De høje priser på Ebay

I dette forum kan du få hjælp og vejledning til alt hvad der hedder indkøb af materialer via auktion på eBay og QXL. Kom også med erfaringer og gode råd til andre.
Brugeravatar
Lazuli
Lazuli-perlen
Geografisk sted: Ballerup

Indlægaf Lazuli » søndag, 02. marts 2008 01:50

Line skrev:Det er dyrt fordi det er almindelig facet... og det er uklare sten... det er kun på grund af navnet den bliver så høj i pris... hvis det havde været brioletter i flot gennemsigtig blå så havde jeg kunne forstå det...

Jeg synes at de er meget smukke og billige. Jeg ønsker mig også perler eller perlekæde i safir men har kun set dem til minimum 1500 kr. Og har ikke kunnet lide fazetterne, der er for mange af dem og de virker meget skrarpe, jeg ville føle at de kradser på huden.
Men disse her kan jeg faktisk meget bedre lide, og prisen er superbillig i betragtning af at det er en sjælden ædelsten. Man kan trods alt ikke købe alt til et par dollar.
Transparente og fejlfri safirer er absolut flotte og vanvittigt dyre, men jeg snobber ikke selv hvad angår renhed, hvis stenene ellers er flotte så er det fint med mig. Jeg har et vedhæng og en ring med klar lyseblå safir og jeg bruger det meget lidt. Jeg foretrækker faktisk en sten der ikke er for fejlfri, så man kan se at det er et naturprodukt og ikke en kunstig sten
Lazuli
Den himmelske sten

Brugeravatar
Stella*
*Stjernesafir*
Geografisk sted: Odense NV

Indlægaf Stella* » søndag, 02. marts 2008 12:15

Britta, hvis du kan leve med nogle peridotrondeller der ikke er helt så perfekt slebne, har jeg ½ streng tilovers jeg gerne vil bytte med :mrgreen:
vh Stella*

Moderator og Perleholiker

Brugeravatar
Britta T.
Helt speciel perle
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlægaf Britta T. » søndag, 02. marts 2008 15:03

De skal såmænd ikke være perfekte Stella, jeg elsker alle peridotter, bare de ikke er alt for grumsede.

Jeg vil meget gerne bytte, men har jeg noget du er interesseret i?
Jeg mener, jeg kunne ikke lige få øje på noget du manglede *stortlol
Husk: et godt grin forlænger livet ;-)

Britta

Brugeravatar
Stella*
*Stjernesafir*
Geografisk sted: Odense NV

Indlægaf Stella* » søndag, 02. marts 2008 18:02

Hvad mener du Britta *vedikke jeg har da ikke ret meget *fløjte*

Men du kan lige se på dem og se om det er noget :mrgreen:
vh Stella*

Moderator og Perleholiker