Ædelsten -----

I dette forum kan du få hjælp og vejledning til alt hvad der hedder indkøb af materialer via auktion på eBay og QXL. Kom også med erfaringer og gode råd til andre.
Theis
Swarovski perle
Geografisk sted: glostrup
Kontakt:

Re: Ædelsten -----

Indlægaf Theis » tirsdag, 01. februar 2011 11:58

teste sten :)
man kan også mere " simpelt" om man ikke lige har andet med hænderne så lave en " prik" på et papir og tage stenen over og prikken vil forandre sig om den er uægte kontra ægte fordi billede bliver brudt forkert pga den er syntetisk.

App sten hvornår er en sten dyr :) ?
det er jo lige det vil man ha kvantitet eller kvalitet.
Jeg køber selv mange sten i alverdens afskygninger om det så er safire turmaliner fluoritter appatiter osv. Men sten behøver langt fra at være dyre. Og der er masser spare på ebay. Personligt har jeg altid kigget efter hvem på ebay har en fysisk butik. Det er lidt en skille grænse for mig om det er privat menneske eller butik. Ofte kan man se et " navn" og google på det og se om de har en web butik om de har en fysisk adresse. Den måde har jeg fundet flere gode sten handlere igennem tiden.

Nu køber jeg selv sten i massevis :) ofte mange tusinde afgangen ( en der skrev at guldsmede må give en anden pris ). Ja .. når jeg køber sten herhjemme så giver jeg sjældent over 5 kr for en sten måske 15-20 kr hvis den er meget unik. Men de fleste sten koster under 1 kr. om det så er facet slibet turmaliner eller aquva osv. Det betyder ikke det store det handlere mere om renhed/klarhed/om den er stødt/farveglans.
men man kan sagtens købe en stor mængde billig
som en af mine tyske levandøre engang sagde har du købt en sten til over 1 dollar på ebay har du med stor sandsynlighed snydt dig selv.

men vi kunne vel også slå og sammen nogle stykker købe en større mængde ? eller bytte gode links til gode stenbutikker der har facet slibet sten :) ?
hvis nogen er friske og kender nogle gode butikker :)

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Indlægaf Pia Lou'lou' » tirsdag, 01. februar 2011 16:28

det lyder sg* interessant Theis- med fælleskøb og din info i det hele taget- hvis du støder på gode tilbud for større mængde end du selv kan bruge, så melder jeg mig gerne på banen og ikke bare for et eksemplar af stenen.
jeg skriver lige her senere

-------

hvad angår gode butikker og reelle sten, så er jeg personligt på bar bund- det taler hele tråden her om. så jeg er ikke i stand til at bytte links, men kan dog gå med i fællesindkøb

Brugeravatar
Alice
Koral perle
Kontakt:

Indlægaf Alice » tirsdag, 01. februar 2011 21:47

Jeg melder mig også til et fællesindkøb af sten. Jeg er måske mere udefter rå sten og sten med spændende indeslutninger
Alice

Smykke damen
Krondiamant
Geografisk sted: Vester åby
Kontakt:

Indlægaf Smykke damen » tirsdag, 01. februar 2011 22:47

Jeg er med på en fælles bestilling af sten. Vil meget gerne have nogle sten så du siger bare til.
MVH Smykke damen

Theis
Swarovski perle
Geografisk sted: glostrup
Kontakt:

Indlægaf Theis » onsdag, 02. februar 2011 00:44

Smykke damen skrev:Jeg er med på en fælles bestilling af sten. Vil meget gerne have nogle sten så du siger bare til.

jeg opretter lige et nyt emne hvor vi kan diskutere det og byde ind :) sådan hvem kender hvad. osv. fx vise links billeder osv efterlyse sten i mængder osv.

Tilbage til "Indkøb af materialer på eBay og QXL"