Info om fællesbestillinger

I dette forum kan du oprette en tråd hvis du eks. skal bestille noget fra en butik hvor der er rabatter at hente hvis man køber meget. I kan så aftale flere at købe sammen og derved sparer penge. LÆS REGLERNE for dette inden du laver en fællesbestilling.
Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Info om fællesbestillinger

Indlægaf kiskan » lørdag, 23. januar 2010 22:11

Fællesbestillinger kan betale sig når:
1) der er et min. antal eller en min. pris, som man skal købe
2) det er billigere priser jo større mængde varer, der købes
3) fragten kan være dyr fra udlandet, så deles vi om det

FireMountainGems: fordelen er at prisen bliver billigere jo flere varer der købes. De har et meget stort og varieret udvalg.
Billede

Som regel køber vi max. 250 items fordi deres indkøbskurv ikke kan rumme mere og man derfor skal sende et regneark til dem i stedet. Varerne leveres af et transportfirma FedEx, som også opkræver moms og told. Items = antal varelinier og units = antal varer. Vi skal ikke her blive enige om nogle fælles varer, den enkelte bestemmer selv hvad der skal købes.

Golden Lake Pearls
De sælger fortrinsvis sten- og ferskvandsstrenge i en meget rimelig kvalitet.
Her skal man min. købe 5 eller 10 strenge af den samme vare. Ofte er det sådan, at vi har en runde med forslag til hvilke strenge vi kunne tænke os og til sidst bliver vi enige om, hvilke varer der er nok tilslutning til at købe.

Frits
Et dansk firma, hvor der også er mængde-rabat og min. køb, alt til rimelige priser. Her er det mest metal-varer, både i ægte og uægte metaller. Man skal have en login-kode for at se deres priser og man kan blot maile til dem efter en kode. Denne kode er dog tidsbegrænset medmindre man køber hos dem, så bliver man kunde og får et fast login. Man kan også besøge deres butik, men min. skal der købes for kr. 500 før moms - gælder både i deres netshop og den fysiske butik.

Dette skulle gerne være en information til nybegynderne. Hvis der mangler noget, må I meget gerne sige til.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Re: Info om fællesbestillinger

Indlægaf Line » søndag, 24. januar 2010 14:22

Super godt initiativ med en forklaring. :-) *citrin* *dance* *hophop* *jubi* *chear*

vase
Peridot

Indlægaf vase » søndag, 24. januar 2010 17:48

1000 tak for info!! Du er bare en skat! *smækkys*
vh Vase-vild med viklinger;)

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » torsdag, 24. marts 2011 00:19

Lidt excel info til dem der står for bestillingen. (min version er excel 2007 - den ser anderledes ud i ældre versioner)

I regnearket regnes der med 2 forskellige valutaer; US dollar og danske kr. I ecxel kan man vise begge valutaer og her er en forklaring på hvordan det gøres:
Marker de kolonner hvor tallene i dollars står, højreklik og vælg formater celler.
Billede

Så kommer dette vindue og du trykker på valuta i venstre side.
Billede

I drop down panelet vælges $ Engelsk (USA).
Billede

Marker den kolonne hvor de danske kroner står og gør på samme måde, blot vælger du her kr.
Billede

Som du ser, vises kolonnerne nu med valuta-symbolet foran tallene. Jeg synes det gør det mere overskueligt, at man kan se hvad der er hvad.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Tilbage til "Fælles bestillinger"