Foreslag til fremtidige udfordringer.

Her kan du deltage i udfordringer eller se hvad andre har fundet på ved at tage vores udfordringer op. Det er helt for sjov og der er ingen præmier at vinde. Du kan også selv udfordre de andre brugere på forumet.
Brugeravatar
BlueRaven
Jade perle
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlægaf BlueRaven » onsdag, 29. oktober 2008 15:51

Stina skrev:"...det var bare ikke en udfordring jeg ville deltage i, da jeg ikke gør det i Hamaperler, og ej heller har nogle.

Det er jo netop det der er pointen - at lave noget super fedt ud af det utænkelige, vi ellers ikke ville røre med ildtang!

Bytte Bytte, er en sjov ide, og jeg glæder mig meget til at være med, men i mine øjne er udfordringsværdien ikke den højeste på skalaen.
Du VED du får 10 perler (eller lidt mere), i gode materialer og af god kvalitet - og jeg vil vove den påstand, at de fleste herinde, kan få noget ganske godt ud af så godt et udgangspunkt.

Men kan vi få noget godt ud af de umuligste materialer? kan vi tænke "out of the box"? Tør vi kaste os ud, hvor vi ikke kan bunde? Og tør vi vise resultater, der måske er det grimmeste vi har lavet siden 2. klasse?

... sidder jeg og tænker, mens jeg stirrer intenst på en LEGOklods.

Stina skrev:"...og ej heller har nogle [hama-perler].

Hvis det er problemet sender jeg gerne et par perler til de, der ikke har (portofrit!) Jeg har nemlig lige købt 1000 blandede for 10 kr, for at udfordre mig selv!

Den LEGOklods spøger stadig. Måske kunne man...

Billede
Billede - It's a matter of perspective...

Brugeravatar
BlueRaven
Jade perle
Kontakt:

Indlægaf BlueRaven » onsdag, 29. oktober 2008 16:36

Line skrev:... folk har dem ikke og de færeste vil invistere i noget bare for udfordrings skyld...

Se, det forstår jeg ikke helt. Dels fordi udfordringer virkelig kan rykke os, vores kreativitet og vores smykkemageri, men også fordi den slags materialer ofte er så billige at det kunne være løgn. Og når jeg tænker på hvad vi ellers bruger af penge på smykkerne. Ja, bare på porto, når vi køber hjem over nettet :mrgreen:, så fatter jeg det bare slet ikke.

Her er en Prisoversigt over, hvad jeg har betalt for de materialer, jeg foreslog:

Pels:....................8 kroner for små rester - sæl i 4 farver, lidt søløve og et lille stykke mink
Læder:.................2 kr - for en rest
Ledning:...............0 kr - klippede ledningen af en defekt lampe
Skind:..................3 kr for et pænt stort stykke sort blødt kalv og et lille stykke laks
Hår:.....................0 kr - det er bare at finde en saks og fange en hund, en hest, manden, børnene, en kat, sig selv eller hvad der nu ellers er behåret
Skrot:...................0 kr. Kig ned når du går en tur
Træ:.....................0 kr - fandt en pind.
Elektronikdele:.....0 kr - Leveres i overflod af elektroniske apparater, der ikke længere virker.
Søm og Skruer:....0 kroner - har altid nogle liggende
Avispapir:.............0 kr - leveret til døren.
Fjer:.....................0 kr - fundet på en gåtur - leveret af en skade og en due.
Ris:......................0 kr - fra køkkenskabet.
Stof:....................0 kr - stofprøver og fra kasseret tøj.
Sugerør:..............0 kr - (i værste fald - 10 kr for en hel pakke)
Knapper:.............1 kr
Hama-perler:.......10 kr for 1000 mixed

For 24 kroner har jeg altså materialer til 18 "selvudfordringer". Det er mindre end 1½krone i extra-materiale-udgift pr udfordring - og hvis det er en økonomisk belastning, er smykker nok den forkerte hobby :mrgreen:

Billede

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlægaf Line » onsdag, 29. oktober 2008 16:40

for ikke at tale om det ekstra arbvejde der er ved så at skulle finde materialerne til de priser du nævner... personligt kender jeg til læderriget og selvomd et er billigt så kan man kun købe i store mængder...

Husk på at folk bor rundt omkring i hele landet og kan ikke altid lige kommer til en hobbybutik... og så er det nettet der gælder...

Og ja vi er nogle tryghedsnarkomanisketøser heirnde der elsker vores perler og er svære at få til noget andet. :-P

Brugeravatar
BlueRaven
Jade perle
Kontakt:

Indlægaf BlueRaven » onsdag, 29. oktober 2008 17:27

Line skrev:for ikke at tale om det ekstra arbejde der er ved så at skulle finde materialerne til de priser du nævner... personligt kender jeg til læderriget og selvomd et er billigt så kan man kun købe i store mængder...

Jamen der er da helt klart ekstra arbejde i en udfordring - men man kommer altså ikke sovende til fede unika smykker!

Hvis det er pels/skind/læder der er problemet, har vi en god lille biks i Herning, og jeg jagter da gerne rester for jer og sender dem, hvis i er med på en udfordring.
Der er jo ingen grund til at købe et helt impalaskind, for at lave en perle på 1 cm.

Line skrev:Husk på at folk bor rundt omkring i hele landet og kan ikke altid lige kommer til en hobbybutik... og så er det nettet der gælder...

Nu bor de fleste af os jo nok i en eller anden form for civilisation, hvor man af og til kommer forbi en legetøjsbutik eller en genbrug - der er jo ingen der siger en udfordring ikke kan løbe over måneder... eller år...

Og hobby-butikker kan man sagtens leve uden. De er alt for dyre, og har ofte kun et begrænset og i den grad uægte sortiment. Når jeg endelig vover mig ind i en, kommer jeg altid tomhændet ud, chokeret over priserne... Der burde være regler mod den slags :mrgreen:

Line skrev:Og ja vi er nogle tryghedsnarkomanisketøser heirnde der elsker vores perler og er svære at få til noget andet. :-P

Ha ha - det kan der være lidt om! Men er det ikke en skam, at jeres suveræne kreative evner begrænses til alm "perlepilleri"?
I mine øjne er så dygtige, at i har brug for udfordringer!

Mie skrev:men du kan da altid starte en udfordring som smilla har gjort

Ja, det bliver da nok osse enden på det :mrgreen:

Billede

Stina
Opal
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indlægaf Stina » onsdag, 29. oktober 2008 19:20

"For 24 kroner har jeg altså materialer til 18 "selvudfordringer". Det er mindre end 1½krone i extra-materiale-udgift pr udfordring - og hvis det er en økonomisk belastning, er smykker nok den forkerte hobby"

Det er jo så noget jeg selv vil vurdere om smykker er en forkert hobby, fordi jeg ikke vil bruge penge på 1000 Hama-perler.
For 24 kr. kan jeg sikkert finde nogle flotte stenkæder på E-bay, og det vil jeg hellere bruge mine penge på.
Vild med perler og stolt af det.

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » onsdag, 29. oktober 2008 20:16

Jeg er med på den værste.

Vi kunne lave den første lidt nemmere ved at nøjes med at forlange at der blev indarbejdet "alternative" materialer, hvadenten der er tale om havefund, marskandiserkøb, skrot og genbrug eller børnenes aflagte legetøj.

Jeg har set adskillege flotte kæder, hvor der var brugt knapper, sikkerhedsnåle og blyanter

Brugeravatar
BlueRaven
Jade perle
Kontakt:

Indlægaf BlueRaven » onsdag, 29. oktober 2008 20:35

Stina skrev:Det er jo så noget jeg selv vil vurdere om smykker er en forkert hobby, fordi jeg ikke vil bruge penge på 1000 Hama-perler.
For 24 kr. kan jeg sikkert finde nogle flotte stenkæder på E-bay, og det vil jeg hellere bruge mine penge på.

Nu var de 24 kroner materialer til 18 udfordringer, ikke en en pose hama - desuden har jeg tilbudt at sende dig nogle hama gratis! - men selvfølgelig, hvis du ikke tør tage udfordringen op, er der da ingen, der tvinger dig :mrgreen:

- Og hvis du kan finde stenkæder på ebay og få dem sendt for 24 kroner, vil jeg da meget gerne vide hvor - for mine koster sjældent under 50!

Inge Kristensen skrev:Jeg er med på den værste.

YES!

Billede

Stina
Opal
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indlægaf Stina » onsdag, 29. oktober 2008 21:32

"Nu var de 24 kroner materialer til 18 udfordringer, ikke en en pose hama - desuden har jeg tilbudt at sende dig nogle hama gratis! - men selvfølgelig, hvis du ikke tør tage udfordringen op, er der da ingen, der tvinger dig"

Nej, det ved jeg skam godt. Nu har jeg været længe i dette forum, og ingen der har tvunget mig til noget endnu.

"- Og hvis du kan finde stenkæder på ebay og få dem sendt for 24 kroner, vil jeg da meget gerne vide hvor - for mine koster sjældent under 50! "

Jeg skrev ikke at jeg kunne få strenge og shipping for 24 kr., men nok sådan det blev opfattet. Jeg mente at jeg hellere ville prioritere mine penge anderledes.
Du kom med en idé, fint nok. Men når folk så er ærlige om det, må du jo tage det til dig, det er da heldigvis et forum hvor vi kan komme med konstruktiv kritik eller ideer, uden at man skal have af vide at man nok skulle have valgt en anden hobby end smykker når man ikke vil bruge 24 kr. på materialer som man ved at man aldrig vil få brugt.
Det er min mening, og sådan er det.
Nu gider jeg egentlig ikke bruge tid på dette emne mere. Held og lykke med dine ideer.
Vild med perler og stolt af det.

Brugeravatar
krokade
Ametyst
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf krokade » fredag, 31. oktober 2008 10:57

Jeg er ret begejstret for Blueravens forslag :mrgreen: . Jeg er absolut ikke til Hamaperler og har desværre pt. ikke tid i øjeblikket til vores mange udfordringer, men jeg bifalder det skønne og friske forslag. Dejligt med de personer herinde, der udfordrer på denne måde og tør rykke lidt i mange af os tryghedsperlomaner *klappe*

Jeg har endnu ikke udfordret mig selv med naturens materialer i min smykkefremstilling, men det kommer jeg helt sikkert til en dag - jeg gør det allerede med mine malerier (er f.eks. da ikke bleg for at klistre et plaster på et maleri og bruger alskens materialer til at male med - bobleplast, pap, poser, toiletruller, stof, sandspartel oma.) :mrgreen:
Krokade - smykker lavet med hjertet

Bronni
Jade perle
Geografisk sted: bagsværd

Re: Foreslag til fremtidige udfordringer.

Indlægaf Bronni » søndag, 26. april 2009 11:42

Hej alle på smykkeforum.

Jeg er ikke særlig aktiv med at fremstille smykker men elsker alligevel
at kigge rundt,jeg har også store forventninger til mig selv,og har også
købt rigtig mange ting til at fremstille smykker med,men men et dårligt
helbred med megen træthed og nul energi,men nu ser det ud til at lysne
jeg skal den.13 maj have udført en hjerteoperation,jeg skal have skiftet
en hjerteklap.Derfor vil jeg spørge om det kunne være en udfordring at
lave et halssmykke der kan dække et ar ,jeg ved at arret blir omkring
20 cm.så det kommer til at kunne ses når man har bluse på der er lidt
nedringet,jeg har set at hjerteforeningen har nogle hjerteranker der
hænger og som jeg kan forstille mig kan dække det øverste af arret.
Jeg ved ikke om det har interesse at lave det som forslag,jeg ville da
være glad for jeg vil købe nogle af dem for det får jeg brug for,men
nu kan I jo se om I syntes om det.

*help* *klappe* :mrgreen: Hilsen Bronni
det siges at alt er muligt.

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Geografisk sted: Bolderslev - Aabenraa
Kontakt:

Indlægaf Danagonia » søndag, 26. april 2009 21:14

Hej Bronni
Det lyder som en kæmpe operation du skal igennem!!
Jeg synes din udfordring lyder spændende og rigtig god... Kan du eventuelt lave nogle mål på, hvor bredt og langt smykket skal være for at dække dit ar? Så kunne vi lave en udfordring, hvor smykket skulle være lavet med præcis de mål!
Jeg kan godt starte udfordringen for dig, hvis du sender mig målene!
Jeg ønsker dig held og lykke med operationen, og så må vi se at få lavet nogle smarte smykker, så man ikke kan se arene helt så meget :mrgreen:
Ha' en Perle dag! - CamillaBillede

Bronni
Jade perle
Geografisk sted: bagsværd

Indlægaf Bronni » mandag, 27. april 2009 12:24

Hej Camilla
Jeg er rigtig glad for at du syntes om det,jeg sender målene til dig
og du må godt starte udfordringen for mig,jeg skriver lige nærmere.

*klappe* Hilsen Bronni
det siges at alt er muligt.

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Geografisk sted: Bolderslev - Aabenraa
Kontakt:

Indlægaf Danagonia » mandag, 27. april 2009 13:20

Ok :mrgreen:
Ha' en Perle dag! - CamillaBillede

Brugeravatar
Linda
Krondiamant
Geografisk sted: København N.

Indlægaf Linda » mandag, 27. april 2009 13:53

Synes det har været sjovt at se når I har lavet andre udfordringer med "andre - griimme" ting.....og alligevel fået flotte smykker ud af det....så godt at Blue fik os lidt på dupperne mht. de små grå !!

Det kunne også være ting fra Tiger måske.......den ligger jo rigtig mange steder rundt omkring det danske land !!

eller som Inge skrev - lav noget af junket/skramlet der hjemme
eller måske bare lave en søm/skrue udfordring, det tror jeg ikke at der er ret mange der IKKE har i hjemmet og ellers lån fra naboen !!
eller tur i skoven/haven udfordring - find en pind, blade, blomster....osv.

og igen er der jo ikke nogen der skal tvinges til at være med eller tage udfordringen op, man skal gøre det fordi man synes det er sjovt og synes det er en udfording for de små grå !!

og Bronni - håber din operation giver dig mere styrke og smasker trætheden fløjten....pøj pøj....og jeg synes det lyder som en god udfordring.....
Storsniffer af perlestøv = hej, jeg er perloman !!

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Indlægaf Pia Lou'lou' » mandag, 27. april 2009 20:17

Hej Bronnni
Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke med din kommende operation og et ar er bare en småting ift den gevinst du høster - men lange smykker er meget smukke

Tilbage til "Udfordringer"