Paypal

I dette forum kan du få hjælp og vejledning til alt hvad der hedder indkøb af materialer via auktion på eBay og QXL. Kom også med erfaringer og gode råd til andre.
Cecilou
Rubin
Geografisk sted: København V

Paypal

Indlægaf Cecilou » onsdag, 03. august 2011 16:43

Er Paypal godt, eller skjuler der sig små fælder? Jeg er lidt påpasselig. Hvad skal jeg vide? Og har I nogle tips?
Det eneste man, med sikkerhed, ved om fremtiden, er at den venter på en lige rundt om hjørnet.

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Re: Paypal

Indlægaf Pia Lou'lou' » onsdag, 03. august 2011 17:11

paypals kurs er højere- men ikke meget

Cecilou
Rubin

Indlægaf Cecilou » onsdag, 03. august 2011 17:22

Pia Lou'lou' skrev:paypals kurs er højere- men ikke meget

Jeg synes bare at det ser ud til at de fleste sælgere kun modtager betaling via Paypal? Eller er det mig, som har misforstået noget? Nu har jeg fået oprettet mig som bruger på Ebay :-)
Det eneste man, med sikkerhed, ved om fremtiden, er at den venter på en lige rundt om hjørnet.

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » onsdag, 03. august 2011 17:33

Jeg mener at man kun kan betale via Paypal på Ebay.

Fordelen ved Paypal er at du oplyser dine kontooplysninger til dem og ingen anden. Når du betaler skal du kun huske dit brugernavn og password til Paypal, da de allerede kender dine kontooplysninger. Det er gratis at oprette sig hos dem. Ved betaling er deres kurs er en anelse højere og det er på den måde de tjener penge. Når du skal modtage penge via dem skal du betale et mindre gebyr til dem.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
Suz
Opal
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Suz » onsdag, 03. august 2011 18:23

Du kan roligt melde dig til PayPal - det er en nem og sikker betalingsmetode og kan også bruges mange andre steder end ebay.
Jeg kan aldrig huske mit Visakortnr., så det er en lettelse at kunne betale, uden at skulle finde kortet frem.
Mvh
Suz

Brugeravatar
Saraju
Rubin
Geografisk sted: Sulsted, Nordjylland
Kontakt:

Indlægaf Saraju » onsdag, 03. august 2011 18:34

Er selv helt tryg ved paypal, og sælgerne på ebay, kan også refundere direkte hvis der skulle være årsager til at den købte vare ikke kan sendes, (blevet beskadiget, udsolgt etc.) Så det går hurtigt.
Tidl. Susanne i Nord

Elsker perler, og den ro det giver at arbejde med dem.

Cecilou
Rubin

Indlægaf Cecilou » onsdag, 03. august 2011 19:25

Tak for hjælpen :-) Det er helt nyt for mig:-)

Cecilou
Rubin

Indlægaf Cecilou » onsdag, 03. august 2011 19:36

Jeg kan forstå på det hele at Paypal er gratis, men da de tjener lidt på den lidt højere kurs?

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » onsdag, 03. august 2011 21:10

ja, det er vores 'usynlige' afgift til paypal- broderparten hentes hos sælgeren (høn betaler vi også)
men vi bor jo ikke i et bytte-samfund : )

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » onsdag, 03. august 2011 21:18

Hvis man som sælger sammenligner med en indløsningsaftale for mastercard ved PBS er Paypall ikke dyr, men regnskabsmæssigt synes jeg det er bøvlet, at gebyret på Paypall ikke fremtræder som en særskilt post, men kun på den måde, at man modtager mindre end kunden indbetaler. Det afholder mig fra at tilbyde Paypall som betalingsmetode.

Til gengæld bruger jeg det selv flittigt når jeg køber

Cecilou
Rubin

Indlægaf Cecilou » torsdag, 04. august 2011 21:33

Paypal trækker ikke automatisk penge fra ens konto med mindre at man har købt noget, vel?

Brugeravatar
Suz
Opal
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Suz » torsdag, 04. august 2011 22:00

Nej - de trækker kun det du selv giver accept til i forbindelse med køb.
Når du handler, bliver du stillet videre til Paypal og skal logge ind med din mailadresse og dit password, derefter bliver du spurgt, om du vil acceptere at beløbet overføres til sælgeren.
Du kan også der se, hvad beløbet bliver i danske kroner - men du får også efterfølgende tilsendt en mail, hvor det hele fremgår.
På et tidspunkt - for mit vedkommende nogen tid efter jeg var begyndt at bruge paypal - blev jeg bedt om at verificere kontoen (tror jeg det var), det gik også nemt og uden bøvl.
Mvh

Suz

mjanneh
Jade perle

Indlægaf mjanneh » fredag, 05. august 2011 08:02

Måske lige en advarsel om, at der også fra Paypals navn undertiden sendes mails ud, der har til hensigt at lokke kontooplysninger ud af godtroende kunder. Man skal (selvfølgelig) altid være opmærksom på sådanne forsøg, aldrig give kontooplysninger uden at være sikker på til hvem, man giver dem, og i tvivlstilfælde spørge.

I de mange år, jeg har brugt Paypal (10 år måske), har jeg oplevet sådanne mails to gange. Så det sker ikke ofte :-)

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » mandag, 08. august 2011 01:00

Og i den forbindelse - Paypal sender aldrig mails til dig om din konto eller lignende, uden dit fulde navn står i mailsen. På den måde kan du nemt sortere dem fra.
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Haarni
perle

Indlægaf Haarni » fredag, 20. juni 2014 17:34

Paypal er foretrukket af mig, det er sgu nemmere hos shops der har paypal, og så er det sikkert (y)

Tilbage til "Indkøb af materialer på eBay og QXL"