Fællesbestilling firemountaingems - FRIST 28. april

I dette forum kan du oprette en tråd hvis du eks. skal bestille noget fra en butik hvor der er rabatter at hente hvis man køber meget. I kan så aftale flere at købe sammen og derved sparer penge. LÆS REGLERNE for dette inden du laver en fællesbestilling.
Camilla L
Swarovski perle

Fællesbestilling firemountaingems - FRIST 28. april

Indlægaf Camilla L » onsdag, 09. april 2014 21:49

Jeg nåede ikke at være med I den sidste fællesbestilling, så vil nu tage initiativ til at stå for en.

Her er reglerne:
Bestillinger skal sendes til mig senest den 21. april (2. Påskedag). Jeg vil helst undgå senere rettelser.
Jeg opkræver et depositum umiddelbart efter den 21. april. Depositummet vil i DKK være på 8 x dollarprisen på din samlede bestilling. (Tidligere erfaring viser at man nogle gange kommer helt op på 10 kr/dollar når der omregnes dollarkurs, moms, told og fragt. Hvis nogle af dem der var med i sidste fællesbestilling læser dette, vil vi gerne have indput :-)). Jeg satser på at få bestillingen af sted den 25. april. Hvis jeg ikke har modtaget depositum fra dig inden da, vil dine varer ikke komme med.

Efter-/tilbagebetaling ordner vi når det hele er betalt. Det bliver udregnet på baggrund af den rigtige dollarkurs, moms og FedEx. Told/gebyr fra FedEx fordeles ligeligt imellem os, da det er ret svært at udregne. Porto fordeles efter vægt på jeres varer. Jeg sender regnskab ud så snart varerne er modtaget, fordelt og vejet (tager nok 2 dage efter jeg har modtaget varerne fra firemountaingems)
Man kan afhente varer hos mig på Indre Østerbro, ellers skal du også betale porto fra mig til dig (jeg har som regel kasser og kuverter til emballage).

Jeg vil gerne have din bestilling i et excelark med følgende kolonner:
Varenr (gerne med link til varen enten her eller under varebeskrivelse)
Varebeskrivelse (så jeg er sikker på at det er det rigtige vare nr.)
Antal
Pris
Angiv i øvrigt:
Om du vil have det sendt som brev eller pakke, eller om du afhenter hos mig
Postadresse
Mailadresse

Vi skal holde os på under 250 varenumre, men skal nå 200 items så vi får det til den billigste pris. Jeg har selv ca. 30 varenumre og 40 items.
Læg en linie her på tråden med ca. antal vare nr. du forventer at bestille og evt. antal items (så vi er sikre på at vi når de 200).
Min mail- og hjemmeadresse og kontonummer oplyses på pb til dem der tilmelder sig.

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Re: Fællesbestilling firemountaingems

Indlægaf kiskan » onsdag, 09. april 2014 22:00

Jeg vil lige tilføje en detalje. Den mest retfærdige måde med hensyn til momsen, er at beregne momsen som 25% af den enkelte persons varekøb i DKK. Det beløb lægger du så sammen for alle "mand" og restbeløbet (op til FedEx's beregnet beløb) fordeles ligeligt mellem alle.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Camilla L
Swarovski perle

Indlægaf Camilla L » onsdag, 09. april 2014 22:23

Tak for din præcisering Kirsten :-)
Det var helt klart min tanke at Momsen på de 25% selvfølgelig betales i forhold til det man har indkøbt, men jeg har måske formuleret det uklart.
Det er noget tid siden jeg sidst har set en regning fra FedEx, men jeg lover at gøre det så retfærdigt som muligt. Det beløb jeg tænkte at vi kunne fordele ligeligt er told og gebyr. Jeg kan se fra tidligere fællesbestilling at Perlemig har erfaring med at det udgør ca 45 kr pr person når man feks er 10 deltagere.

Brugeravatar
Lothling
Koral perle
Geografisk sted: Højbjerg

Indlægaf Lothling » søndag, 13. april 2014 14:03

jeg vil gerne være med. Jeg vender tilbage med linie antal, men jeg vil skyde på omkring 15 - 25.

mjanneh
Jade perle
Geografisk sted: København

Indlægaf mjanneh » tirsdag, 15. april 2014 06:50

Jeg vil også gerne være med - 15 linjer

/Marianne

Camilla L
Swarovski perle

Indlægaf Camilla L » tirsdag, 15. april 2014 11:42

Det er super. I er selvfølgelig med begge 2. Lad os håbe der snart er nogle flere der tilmelder sig :-)

Brugeravatar
Lothling
Koral perle

Indlægaf Lothling » fredag, 18. april 2014 16:12

Jeg er ved at forsøge at regne ud hvor meget mit depositum kommer til at ligge på..
men jeg har fået forvirret mig selv lidt...

Når du tager dollarprisen og ganger med 8, omregner du så resultatet fra dollars til kroner i processen?
Eller tager du dollarprisen x 8 og så er resultatet det du opkræver i kroner?

Jeg håber det gav mening.

Jeg er pt på 13 varenumre, men har stadig nogle enkelte jeg overvejer. Men så vidt jeg lige kan se burde vi ramme den lyserøde pris kategori.

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf kiskan » lørdag, 19. april 2014 17:31

Hvis jeg vælger 25 linjer, kommer vi så på den billigste pris?
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
Lothling
Koral perle

Indlægaf Lothling » lørdag, 19. april 2014 20:16

Så ligger vi på 84 items...altså hvis de andres linietal stadig passer. Så nej:)

Camilla L
Swarovski perle

Indlægaf Camilla L » mandag, 21. april 2014 09:59

Som det ser ud nu har vi nået den "lyserøde" pris, men det ved jeg ikke om I 3 der har tilmeldt sig er interesserede i?

Jeg vil foreslå at vi udsætter fristen en uge, og ser om der er flere der tilmelder sig.

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf kiskan » mandag, 21. april 2014 10:07

Jeg har pt. 25 items og 32 units og det er også units der tæller med til prisniveauet.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Camilla L
Swarovski perle

Indlægaf Camilla L » mandag, 21. april 2014 10:37

Ja, jeg har også 35 items, men ca 45 units, så det giver tilsammen 77 units. Hvis Lothlings og mjannahs varenumre er en af hver, er vi oppe på 105 units

Brugeravatar
Lothling
Koral perle

Indlægaf Lothling » mandag, 21. april 2014 12:02

jeg har en enkelt jeg skal have 2 af...så 13 varenumre og 14 units.
Så kunne det da godt ske at det var forsøget værd at rykke fristen:)

Camilla L
Swarovski perle

Indlægaf Camilla L » mandag, 21. april 2014 16:08

Vi udsætter fristen en uge til mandag den 28. april.

Jeg vil gerne høre fra jer der indtil nu har tilmeldt sig, om I stadig er interesserede hvis vi kun opnår den lyserøde pris.

Lothling, jeg er ikke sikker på jeg forstod dit spørgsmål om depositum helt. Jeg synes lidt de to scenarier betød det samme? Der er omregnet til DKK i processen, og det er det du skal betale i depositum i DKK. Så laver vi en endelig afregning når varerne er kommet fra FedEx og regnskabet er klar.

Brugeravatar
Lothling
Koral perle

Indlægaf Lothling » mandag, 21. april 2014 19:19

Jeg tror jeg har fundet ud af hvordan du mente.

Jeg havde bare først gjort det at jeg tog min samlede pris og gangede den med 8 og derefter omregnede resultatet til kroner, hvilket gave et resultat på over 9000 kr.
men da jeg tog min samlede pris i dollars og gangede med 8 uden herefter at omregne resultatet, blev det noget mere overskueligt.

Jeg er stadig med ved den lyserøde pris.

Tilbage til "Fælles bestillinger"