Hjælp til bestilling via e-bay..

I dette forum kan du få hjælp og vejledning til alt hvad der hedder indkøb af materialer via auktion på eBay og QXL. Kom også med erfaringer og gode råd til andre.
Brugeravatar
Rita
Peridot
Geografisk sted: Østerbro

Indlægaf Rita » søndag, 17. februar 2008 13:32

Jo det var egentlig også planen, men så var der snak om, at man ikke måtte importere for mere end omkring 3000,- så jeg bestilte d.8. Beløbet belv så senere afvist... Desværre, for jeg betalte 72 dollars i fragt! Og var nået op på over 200 enheder, så varerne blev billige... Men jeg har faktisk allerede noget i kurven, så jeg må lige se i pengeboksen, om jeg har importstop, eller om jeg kan finde pengene til, at få noget med inden d.22!
Smil fra Rita

Brugeravatar
Rita
Peridot

Indlægaf Rita » søndag, 17. februar 2008 13:35

MEN JEG ER GODT NOK BEKYMRET FOR VARELINIERNE!!!

Det er nemlig noget af en blandet landhandel, jeg har fået bestilt mig *vedikke*
Smil fra Rita

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » søndag, 17. februar 2008 13:43

Jeg mener kun at det med varelinierne gælder for e-Bay. Jeg har aldrig betalt dette ved Firem...
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
Rita
Peridot

Indlægaf Rita » søndag, 17. februar 2008 13:49

Hej Kirsten

Det har jeg hellere ikke tidligere gjort, men det skulle vist være trådt i kraft fra årsskiftet... Hvis der kommer mange linieskift, så er det da slut med, at bestille fra bla. USA fra min side. Jeg havde sådan håbet, at ordren ville komme til weekenden, men desværre...
Smil fra Rita

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » søndag, 17. februar 2008 13:52

Varelinjer har ikke noget med forhandleren at gøre - det er told og skats regler.
Det er kun et problem for varer, der kommer told på altså ikke dem, hvor der kun er moms. Årsagen er sikkert, at der kan være forskellig toldsats afhængig af varelinjen (varetypen). Jeg har prøvet det en enkelt gang, hvor jeg havde købt hampegarn, som der er 4% told på.

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » søndag, 17. februar 2008 13:52

Jamen så vidt jeg har forstået er det ikke linieskift i ordets forstand. Men en ny type vare.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
momoes
Æresmedlem

Indlægaf momoes » søndag, 17. februar 2008 13:57

Men firemountaingems's varer kommer jo med fedex, derfor kommer postdk's gebyr vel ikke på? De har vel deres egne procedurer at tage gebyr på?

Jeg har med pakker fra udlandet kun oplevet at de har skrevet beads eller crafts på pakken, uanset hvor mange forskellige varerlinjer jeg har handlet. Men har aldrig fået fra firemountaingems før..
Vh. Maria

Perloman og medlem af moderator-teamet.. :-)

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlægaf Mazy » søndag, 17. februar 2008 15:55

De gange jeg har købt fra firemountaingems har jeg ikke oplevet nogen ekstra udgifter/gebyrer, ud over naturligvis momsen. Det er jo FedEx der leverer og ikke post DK.
Ved dog ikke lige om det er anderledes når man er ikke momsregistreret.

Tilbage til "Indkøb af materialer på eBay og QXL"