Ked af det

I dette forum kan du få hjælp og vejledning til alt hvad der hedder indkøb af materialer via auktion på eBay og QXL. Kom også med erfaringer og gode råd til andre.
Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlægaf Line » fredag, 08. februar 2008 19:59

en tråd er en række af indlæg. Når du klikker på en overskrift kommer du ind i en tråd.

Brugeravatar
Lilli Designs
Opal
Geografisk sted: Brønderslev
Kontakt:

Indlægaf Lilli Designs » fredag, 08. februar 2008 19:59

En tråd er et emne, dvs. det du har oprettet her er en tråd :mrgreen:
- Sabrina

Stolt medlem af perlepolitiet!

Brugeravatar
Bling-Bling
Labra Dorit

Indlægaf Bling-Bling » fredag, 08. februar 2008 21:17

Jeg kan godt se at det ikke var fair at skrive sådanne ord om dig Plysling...det var ikke min mening at gør dig ked af det....og jeg erkender at mit ordvalg IKKE var hensigtsmæssig....

Kan godt se at det virker voldsomt at se sig selv fremstillet på dem måde..men du skal vide at jeg er en person der er ligetil og ligefrem ...siger mange ting lige ud af posen og i en sjov tone og der skal ikke lægges noget i det overhovedet...Jeg skal bare lige lære at bruge mine ord i rette sammenhæng og den her var over grænsen....*smæk* ....men som du kan se så er det skrevne ord ikke altid lige velvalgt og jeg er sikker på at du også har såret nogen i dine svar på QXL....så vi må begge lære af det her....og så erkende at man skal passe på med skrive ned inden man har tænkt sig om....

Jeg håber at du vil tage imod denne undskyldning og så lade os komme videre....for jeg er sgu i bunde og grund en go pige og ville ikke gøre noget for at skade dig...

Så du får lige et kærligt *smækkys* på kinden og en kram og så håber jeg du får det bedre.... *tomup*

Brugeravatar
Plysling
Swarovski perle

Indlægaf Plysling » fredag, 08. februar 2008 21:50

helt ok bling-bling.
jeg har givet et uheldigt svar på qxl - men aldrig brugt skældsord -aldrig.
og jeg vil heller ikke hænge nogen ud til offentlig skue på nettet - jeg har faktisk en temmelig høj moral.
Da du må være ligefrem og ligetil må jeg gå ud fra at jeg også må :-)

god weekend

Brugeravatar
Lazuli
Lazuli-perlen
Geografisk sted: Ballerup

Indlægaf Lazuli » lørdag, 09. februar 2008 01:34

Kære Plysling
Velkommen til forummet og ligsom mange andre har udtrykt det, så er det en trist måde at finde frem til forummet på.
Allerførst vil jeg sige til dig, at jeg synes at det er så flot at du konfronterer os med vores kritik af dig. Det er modigt af dig og jeg er glad for at du har gjort det. Kun på den måde er det muligt at komme videre og lære noget af det der er sket.
Kunne vi ikke lade være med at nævne sælgere på QXL med navn, når vi føler os vrede, kede af det eller irriterede over en handel eller sælger. Vi gør det jo nok mest for at få lidt medfølelse fra hinanden når vi føler os snydt eller dårligt behandlet, og det skal der også være plads til. Men som du siger er der ingen grund til at kalde hinanden for krage eller noget som helst andet.
Jeg håber at lignende tråde har fået et kritisk gennemsyn af admin ligesom denne her har fået. Jeg så helst at trådene blev slettet. Men hvad synes du Plysling?
QXL har et forum hvor man kan skrive i hvis der er sælgere man gerne vil advare imod eller på anden måde "klage over". Det kunne man jo benytte sig af når det er nødvendigt. Det jeg mener er - lad klagen falde i det rette forum (QXL) og allerbedst konfronter sælgeren med klagen.
Lazuli
Den himmelske sten

Brugeravatar
Plysling
Swarovski perle

Indlægaf Plysling » lørdag, 09. februar 2008 02:16

hej.
Jeg kan kun give dig ret - jeg fandt kun kritikken ved et tilfælde.
Jeg ville have åbnet en netshop og har købt domænenavn for 2 år, de penge er jo så spildt for jeg skal ikke nyde noget af at åbne noget som helst nu. Jeg kan også smide visitkort, brevpapir og stempler ud - fordi skulle mulige kunder få den ide at google navnet, ryger de ligesom jeg selv gjorde, direkte ind og kan læse om at mine vare er noget bras og at jeg er pandelapsforstyrret o.l.....
så koncekvenserne er lidt store for mig - fordi man lige skulle have afløb for noget.
det ville være godt hvis andre ikke skulle opleve det samme.
Så ja, lad kritikken falde hvor den hører til.
Jeg kunne ikke drømme om at give mig til at drøfte dårlige betalere som venter over en måned med at betale ved navn eller sådan noget herinde ( eller andre offentlige steder) - eller dem som bestiller 2 af hver ting for så at undlade at betale og så true med negative karakter til en hvis man brokker sig over at de ikke har betalt.
Personligt så jeg helst at de blev slettet om nogle uger - helt ærligt jeg har givet et uheldigt svar og en havde glemt at læse auktionen helt - hvor jeg forøvrigt tilbød at slå af prisen.
jeg synes at det er en lidt hård straf jeg får for det :-) . på den anden side har vi ytringsfrihed her i landet og så længe man ikke kommer i konflikt med injurilovgivningen - kan man skrive hvad man vil. Noget af det skrevne er så lige på kanten af det - eller lidt derover ( at sætte en diagnose på mig som ikke er rigtig, ligger ud over den kant og det er ikke lovligt).

Brugeravatar
Plysling
Swarovski perle

Indlægaf Plysling » lørdag, 09. februar 2008 02:23

citat:
Døm aldrig nogen i vrede, når vreden har lagt, sig står dommen tilbage.

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlægaf Mazy » lørdag, 09. februar 2008 02:27

Plysling, jeg synes da nok det er lidt drastisk at droppe alle dine planer om webshop og sådan pga dette her.
Det er da muligt at nogle potentielle kunder vil falde fra hvis de falder over den gamle tråd men der kunne da også være dem der fandt denne tråd i stedet.
Sov nu lige på det inden du smider alle dine planer, visitkort osv. ud, og så tænk på de mulige kunder du får her i forummet :mrgreen:

Brugeravatar
Rikke
Nordisk perle
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Rikke » lørdag, 09. februar 2008 02:41

Vil sige at jeg har handlet med dig, og den ene gang jeg fik forvildet mig ind på qxl (og brugt for mange penge *lille ven ) der havde jeg en god oplevelse. så jeg syns helt sikkert ikke at du skal smide din ide om en webshop væk. Alle handlene vil jo få dårlige omtale, tror jeg desværre ikke man kan undgå. det har vi også haft tråde om herinde, at kunderne forventer noget andet eller syns det er for dyrt osv osv. tror ikke det kan undgås.
Hvis du laver din hjemmeside vil jeg da helt sikker besøge den, jo større udvalg af perler man kan købe i danske webshops desto bedre! :mrgreen:

Brugeravatar
Lazuli
Lazuli-perlen
Geografisk sted: Ballerup

Indlægaf Lazuli » lørdag, 09. februar 2008 02:58

Kære Line
Du har skrevet følgende:
En af reglerne på forum er at man skal holde god tone... dette gælde især brugerne imellem. Da Plysling ikke var bruger på det tidspunkt tråden blev oprettet er der så og sige ikke brudt nogen regler. Jeg er dog utrolig glad for at denne genmægle tråd fra Plysling er i så god en tone og jeg vil gerne klappe alle brugerne på skulderen, så tak for det. .
Jeg er ikke enig med dig i at der ikke er brudt regler. Reglen om at holde god tone er så afgjort brudt idet internettet lige nu flyder med skældsord mod Plysling.
Det er korrekt at hun ikke var bruger på det tidspunkt og derfor ikke er beskyttet af forummets regler. Men der findes også ETISKE regler for hvordan man bør omtale hinanden. Især når omtalen lægges på internettet og bliver synlig for gud og hvermand. De etiske regler er absolut også brudt.
Det siger jo ikke udelukkende noget dårligt om Plysling - det giver absolut også et dårligt indtryk af forummet og et dårligt indtryk af de brugere der formulerer sig uheldigt.
Det er dit forum, dit ansvar og dig der bestemmer, men jeg håber at du vil overveje endnu engang om ikke det var bedst for os alle at få fjernet de uheldige tilkendegivelser.
Det er den eneste mulighed jeg kan se, for at Plysling kan komme videre med sine planer om hjemmeside mv.
Lazuli

Den himmelske sten

Brugeravatar
Lilli Designs
Opal
Geografisk sted: Brønderslev
Kontakt:

Indlægaf Lilli Designs » lørdag, 09. februar 2008 10:19

Nu må jeg lige være på tværs her. En ting er at køber og sælger måske har misforstået hinanden, men hvis ikke vi her kan diskutere sælgere og køber, hvor så?

Og har man en dårlig oplevelse, er det da naturligt at man gerne vil advare andre - hvis man havde skrevet omtalte indlæg uden navn ville mange garanteret spørge "hvem?"

Dette er IKKE ment som en kritik af Plysling og kunder, men mere generelt at man må forvente vi diskuterer sælgere - var en utilfreds med en ebay-sælger ville man se det samme.
- Sabrina

Stolt medlem af perlepolitiet!

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Kontakt:

Indlægaf Line » lørdag, 09. februar 2008 11:22

Lazuli skrev:Kære Line
Du har skrevet følgende:
En af reglerne på forum er at man skal holde god tone... dette gælde især brugerne imellem. Da Plysling ikke var bruger på det tidspunkt tråden blev oprettet er der så og sige ikke brudt nogen regler. Jeg er dog utrolig glad for at denne genmægle tråd fra Plysling er i så god en tone og jeg vil gerne klappe alle brugerne på skulderen, så tak for det. .
Jeg er ikke enig med dig i at der ikke er brudt regler. Reglen om at holde god tone er så afgjort brudt idet internettet lige nu flyder med skældsord mod Plysling.
Det er korrekt at hun ikke var bruger på det tidspunkt og derfor ikke er beskyttet af forummets regler. Men der findes også ETISKE regler for hvordan man bør omtale hinanden. Især når omtalen lægges på internettet og bliver synlig for gud og hvermand. De etiske regler er absolut også brudt.
Det siger jo ikke udelukkende noget dårligt om Plysling - det giver absolut også et dårligt indtryk af forummet og et dårligt indtryk af de brugere der formulerer sig uheldigt.
Det er dit forum, dit ansvar og dig der bestemmer, men jeg håber at du vil overveje endnu engang om ikke det var bedst for os alle at få fjernet de uheldige tilkendegivelser.
Det er den eneste mulighed jeg kan se, for at Plysling kan komme videre med sine planer om hjemmeside mv.

Min personlige vurdering er at man ikke er gået over stregen. jeg kan ikke læse noget i tråden der direkte tilsviner eller nedgør. Jeg kan læse at folk er frustrerede over et problem med en sælger.
Mere snak om admins beslutning bedes tages i en anden trå.

Plysling jeg troede faktisk du var en anden plysling fra internettet og det var faktisk først da du sagde at du ikke vidste hvad en tråd var at det gik op for mig at der åbenbart er andre der bruger det brugernavn for den plysling jeg troede du kunne være kender alt til fora og tråde.
Så måske kristikken ikke rettet mod dig på de andre websider... der kan være mange der har Plysling som brugernavn... Det er vel værd at undersøge...

Brugeravatar
Plysling
Swarovski perle

Indlægaf Plysling » lørdag, 09. februar 2008 12:42

Hej.

Jo kritikken er rettet mod mig, der er kun en plysling på QXL.
På google står der:
Smykke Design Forum :: Vis emne - Plysling på QXL

http://line-design.dk/Forum/phpBB2/view ... bdcf412e83

Smykke Design Forum :: Vis emne - QXL-plysling surt opstød fra ...

http://line-design.dk/Forum/phpBB2/view ... d92a847ad5

:oops: Hvad er fora ??

svar til Lilli Designs:
Jeg går også ind for ytringsfrihed. Jeg mener bare at vi alle lige skal tænke os om da det er et offentligt tilgængeligt forum - da man ikke skal være medlem for at kunne læse debatterne og af den grund er man underlagt Dansk lovgivning og kan risikere at komme i klemme der - jeg har ingen intentioner om at gøre noget i den retning - jeg er bare bevidst om at den eksistere.
Jeg har ikke kigget på andre personlige emner herinde, men om mig står der f.eks. : der er noget galt med hendes pandelapper....haha...det er dem der styre ens personlighed og hendes den er da helt overskruet...så de er nok smuldret væk..( i den beskrivelse ligger der 3 diagnoser).

Straffeloven:
Injurielovgivningen
§ 267. Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Kontakt:

Indlægaf Line » lørdag, 09. februar 2008 13:03

Så må jeg lige komme med en rettelse, den øverste tråd postet her havde jeg slet ikke set da jeg kun troede at det drejede sig om en tråd men nu kan jeg så se at der er to. Jeg har nu låst begge tråde.

Blingblings ord er lidt over stregen og jeg giver gerne en advarsel om bedre sprogbrug en anden gang men mere vil jeg ikke gøre.

Brugeravatar
Plysling
Swarovski perle

Indlægaf Plysling » lørdag, 09. februar 2008 13:09

Hej.
Det skal du da ikke gøre...
Jeg er ikke ude på at andre skal irettesættes eller have advarsler - vil bare gerne vække til eftertanke - for en anden gangs skyld
mvh

Tilbage til "Indkøb af materialer på eBay og QXL"