Hjælp til bestilling via e-bay..

I dette forum kan du få hjælp og vejledning til alt hvad der hedder indkøb af materialer via auktion på eBay og QXL. Kom også med erfaringer og gode råd til andre.
Brugeravatar
Nuser
Guldperle
Geografisk sted: Horsens

Hjælp til bestilling via e-bay..

Indlægaf Nuser » mandag, 11. februar 2008 12:29

Hej piger
Nu har jeg de sidste par dage læst en masse spændende indlæg herinde, og der er godt nok mange rigtig gode tips til alt muligt.
Jeg har dog brug for noget hjælp til bestilling på e-bay, da jeg frygtelig gerne vil bestille en masse perler derfra. Men jeg har aldrig bestilt via e-bay før, og jeg er nok lidt nervøs for hvordan det virker, kommer varene frem eller bliver man bare snydt.
Så kære erfarne e-bay brugere - vil en skrive lidt om hvordan man kommer igang med e-bay, hvor store omkosninger er der, hvilke sælgere kan man regne med, og hvordan foregår det hele med bud og så videre.
På forhånd tusind mange tak for jeres hjælp.
PS - har nogen forslag til endnu billigere steder end e-bay, så må I meget gerne skrive det.

Brugeravatar
Nuser
Guldperle

Indlægaf Nuser » mandag, 11. februar 2008 12:45

PS - findes der ikke en engelsk e-bay side, så man slipper for told og afgifter - nogen der ved det?

Brugeravatar
ChaserBall
Turmalin
Geografisk sted: Falster

Indlægaf ChaserBall » mandag, 11. februar 2008 14:14

Hvis du køber for mindre end 80 kr (fragt regnes også med) dvs under ca 15§ er der ingen moms eller fortoldning.

Over dette beløb regnes 25% i moms af det samlede beløb. Der er ikke told på halvædelstene. Bijuterivarer fortoldes med 4%. Har i formiddag talt med told og skat af dette. Hun kunne ikke 100% sikkert svare på om eks sølvperler er bijuterivarer eller ej.

Når du skal lave udregningen gør du sådan

Køb = 100 kr
+ evt told 4 = 104 kr. (kun hvis det er toldpligtige varer)
+fragt eks 30 kr = 134 kr
+ moms 134 + 25% = 167,5 kr

og oveni koster det så 150 kr i gebyr + 34 kr for hver ny varelinje.

Så .. enten køb for meget lidt .. eller køb for ret mange penge. (Det er i hvert fald min konklusion)

Nan_R
Diamant
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

Indlægaf Nan_R » mandag, 11. februar 2008 14:27

Jeg har handlet på ebay mange gange.. Og så længe du bare køber halvædelstene skal du ikke betale told,, er der ikke noget med det?? :mrgreen:
Er du i tvivl om hvilke sælgere du kan stole på så se på deres karaktere eller handl med dem som vi har rost her på siden,, vi har vist nævnt mange :mrgreen:
kig dette link ang gode ebay sælgere :mrgreen:

http://line-design.dk/Forum/phpBB2/viewtopic.php?t=771

turmalin

Indlægaf turmalin » mandag, 11. februar 2008 18:41

Jeg har handlet på ebay.co.uk, ingen problemer!

Nan_R
Diamant
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

Indlægaf Nan_R » mandag, 11. februar 2008 18:43

Turmalin- Hvad kommer der på af moms osv derfra?? Ved du det sådan ca,, det samme som fra ebay.com eller??? :mrgreen:

Brugeravatar
Rita
Peridot
Geografisk sted: Østerbro

Indlægaf Rita » tirsdag, 12. februar 2008 01:07

ChaserBall skrev:Hvis du køber for mindre end 80 kr (fragt regnes også med) dvs under ca 15§ er der ingen moms eller fortoldning.

Over dette beløb regnes 25% i moms af det samlede beløb. Der er ikke told på halvædelstene. Bijuterivarer fortoldes med 4%. Har i formiddag talt med told og skat af dette. Hun kunne ikke 100% sikkert svare på om eks sølvperler er bijuterivarer eller ej.

Når du skal lave udregningen gør du sådan

Køb = 100 kr
+ evt told 4 = 104 kr. (kun hvis det er toldpligtige varer)
+fragt eks 30 kr = 134 kr
+ moms 134 + 25% = 167,5 kr

og oveni koster det så 150 kr i gebyr + 34 kr for hver ny varelinje.

Så .. enten køb for meget lidt .. eller køb for ret mange penge. (Det er i hvert fald min konklusion)

Hvad forståes der ved hver ny varelinie?
Smil fra Rita

Brugeravatar
Bling-Bling
Labra Dorit

Indlægaf Bling-Bling » tirsdag, 12. februar 2008 01:18

En vareline er den der beskriver hver købt vare og jo flere varer købt jo flere linier og det betyder flere x 34 kr....GISP...det kan godt gå hen og bliver DYYYYYYYYYRT.....pyha...

Brugeravatar
ChaserBall
Turmalin

Indlægaf ChaserBall » tirsdag, 12. februar 2008 01:19

Hvis du eks køber en bluse og et smykke er det hver sin varelinje.

Altså en anden varetype. Den 1. koster 150 i fortoldningsgebyr, den næste 34 og den 3. 34 kr.

RET så dyrt... øv. Glæder mig til at Post Danmark får konkurrence.

Brugeravatar
Bling-Bling
Labra Dorit

Indlægaf Bling-Bling » tirsdag, 12. februar 2008 01:27

ChaserBall skrev:Hvis du eks køber en bluse og et smykke er det hver sin varelinje.

Altså en anden varetype. Den 1. koster 150 i fortoldningsgebyr, den næste 34 og den 3. 34 kr.

nå er det sådan det hænger samme....troede at det var for hver varelinie...varetype og varelinie er jo ikke det samme....kigger lige for at være helt sikker... :mrgreen:

Brugeravatar
smillasmiles
Den smilende Perle
Geografisk sted: Sabro
Kontakt:

Indlægaf smillasmiles » tirsdag, 12. februar 2008 01:41

Det skal lige siges at man nogen gange være heldig at slippe for at betale told og moms osv. fra sælgere på ebay...nogen af de kinesiske sælgere er iøvrigt gode til at skrive "gift" på pakkerne, og så skulle de slippe igennem nemmere, har jeg ladet mig fortælle.
Mvh Smillasmiles

First do no harm!

Brugeravatar
Nuser
Guldperle

Indlægaf Nuser » tirsdag, 12. februar 2008 22:34

Tak for jeres svar. Jeg er dog stadig lidt usikker på at handle der, fordi man aldrig helt præcis ved hvad det ender med at koste.

turmalin

Indlægaf turmalin » tirsdag, 12. februar 2008 23:10

Nan, jamen, der kommer ikke moms på, fordi det er EU.

Brugeravatar
Rita
Peridot
Geografisk sted: Østerbro

Indlægaf Rita » tirsdag, 12. februar 2008 23:29

ChaserBall skrev:Hvis du eks køber en bluse og et smykke er det hver sin varelinje.

Tak for din hjælp... Vil det så sige, at ved firemountaingems skal jeg betale når der skiftes varekategori; sten, sølv, værktøj etc.

Jeg blev temmelig stram ansigtet, da jeg læste et andet svar her, for jeg har nemlig bestilt 180!!! varer derfra... Tænk hvis det var 34,- pr. vare *tud*
Smil fra Rita

Brugeravatar
ChaserBall
Turmalin

Indlægaf ChaserBall » søndag, 17. februar 2008 09:33

Hende jeg talte om på Told og skat mente ikke det ville være en ny linje når det er perler.

Tror dog ikke at det går når vi skifter til værktøj, men er ikke 100% sikker.

Du vil i øvrigt ikke være med på fællesbestillingen? Tænker det betstemt kunne være billigere i fragt?

Tilbage til "Indkøb af materialer på eBay og QXL"