 11:06

jeg tør godt nok væde med at du ikke kan se forskellen på et smykke med ægte og uægte sølv dele. tit er den eneste forskel man kan se, et 925 stempel.
nu hedder det jo også en udfordring så derfor skal det jo ikke bare være 10 ens perler der gør det let at lave et enkelt smykke.
det er jo frit for om du vil bruge alle perler eller kun dem du synes du selv kan bruge.
jeg selv elsker at få en god håndfuld perler, så har jeg udfordringer ved at finde noget der passer sammen.
på det røde forum fik jeg en lille pose blandede halvædelsten i diverse former og farver. fedt tænkte jeg, da jeg kunne bruge mange af dem som et vedhæng eller som mellemdele. jeg tror alene i denne måneds bytte, at jeg har sendt mindste 40 perler afsted. hvis ikke mere. så for min skyld må man meget gerne sætte antallet af perler op til 25stk som på det røde forum.
Hilsen Jessica
Billede

Cecilou
Rubin

Indlægaf Cecilou » fredag, 08. juni 2012 11:19

prinsesse skrev:jeg tør godt nok væde med at du ikke kan se forskellen på et smykke med ægte og uægte sølv dele. tit er den eneste forskel man kan se, et 925 stempel.
nu hedder det jo også en udfordring så derfor skal det jo ikke bare være 10 ens perler der gør det let at lave et enkelt smykke.
det er jo frit for om du vil bruge alle perler eller kun dem du synes du selv kan bruge.
jeg selv elsker at få en god håndfuld perler, så har jeg udfordringer ved at finde noget der passer sammen.
på det røde forum fik jeg en lille pose blandede halvædelsten i diverse former og farver. fedt tænkte jeg, da jeg kunne bruge mange af dem som et vedhæng eller som mellemdele. jeg tror alene i denne måneds bytte, at jeg har sendt mindste 40 perler afsted. hvis ikke mere. så for min skyld må man meget gerne sætte antallet af perler op til 25stk som på det røde forum.

Tro mig, er man allergiker, så er man ikke ligeglad med hvad det er for noget metal, som metalsmykkedelene er lavet af.

Selvfølgelig skal der da være noget udfordring, men jeg synes altså at det er en god idè, hvis man prøver at finde ud af hvad ens byttemakker for det meste bruger af perler, og så vælger perler ud fra det - Og nej, jeg siger ikke at man ikke kan gå ind og vælge nogle perler, som vil være en udfordring for byttemakkeren.

Cecilou
Rubin

Indlægaf Cecilou » fredag, 08. juni 2012 11:38

Mie skrev:For de personer der sælger deres smykker har uægte/ægte sølv stor betydning. Derudover er det tit svært at finde ud af hvad det uægte metal rent faktisk er en legering af og om det indeholder "forbudte" stoffer.

Jeg har intet sagt om der skal være 10 ens perler.. men jeg har altså ikke lyst til at sætte en smuk turmalin sammen med en indfarvet skrig gul agat perle osv. nogle perler passer i min optik altså bare ikke sammen.

Sådan har jeg det også:-)

Brugeravatar
Angel24
Koral perle

Indlægaf Angel24 » fredag, 08. juni 2012 12:26

altså hedder det ikke udfordring for at det skal udfordre en selv til at lave noget nyt?
du sætter det sammen du mener der passer sammen med den perle du nu end har. ellers lader du bare være med at bruge den perle.
man behøver ikke vide hvad modparten man sender til, bruger/har af perler og så sende det tilsvarende. så er det jo ikke en udfordring.
en udfordring handler også om at prøve noget nyt.

jeg kan godt forstå det med metaldele hvis man er allergiker. men så tænker jeg på om man har mulighed for at oplyse hinanden om det inden man sender perler afsted.
hvis i forstår hvad jeg mener. hvis vi nu siger at jeg var allergisk overfor uægte metaldele og Mie skulle sende til mig. så ville jeg skrive det til Mie at hun heslt ikke skulle sende de dele med da jeg ikke kunne tåle dem. nu er jeg ikke allergisk, men jeg giver et eks. på hvis jeg nu var. det hele kunne jo fremgå i en privat besked til hinanden, hvis man ikke vil oplyse det til alle herinde.
Hilsen Jessica
Billede

Cecilou
Rubin

Indlægaf Cecilou » fredag, 08. juni 2012 12:55

prinsesse skrev:altså hedder det ikke udfordring for at det skal udfordre en selv til at lave noget nyt?
du sætter det sammen du mener der passer sammen med den perle du nu end har. ellers lader du bare være med at bruge den perle.
man behøver ikke vide hvad modparten man sender til, bruger/har af perler og så sende det tilsvarende. så er det jo ikke en udfordring.
en udfordring handler også om at prøve noget nyt.

jeg kan godt forstå det med metaldele hvis man er allergiker. men så tænker jeg på om man har mulighed for at oplyse hinanden om det inden man sender perler afsted.
hvis i forstår hvad jeg mener. hvis vi nu siger at jeg var allergisk overfor uægte metaldele og Mie skulle sende til mig. så ville jeg skrive det til Mie at hun heslt ikke skulle sende de dele med da jeg ikke kunne tåle dem. nu er jeg ikke allergisk, men jeg giver et eks. på hvis jeg nu var. det hele kunne jo fremgå i en privat besked til hinanden, hvis man ikke vil oplyse det til alle herinde.

Jo, men det skal jo også gerne være rart at arbejde med de perler, som man får ind af døren. Det skal jo helst ikke være sådan at man på forhånd ved at det smykke, som man laver af de perler, som man får tilsendt bare havner i samlingen af smykker, som man aldrig får brugt, da farverne er helt forkerte til en.
Jeg ved godt at man også kan give dem væk som gaver, men så ligger de bare og samler støv, indtil man får givet dem væk.
Jeg siger ikke at man SKAL sætte sig ind i hvad ens byttemakker kan lide, men jeg kan personligt bedre lide at læse "Jeg fik en lækker blanding ind af døren, og jeg glæder mig til at arbejde med den" fremfor "Hold da op for en udfordring, det er ikke den slags perler, som jeg plejer at arbejde med".

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlægaf Line » fredag, 08. juni 2012 14:32

Jeg har et ønske om at vi prøver... måske bare en enkelt gang at lave en bytte bytte hvor man skal sende en HEL sten streng til en anden. :-)

Ellers er tid også den eneste grund til at jeg holder mig tilbage engang imellem.

Brugeravatar
Angel24
Koral perle

Indlægaf Angel24 » fredag, 08. juni 2012 14:59

Line skrev:Jeg har et ønske om at vi prøver... måske bare en enkelt gang at lave en bytte bytte hvor man skal sende en HEL sten streng til en anden. :-)

Ellers er tid også den eneste grund til at jeg holder mig tilbage engang imellem.

lyder da spændende, men må jeg melde pas da jeg absolut ikke har mulighed og råd til at sende en HEL streng.
jeg varierer altid af det jeg sender. jeg tager gerne det fra jeg mener jeg har lyst til at sende og hvad der kunne passe sammen.
og selvfølgelig også hvad man selv ville blive glad for at få. men det er jo allerede en regel.

men vil da ikke slå dit ønske i jorden eller til plukfisk. jeg har så bare mine grunde til at jeg ikke ville kunne gøre det.

men så skal jeg lige høre......skal den streng være en streng med alle de samme perler eller må der være f.eks. 2-3 forskellige slags perler?
Hilsen Jessica
Billede

Cecilou
Rubin

Indlægaf Cecilou » fredag, 08. juni 2012 16:00

Line skrev:Jeg har et ønske om at vi prøver... måske bare en enkelt gang at lave en bytte bytte hvor man skal sende en HEL sten streng til en anden. :-)

Fed idè:-)

Tilbage til "Udfordringer"