Status for bytte-bytte reglerne

Her kan du deltage i udfordringer eller se hvad andre har fundet på ved at tage vores udfordringer op. Det er helt for sjov og der er ingen præmier at vinde. Du kan også selv udfordre de andre brugere på forumet.
Cecilou
Rubin
Geografisk sted: København V

Re: Status for bytte-bytte reglerne

Indlægaf Cecilou » fredag, 08. juni 2012 16:02

prinsesse skrev:
Line skrev:Jeg har et ønske om at vi prøver... måske bare en enkelt gang at lave en bytte bytte hvor man skal sende en HEL sten streng til en anden. :-)

Ellers er tid også den eneste grund til at jeg holder mig tilbage engang imellem.

lyder da spændende, men må jeg melde pas da jeg absolut ikke har mulighed og råd til at sende en HEL streng.
jeg varierer altid af det jeg sender. jeg tager gerne det fra jeg mener jeg har lyst til at sende og hvad der kunne passe sammen.
og selvfølgelig også hvad man selv ville blive glad for at få. men det er jo allerede en regel.

men vil da ikke slå dit ønske i jorden eller til plukfisk. jeg har så bare mine grunde til at jeg ikke ville kunne gøre det.

men så skal jeg lige høre......skal den streng være en streng med alle de samme perler eller må der være f.eks. 2-3 forskellige slags perler?

Hvis du handler på eBay, så kan du finde masser af billige strenge:-)
Det eneste man, med sikkerhed, ved om fremtiden, er at den venter på en lige rundt om hjørnet.

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlægaf Line » fredag, 08. juni 2012 16:24

Cecilou skrev:
Line skrev:Jeg har et ønske om at vi prøver... måske bare en enkelt gang at lave en bytte bytte hvor man skal sende en HEL sten streng til en anden. :-)

Ellers er tid også den eneste grund til at jeg holder mig tilbage engang imellem.

Fed idè:-)

Ja ik og en sten streng kan jo være HVAD SOM HELST. En lille fiks en til 2 dollar fra ebay med agater... eller måske en med facetterede dråber der selvfølgelig sider med afstands dimser imellem. Mulighederne er der.

Beadit
Fossilperle
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlægaf Beadit » fredag, 08. juni 2012 16:42

ja det er en god ide med en hel streng, det behøver jo ikke koste en formue og det giver mange flere muligheder til spændende smykker, tror jeg. Med ca. 10 perler er det måske nødvendigt at sætte andre perler ind, der bryder helheden, for at få kæden lang nok.
Birgit

Brugeravatar
smillasmiles
Den smilende Perle
Geografisk sted: Sabro
Kontakt:

Indlægaf smillasmiles » fredag, 08. juni 2012 17:09

Jeg synes egentlig at det er det at der er mange forskellige perler der gør udfordringen sjov!
Mvh Smillasmiles

First do no harm!

Brugeravatar
Angel24
Koral perle
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Angel24 » fredag, 08. juni 2012 18:08

smillasmiles skrev:Jeg synes egentlig at det er det at der er mange forskellige perler der gør udfordringen sjov!

lige mine ord. jeg har ikke penge til at skulle købe noget til 2$ på ebay, hvor jeg så skal betale mindst 5$ i porto også. så er det jo ikke billigt mere.
Hilsen Jessica
Hver mod andre, som du vil have andre skal være mod dig
Billede

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » fredag, 08. juni 2012 18:52

prinsesse skrev:
smillasmiles skrev:Jeg synes egentlig at det er det at der er mange forskellige perler der gør udfordringen sjov!

lige mine ord. jeg har ikke penge til at skulle købe noget til 2$ på ebay, hvor jeg så skal betale mindst 5$ i porto også. så er det jo ikke billigt mere.

Ebay er din ven - der er RIGTIG mange, der sender inkl. porto til uhørt lave priser *chear*

Nå - men jeg skal da ellers love for, at jeg fik sat lidt i gang der.

Som jeg umiddelbart kan opsummere, så fejler reglerne ikke noget, MEN, måske skulle vi prøve at lave en "Lang-bytte-bytte" med hele strenge, er faktisk ret lun på ideen.

Måske man kunne køre dem sideløbende, så kan man jo tilmelde sig den, man ønsker, eller begge, hvis man ønsker det. Kunne det ikke være en mulighed?
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
Angel24
Koral perle

Indlægaf Angel24 » fredag, 08. juni 2012 20:49

hvilket ebay er det? ebay. dk / ebay.de / ebay.uk / ebay.com
alt udenfor EU kommer der jo skat på..... *fløjt*
Hilsen Jessica
Billede

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem

Indlægaf perlemig » fredag, 08. juni 2012 21:07

.com

Der kommer kun skat på, hvis din vare UDEN Porto koster over 80 danske kroner. Så det kan sagtens betale sig at handle på .com uden for EU. I denne måned går du ikke helt galt i byen, hvis du handler for lige omk 13 dollaser i et køb. Men det er jo også hyggeligt at få 5 små kuverter hjem med en enkelt streng i hver - altså hvis du laver fx 5 små handler ;-)

Brugeravatar
Angel24
Koral perle

Indlægaf Angel24 » fredag, 08. juni 2012 21:15

okay. søger i så på lige den ting i mangler eller finder jeg det hele under en bestemt kategori?
Hilsen Jessica
Billede

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem

Indlægaf perlemig » fredag, 08. juni 2012 22:01

Jamen DET er helt op til dig. Jeg er en impulskøber. Starter som regel med at søge på noget bestemt, havner hos en eller anden forhandler, og så "kommer jeg til" at købe alt muligt andet.

Hvis du fx vil kigge efter ferskvandsperler kan du søge "Freshwater beads white" fx, så får du alle hvide ferskvandsperler, eller du kan søge "Freshwater beads 7mm" så finder den alle 7mm ferskvandsperler. Det er bare at prøve sig frem ;o)

Brugeravatar
Angel24
Koral perle

Indlægaf Angel24 » fredag, 08. juni 2012 23:03

aahhh okay. og hvad hedder alle de der vedhæng som f.eks. de metalblade firemountain har i guld og sølv? eller generelt smykkedele i metal.
Hilsen Jessica
Billede

Brugeravatar
Diddah
Ferskvands perle

Indlægaf Diddah » fredag, 08. juni 2012 23:15

Jeg står for bytte bytte på det andet forum. Jeg deltager ikke altid heller. Netop pga tid og lyst ikke altid hænger sammen. Vi har over en længere periode lavet bytte over 2 måneder og sat antallet af perler op.

Jeg oplever at de som ikke når deadlinen når den ikke om det er 1 eller 2 måneder. Der sker det samme, de fleste opslag kommer i starten og i slutningen af en periode. Så det kan godt virke ret dødt over 2 måneder synes jeg. Men mange er glade for det.

Det eneste jeg kunne ønske var man satte et antal fx 25 perler også er det det antal plus minus 2 - 3 stykker. Jeg synes selvf det er dejligt at få en stor pakke, men nogle bliver nærmest skuffet hvis der kun bliver sendt lige præcis det som skal sendes, og sådan skal det jo ikke være. Eller man kan måske få det dårligt med at have sendt det præcise antal fordi andre sender mere. Kan især godt være lidt skræmmende som nu.

Generelt synes jeg reglerne er fine som de er.

Jeg synes at sende en hel streng lyder som en god twist. Vi har også forsøgt med tema'er, men det har ikke været et hit.

Men en hel streng, det gad jeg godt. ;)
"Life is meaningless only if we allow it to be. Each of us has the power to give life meaning" - Tom Head

"Your life feels different on you, once you greet death and understand your heart's position. You wear your life like a garment from the mission bundle sale ever after -- lightly because you realize you never paid nothing for it, cherishing because you know you won't ever come by such a bargain again." - Louise Erdrich

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem

Indlægaf perlemig » fredag, 08. juni 2012 23:29

prinsesse skrev:aahhh okay. og hvad hedder alle de der vedhæng som f.eks. de metalblade firemountain har i guld og sølv? eller generelt smykkedele i metal.

Prøv at søg på det, som Fire kalder det, du søger. metaldele generelt - god fornøjelse! Det hedder alt muligt forskelligt, og det er nok smartest at snævre din søgning ind. Ellers prøv med "findings", men du får et resultat, der er temmelig uoverskueligt.

Der findes ingen faste søgninger, det er bare at prøve sig frem.

Brugeravatar
Diddah
Ferskvands perle

Indlægaf Diddah » fredag, 08. juni 2012 23:31

Prinsesse: Vedhæng kommer an på om du mener charms som på et charm bracelet eller hvad du sådan lige tænker på. Ellers pendants til halskæder. Det kan være under lidt af hvert.
"Life is meaningless only if we allow it to be. Each of us has the power to give life meaning" - Tom Head

"Your life feels different on you, once you greet death and understand your heart's position. You wear your life like a garment from the mission bundle sale ever after -- lightly because you realize you never paid nothing for it, cherishing because you know you won't ever come by such a bargain again." - Louise Erdrich

Brugeravatar
Angel24
Koral perle

Indlægaf Angel24 » fredag, 08. juni 2012 23:38

Hilsen Jessica
Billede

Tilbage til "Udfordringer"