Forslag til en ny type fælles-indkøb- strøtanker

I dette forum kan du få hjælp og vejledning til alt hvad der hedder indkøb af materialer via auktion på eBay og QXL. Kom også med erfaringer og gode råd til andre.
Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Re: Forslag til en ny type fælles-indkøb- strøtanker

Indlægaf Pia Lou'lou' » fredag, 26. august 2011 00:02

Tjah- hvad kan jeg sige: little needful things - det er set før

Brugeravatar
ChaserBall
Turmalin
Geografisk sted: Falster

Indlægaf ChaserBall » fredag, 26. august 2011 08:34

Pia Lou'lou' skrev:Tjah- hvad kan jeg sige: little needful things - det er set før

Det er også før set her på sitet, at vi har skrevet vores qxl-brugernavn og hvad vi har budt på, for netop ikke at byde hinanden op. Og den der kom først til mølle... ;-).
Skal jeg være ærlig er det vist mere mentaliteten her, end noget andet ;-)

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlægaf Line » fredag, 26. august 2011 08:53

Altså jeg vil da gerne være med, jeg finder ikke så meget spændende selv, men hopper gerne med på små mængder af lækre ting.

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » fredag, 26. august 2011 09:06

Fungerede det Chaserball?

Det lyder godt Line- men jeg tror nu du finder spændende ting

Brugeravatar
ChaserBall
Turmalin

Indlægaf ChaserBall » fredag, 26. august 2011 11:30

Jeg har i hvert fald aldrig oplevet at nogen herfra har overbudt mig. Vi har til tider lavet aftaler om at dele "rovet" når det kom hjem.

Så ja, jeg synes det fungerede fint.

Du kan evt kigge her:

viewtopic.php?f=4&t=2787&p=32993&hilit=qxl+brugernavn#p32993

Brugeravatar
ChaserBall
Turmalin

Indlægaf ChaserBall » fredag, 26. august 2011 11:38

Jeg har også tænkt over det med en form for fælles-bydning.

Er det ikke bare at lave et indlæg nogenlunde som det her:

Jeg har fundet "link", men skal kun bruge 4 stk.
Hvis jeg byder x kr, bliver stk prisen x kr.
Jeg kan kun overskue at der kommer x antal personer mere med på auktionen.
Tingene kan afhentes her hos mig/vi mødes på perleplads café d. xx-perledag, så tager I penge med og jeg perler. Eller jeg sender til jer.
Porto fra mig hvis det skal sendes, betaler modtager.

Og HUSKE at ADMIN og sitet intet kan gøre hvis der opstår tvister, så i det tilfælde en ikke betaler/modtager varer/oma, er det vores eget problem/risiko. Og de skal slet ikke blandes ind i problematikken.

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » fredag, 26. august 2011 12:31

jeg forstiller mig noget tilsvarende, men vil gerne organisere det mere kollektivt, så vi efter en periode med opkøb mødes og udveksler og sender til de deltagere der umuligt kan møde op i Kbh til udveksling. det kollektive islæt og perioden på 1-2 mdr. gør hele processen mere rationel og sparer os for porto og tid i form af at checke konto udtog og pakke kuverter. det skal kun gøres én gang i perioden. jeg forstiller mig, der køres et mindre regnskab over hvem, der har bestilt dette og hint og hvor mange stk., bare for overskuelighedens skyld.

der er dog minus: det går ikke helt så hurtigt og måske der havner færre småkuverter i brevkassen.

NB: Mie jeg forstår nu, hvad du mente. der kan stadig reklameres, men bagefter.

mianne
Ferskvands perle
Geografisk sted: Valby

Indlægaf mianne » lørdag, 27. august 2011 02:40

Jeg synes det lyder spændende, og er med.

Mianne *tommel*

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » lørdag, 27. august 2011 08:07

Tak Mianne!

Nå, men skal vi forsøge os? for at gøre det mest nemt er det vist bedst med en lukket gruppe. det betyder ikke at nogen skal føle sig udelukkede, de kan altid blive lukket ind i gruppen, hvis de er interesserede.
Mie eler Line vil i prøve at oprette en ikke-offentlig gruppe? og invitere de mennesker som har udvist interesse.

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » lørdag, 27. august 2011 08:39

??????????????????????? det var svært

Stykke for Stykke

hvis du kommer på noget bedre, så brug det

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » lørdag, 27. august 2011 09:31

Jeg ser det klart og tydeligt : ) Tak Mie

Smykke damen
Krondiamant
Geografisk sted: Vester åby
Kontakt:

Indlægaf Smykke damen » lørdag, 27. august 2011 11:03

JEg kan også se det *tommel*
MVH Smykke damen

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » torsdag, 01. september 2011 09:56

Hvis der stadig skulle være interesse, så vil jeg hermed ligge de regler op, som vi er kommet frem til.
Nye interesserede er velkomne

Beskrivelse
Stykke for stykke er en gruppe oprettet for at skabe en nemt og hurtigt fællesindkøb af smykketilbehør, som indkøbes i mindre portioner og deles mellem de interesserede.

Regler, udkast:
Gruppen fastsætter i fællesskab antallet af deltagere i gruppen. Gruppen er åben indtil deltagerne bestemmer sig for at lukke den.
Forslag til indkøb kan stilles af alle deltagere i gruppen.

Den som stiller forslaget, sætter betingelserne for hvornår emnet kan købes. Forslagsstilleren bestemmer selv sit eget antal emner og hvilken mængde hun vil dele med resten af gruppen.
Indkøbet kan foretages af forslagsstilleren eller af en central indkøber, alt efter hvad forslagsstilleren bestemmer sig for. Den som køber emnet sørger for at distribuerer det mellem deltagerne. Det kan ske ved at sende det direkte til deltagerne eller via en central indkøber.

Den centrale indkøbers opgave er at købe de emner, som er *vedtaget* og samle emnerne og sørge for den videre distribution. Det kan ske ved forsendelse eller ved at mødes, fordele emnerne og afregne lokalt i København. Det sker efter at københavnerne i fællesskab er blevet enige om tid og sted (jeg melder mig altså som central indkøber, med mindre en anden brænder for det)

Et forslag kan ligges op på forum med direkte link til indkøbssitet. Et billede af emnet ville være et plus, men ingen betingelse. Forslaget skal indeholde en beskrivelse af hvor mange emner, der udbydes til gruppen og prisen i dollars for et enkelt emne inkluderet forsendelse til Danmark. Vi kender ikke kursen før emnet er købt. Skulle der være tale om et emne på auktion, må forslagsstilleren sætte en minimums- og maksimumspris pr. stk.

Hvert forslag får sin egen streng. I det indledende indlæg føres et lille regnskab over hvem, der vil deltage. Opnår forslaget den nødvendige tilslutning markeres det i overskriften.

Medlemmerne af gruppen bestemmer selv, hvilke køb de vil deltage i. (det er indlysende)

Forslagsstilleren bestemmer selv om hun ønsker deltagernes penge før indkøb eller ved senere afregning. Skulle en forslagsstiller falde over en god ting, kan hun købe den og herpå ligge den op på forum til afsætning, dog med samme betingelser som andre forslag,

Gruppen er baseret på 100 % ikke-profit. Ingen deltager må tjene på at forslå eller på at indkøbe et emne.

Når et medlem har meldt sig som aftager af et emne, så er tilslutningen bindende. Fortrydelse kan ske indtil emnet er købt.

Gruppen mødes efter 1-2 måneder til fordeling af de indkøbte ting.

Gruppen bygger på gensidig tillid og det forventes at medlemmerne hurtigt og samvittighedsfuldt betaler for sine indkøb, når regningen præsenteres. Ting, der sendes via Post Danmark pakkes omhyggeligt. Skulle noget forsvinde i posten er afsender ikke ansvarlig, medmindre vedkommende har begået en fejl.

Gruppen er ikke oprettet til indkøb af store tunge eller voluminøse ting. Skulle det blive aktuelt, så skal forslagsstilleren selv sørge for al forsendelse.

Brugeravatar
Linda
Krondiamant
Geografisk sted: København N.

Indlægaf Linda » fredag, 02. september 2011 09:47

Pia det lyder super duper - jeg vil også gerne være med på den ide !!! *blink*
hvor tit har man ikke lige haft en ide og skulle have noget bestemt til det og jo, man kan sagtens "ebaye den" men....tag 2000 stk eller noget....øh jamen nej tak....SÅ mange skulle man ikke lige bruge, eller som Kiskan siger, et par dråber og så vupti, skal man købe en hel streng og for ikke brugt det sidste.....
Storsniffer af perlestøv = hej, jeg er perloman !!

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » fredag, 02. september 2011 10:53

Super Linda *chear*

Jeg håber Mie lukker dig ind, for gruppen kører allerede

kom endelig med forslag og hvis du har noget, som du har for meget af, så er der også mulighed for at afsætte det i gruppen

Tilbage til "Indkøb af materialer på eBay og QXL"