Spørgsmål til indkøb på QXL

I dette forum kan du få hjælp og vejledning til alt hvad der hedder indkøb af materialer via auktion på eBay og QXL. Kom også med erfaringer og gode råd til andre.
Brugeravatar
Lothling
Koral perle
Geografisk sted: Højbjerg

Spørgsmål til indkøb på QXL

Indlægaf Lothling » tirsdag, 26. februar 2008 05:01

Hej allesammen.

Jeg håber I kan hjælpe mig med noget.
Jeg har lige tilmeldt mig på qxl i håb om at finde nogle gode tilbud, men jeg er endnu ikke helt indforstået med hvordan det forgår, så jeg håber i kan hjælpe mig med nogle spørgsmål.

Når man kigger på produkterne så kan man se en kategori der hedder næste bud hvor der står en pris med enten en blå eller en rød farve.
Hvad betyder farve forskellen?

Hvis man vælger at bruge "køb nu" funktionen, hvordan ved man så hvilken pris det bliver til? Er det det højeste bud på det tidspunkt eller er det en pris sælger har fastsat?

De auktioner hvor der sælges mere end en ting af et produkt, hvor man kan byde på et vist antal ad de ting, hvordan foregår det?
Jeg forstår overhovedet ikke hvordan det kan gå op.
Er der en der kan forklare det for mig?

Jeg ved godt det er meget på en gang, men jeg vil gerne vide hvad jeg går ind til før jeg begynder at byde og sælge selv.

Mange tak for hjælpen.

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlægaf Line » tirsdag, 26. februar 2008 09:57

Farveforskellen er noget helt nyt og jeg aner ikke havd det betyder.

Køb NU er en fast pris sælger har sagt og står som køb nu prisen.

Når der sælges mere end et produkt skriver du det antal prosukter du vil byde på og så byder du eks. 3 kr. per produkt og hvis du så har sagt 4 produkter så kommer dit samlede bud op på 12 kr.

Nilja Design
Rubin
Geografisk sted: Odense

Indlægaf Nilja Design » tirsdag, 26. februar 2008 10:59

Hej Lothling.

Umiddelbart ser det ud til at de blå priser er "køb nu varer" (der betaler du altså den pris som sælger forlanger) mens de røde priser er "auktions varer" (hvor du byder på varen ligesom en alm. auktion, og kan gøre nogle gode handler ind i mellem).

Hvis du byder på varer hvor der er flere ens produkter kan du blot byde på det antal du ønsker. Hvis der allerede ligger et bud på en auktion med fx. 10 varer og der er bud på 5, dvs. der er 5 tilbage til den samme pris. Men byder du på alle 10 varer kommer du til at betale den mindste pris for de første 5, mens du overbyder den første køber med fx en krone pr. vare.

Venligst Betina

Brugeravatar
Lothling
Koral perle

Indlægaf Lothling » tirsdag, 26. februar 2008 11:49

Så "Køb nu" er ikke en auktion men et almindeligt salg?

Nu forstår jeg meget bedre det med mere end en ting. Tak for hjælpen.

Jeg er ved at være lidt bidt af det allerede. Jeg har kun været medlem i nogle få timer, men jeg har allerede købt nogle smukke perlemorsperler og budt på nogle smukke firkantede black stone perler.

Nilja Design
Rubin
Geografisk sted: Odense

Indlægaf Nilja Design » tirsdag, 26. februar 2008 11:52

Nemlig! "Køb nu" er et ganske almindeligt salg og du betaler den pris der er fastsat.

Man kan hurtigt blive grebet af at kigge på alle de fine perler der er derinde, og bruge masser af tid i den verden *rullegrin

Brugeravatar
Lothling
Koral perle

Indlægaf Lothling » tirsdag, 26. februar 2008 12:05

Ja det fandt jeg ud af.

Det er vist meget godt at man kun kan byde på 2 ting inden man får sin salgskode he he

Tilbage til "Indkøb af materialer på eBay og QXL"