Status for bytte-bytte reglerne

Her kan du deltage i udfordringer eller se hvad andre har fundet på ved at tage vores udfordringer op. Det er helt for sjov og der er ingen præmier at vinde. Du kan også selv udfordre de andre brugere på forumet.
Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Re: Status for bytte-bytte reglerne

Indlægaf perlemig » fredag, 08. juni 2012 23:42

Fire kalder dem maple leaf - prøv af søg på det, evt. med ordet gold også.
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
Diddah
Ferskvands perle

Indlægaf Diddah » lørdag, 09. juni 2012 19:04

Ja dem du søger er Charms. Evt jeg har også det de blade herhjemme vil jeg lige sige ;) Men Charms er hvad du søger, men igen der findes så mange, så er det specifik blade ville jeg også søge Charm leaf
"Life is meaningless only if we allow it to be. Each of us has the power to give life meaning" - Tom Head

"Your life feels different on you, once you greet death and understand your heart's position. You wear your life like a garment from the mission bundle sale ever after -- lightly because you realize you never paid nothing for it, cherishing because you know you won't ever come by such a bargain again." - Louise Erdrich

Brugeravatar
brumbear
Falkeøje
Geografisk sted: Kolding

Indlægaf brumbear » lørdag, 09. juni 2012 19:09

Jeg synes også at en hel streng, eller 2 halve, lyder spændende - MEN jeg vil være rigtig ked af at få en hel streng tudegrimme glasperler *tunge*

Jeg synes at med en hel streng vil det være sjovt hvis vi alle fik eens perler :-)
Vi kan jo lave en helstrengs-omgang hvor man melder sig til ved at indsætte et beløb til perler og porto. Det er godt nok ikke en bytte-byt.... men kunne da være sjovt at prøve.

firemountaingems har deres promo-beads hvor man skal købe 10 strenge. Hvis perlemig vil hjælpe mig med at vælge vil jeg gerne købe nogle med hjem. Så må vi sige max 10 deltagere.

Ellers er det rigtigt som Diddah skriver om antal af perler. Det ville være fint at sige et bestemt antal perler, hverken mere eller mindre. Jeg synes at det er dejligt med nogle forskellige perler og de behøver bestemt ikke at passe sammen. At afsender synes perlerne passer sammen er jo ikke ensbetydende med at modtageren synes det samme *blink*

Hvad modtageren kan lide kan være meget svært at vide,,,,

Brugeravatar
Angel24
Koral perle
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Angel24 » lørdag, 09. juni 2012 19:12

okay. jamen så må jeg lede videre. ved i om de blade jeg leder efter, kan købes andre steder end ved firemountain?
handler nemlig helst i dk eller uk.
Hilsen Jessica
Hver mod andre, som du vil have andre skal være mod dig
Billede

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » lørdag, 09. juni 2012 19:38

Brumbear - vi har en gang prøvet, at man tilmeldte sig, lad os sige at der var 8 tilmeldte. Hver person skulle så sende minimum 8 ens perler til den person der stod for det. Derefter blev perlerne fordelt og alle skulle lave smykker af samme perler. Det kørte kun en enkelt gang.

Personligt er jeg ikke så meget for alt administrationen i indbetaling, indkøb og fordeling - med fare for moms, told og gebyr.

Men jeg vil hive dig ret i, at jeg da også ville være ked af at modtage en hel streng perler, som ikke er så pæne. Om det så er glas eller sten. Glas kan faktisk være rigtig pæne og spændende.

Den store faktor her er jo smag og behag, og her er vi alle meget forskellige. Heldigvis :-)
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » lørdag, 09. juni 2012 19:48

Nu deltager jeg ikke selv, mest pågrund af tid, men også fordi det nok ikke er særlig sjovt at sende perler til mig.

Et par ideer:

- alle sender perler svarende til 20cm (halv streng) blandet eller ens
- en runde med alt andet end stenperler
- eller kun glasperler
- en runde kun stenperler
- eller ren metal
- eller organiske materialer
- ingen runde perler

Brugeravatar
Diddah
Ferskvands perle

Indlægaf Diddah » lørdag, 09. juni 2012 19:55

Inge Kristensen skrev:Nu deltager jeg ikke selv, mest pågrund af tid, men også fordi det nok ikke er særlig sjovt at sende perler til mig.

Et par ideer:

- eller kun glasperler
- eller ren metal
- ingen runde perler

hihi ja *klapper*

Ingen runde perler kunne være sjåååååwt! ;D
"Life is meaningless only if we allow it to be. Each of us has the power to give life meaning" - Tom Head

"Your life feels different on you, once you greet death and understand your heart's position. You wear your life like a garment from the mission bundle sale ever after -- lightly because you realize you never paid nothing for it, cherishing because you know you won't ever come by such a bargain again." - Louise Erdrich

Brugeravatar
brumbear
Falkeøje
Geografisk sted: Kolding

Indlægaf brumbear » lørdag, 09. juni 2012 20:00

Perlemig, ja glasperler kan være vildt flotte :mrgreen:

Brugeravatar
Angel24
Koral perle
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Angel24 » lørdag, 09. juni 2012 21:34

Inge Kristensen skrev:Nu deltager jeg ikke selv, mest pågrund af tid, men også fordi det nok ikke er særlig sjovt at sende perler til mig.

Et par ideer:

- eller kun glasperler
- eller ren metal
- ingen runde perler

jaah det lyder da helt spændende. *klappe*
nu har jeg bedre forstået den der med en hel streng. hvis det nu var som Inge skriver øverst, så kunne man vel snilt finde frem til en hel streng.
Hilsen Jessica
Hver mod andre, som du vil have andre skal være mod dig
Billede

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » lørdag, 09. juni 2012 22:30

prinsesse skrev:okay. jamen så må jeg lede videre. ved i om de blade jeg leder efter, kan købes andre steder end ved firemountain?
handler nemlig helst i dk eller uk.

Du kan garanteret finde dem her, de køber mange dele hos Fire: http://www.beadsndrops.dk/
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf kiskan » lørdag, 09. juni 2012 22:36

Jeg deltager sjældent, fordi jeg skal kunne sælge det som jeg laver.

Inges forslag kunne jo vælges på skift, således at bytte-bytte ikke bliver det samme hver gang. Ex. en gang med 1 streng og 1 gang uden stenperler osv.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
Diddah
Ferskvands perle

Indlægaf Diddah » lørdag, 09. juni 2012 22:56

kiskan skrev:Jeg deltager sjældent, fordi jeg skal kunne sælge det som jeg laver.

Inges forslag kunne jo vælges på skift, således at bytte-bytte ikke bliver det samme hver gang. Ex. en gang med 1 streng og 1 gang uden stenperler osv.

Ja det lyder som en god idé ;)

Man kan vel godt sælge det man laver fra en bytte bytte? ;)

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf kiskan » lørdag, 09. juni 2012 23:04

Det kan man da, men hvis jeg ikke kan lide de sten/perler jeg modtager, vil jeg ikke sælge det. Jeg skal selv kunne lide det jeg laver til salg - det er bare min "lille regel".
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
Diddah
Ferskvands perle

Indlægaf Diddah » lørdag, 09. juni 2012 23:06

Det var også sagt med et glimt i øjet. ;) Og ja jeg har det på samme måde. Hvis ikke jeg synes det fungere bliver det heller ikke solgt eller lavet for den sagsskyld.

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Geografisk sted: Bolderslev - Aabenraa
Kontakt:

Indlægaf Danagonia » torsdag, 05. juli 2012 18:31

Jeg tænker at reglerne faktisk virker. Når færre melder sig til, er det formentlig fordi der er mere obs på at man rent faktisk viser billeder. For mig er 25 perler ALT for meget. Jeg bruger sjældent mere end 4 perler i et smykke. Jeg kunne tilgengæld godt tænke mig en ønskeseddel fra den jeg skal sende til. Evt. størrelser og farver. Det kan godt være at jeg ikke kan efterleve det, men så ved man da lidt hvad man skal gå efter.
Ha' en Perle dag! - CamillaBillede

Tilbage til "Udfordringer"