krybende fornemmelse

I dette forum kan du få hjælp og vejledning til alt hvad der hedder indkøb af materialer via auktion på eBay og QXL. Kom også med erfaringer og gode råd til andre.
Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

krybende fornemmelse

Indlægaf Pia Lou'lou' » torsdag, 18. november 2010 23:02

jeg får ofte en indskydelse, når jeg surfer ebay.com, om at de amerikanske sælgere gør et meget stort nummer ud af at VÆRE amerikanske sælgere. ganske som hvis vi havde en 'køb dansk' bølge herhjemme.
nogle gange er deres budskab så vigtigt for dem, at den er printet hen over billedet, der viser deres varer (langt ude). det er sådann set til at forstå med den krise, der rører sig derovre.
men når jeg i ny og næ oplever at alle billeder fra Hong kong eller lignende lokaliteter kun kan ses ved at trykke på x'et, mens us-billeder toner klart frem, så er jeg foruroliget- så er det jeg spørger: er det et ? om dårlige net-forbindelser/overload eller er det ren beskidt protektionisme? *grøn*

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: krybende fornemmelse

Indlægaf Mazy » torsdag, 18. november 2010 23:48

Lææææænge siden jeg har kigget på eBay, men der kan være rigtig mange grunde til at billeder ikke virker.
Jeg har netop siddet og kæmpet flere timer med at få billederne til at fungere på en hjemmeside. Det var så en simpel lille ting der skulle aftjekkes inde i kontrolpanelet, der gjorde at det endelig virker for mig. Har søgt og ledt i diverse fora i timevis men det var altså intet af det der hjalp mig, men et rent skud i blinde *lille ven

Men fx billedtyper, store bogstaver, forkerte tegn i billednavnene eller en forkert indstilling hos den der hoster billederne kan gøre at det ikke virker, så måske er der bare nogle der har problemer med det....

Men tja, det er jo ikke til at vide om det er teknikken eller 'noget andet' der ligger bag.... *vedikke
Billede

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Geografisk sted: Bolderslev - Aabenraa
Kontakt:

Indlægaf Danagonia » lørdag, 20. november 2010 21:11

Man betaler for hvor store billeder der kan vises på Ebay, så det er meget muligt at kineserne spare penge ved at sende dig et andet sted hen og se billeder... Men ja, amerikanerne går meget ind for "buying local" har tit tænkt vi burde gøre det samme her. Kunne Amio jo foreksempelt slå på...
Ha' en Perle dag! - CamillaBillede

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » lørdag, 20. november 2010 22:43

Nåh, okay Camilla.

havde vi ikke en køb lokalt bølge for nogle år siden? ift indkøb af råvarer til maden, der er det meget trendy- ja, i teorien- om den almindelige forbruger gør det, ved jeg ikke. hos føtexaco så jeg, at kohberg havde mærket sin hylde med *bagt af dansk produceret korn*- om det egentlig er et kvalitetsstempel ved jeg ikke. men hvis det lykkes producenterne at få os til at tro, at de danske råvarer er de bedste, som æblerne, så skal det nok lykkes. men den danske forbruger er jo ekstremt prisorienteret.

Trold
Glas perle

Indlægaf Trold » tirsdag, 23. november 2010 01:03

Den kampagne hed "KØB DANSK" og var iværksat af landsforeningen "Dansk arbejde", som så vidt jeg husker er nedlagt.

"Køb dansk når danske varer kan konkurrere på pris og kvalitet" var deres "slogan".

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » tirsdag, 23. november 2010 01:15

Ok Trold.
den nedlagte forening bliver der nok hårdt brug for i den kommende tid. Det er som om, danskerne vandrer rundt i en døs, hvad angår deres arbejdspladser

Tilbage til "Indkøb af materialer på eBay og QXL"