Udbud og efterspørgsel

I dette forum kan du få hjælp og vejledning til alt hvad der hedder indkøb af materialer via auktion på eBay og QXL. Kom også med erfaringer og gode råd til andre.
Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Udbud og efterspørgsel

Indlægaf Pia Lou'lou' » onsdag, 22. januar 2014 09:11

Jeg har gennem længere tid købt ind på ebay som man købte slik i gamle dage. dvs. stykvis og for småpenge. på det seneste har jeg koncentreret mig om abalone skaller, agat skiver og geoder. buddene begyndte i reglen på 0,99 eller lavere. Men jeg var ikke ene om at elske abalone skaller, agat skiver og geoder, så buddene røg efterhånden op i et leje, hvor min iboende nærrighed forbød mig at handle. Dog gjorde jeg alligevel nogle gode køb, men nemt var det ikke.
Her til morgen kan jeg så konstatere at forhandlerne over det meste af linjen har rottet sig sammen og sat prisen op på netop skaller, skiver og geoder. Nu er åbningsbuddene sat til enten 3 eller 4 dollars!!! fra den ene dag til den anden.

se venner, det er en historie fra det frie virtuelle marked.

det er klart at salget vil falde dramatisk, men på hvilket niveau vil prisen stabilisere sig ???
Mit perle slik eventyr er nok ovre, snøft.

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Re: Udbud og efterspørgsel

Indlægaf kiskan » onsdag, 22. januar 2014 10:11

Sælgerne kan garanteret søge på disse typer og derfor ser de efterspørgslen og sætter prisen op. De er snedige som bare pokker :mrgreen:
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » torsdag, 23. januar 2014 20:24

Snedige ræve *tunge*

Har også oplevet det med krystaller. Den ene måned er de "gratis", måneden efter er de oppe i voldsomme priser. Måske priserne falder igen efter en månedstid *vedikke
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Indlægaf Pia Lou'lou' » torsdag, 23. januar 2014 20:39

Jeg siger dig Perlemig, jeg deltog også i krystal rovet - ren slikbutik

jeg har tænkt over det, jeg tror, det er det kinesiske nytår, hvor arbejderne rejser hjem og butikkerne lukker ned i grumme lang tid for at nyde ferien. det er sikkert utåleligt at køre netshop i den tid, så priserne får et ryk, så arbejdsbyrden/puklen bliver mindre efter ferien og klagerne over udebleven post færre. det er mit gæt.

vi får nok de gamle slagtilbud efter ferien, Insha Allah

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » fredag, 24. januar 2014 13:22

Det kunne da være dejligt i hvert fald :o)
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Tilbage til "Indkøb af materialer på eBay og QXL"