Weekend rush??

I dette forum kan du få hjælp og vejledning til alt hvad der hedder indkøb af materialer via auktion på eBay og QXL. Kom også med erfaringer og gode råd til andre.
Brugeravatar
Suz
Opal
Geografisk sted: Århus

Weekend rush??

Indlægaf Suz » søndag, 16. marts 2008 23:37

Har nogen af Jer oplevet, at weekenden er et dårligt tidspunkt at handle på eBay?

Jeg er blevet overbudt på flere auktioner i dag og i går (er ved at samle aht forsendelsen) og sidder nærmest klinet til PCen, efter jeg opdagede at ha' "mistet" nogle lækre sager.

Så nu sidder jeg med alarm tændt, så jeg kan overvåge de sidste minutter, men samtidig har jeg kunnet se, at priserne ryger højere op end de tilsvarende varer har kostet tidligere på ugen.
Så ved nogle af strengene har jeg så fundet en "mandagsmodel".

HAPS - der var jeg lige heldig at få endnu en streng hjem til en god pris.
Mvh
Suz

Brugeravatar
ChaserBall
Turmalin
Geografisk sted: Falster

Indlægaf ChaserBall » søndag, 16. marts 2008 23:44

TRÆLS at de sådan skal overbyde dig her i en højhellig weekend.

Godt du alligevel fik lidt guf....

Brugeravatar
Suz
Opal

Indlægaf Suz » onsdag, 26. marts 2008 22:03

Jeg har MANGE gange forsøgt at vinde en bestemt streng på eBay og er flere gange i løbet af påsken blevet overbudt vildt på falderebet.

Derfor satte jeg bud med et acceptabelt max.beløb på tre af de ønskede strenge (tilgængelige i kommende auktioner) - får jeg dem alle er det okay, men jeg ville blot blive ved med at sætte bud på nye strenge indtil de kom "i kassen" til en rimelig pris.

Og nu har jeg lige vundet den første streng - til startprisen, der er 12$ under de max-beløb jeg tidligere gik op på i kampens hede !!!

Det er da slet ik' så ringe endda *danser*
Mvh

Suz

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » onsdag, 26. marts 2008 22:23

Påsken har været helt umulig ikke bare med perler, min mand opgav helt at byde på fotoudstyr

Generelt er auktioner, der ender en hverdag ved middagstid i Danmark de bedste at byde på

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » onsdag, 26. marts 2008 22:26

suz

I stedet for at byde på alle tre kan du byde med "bidassistent" så byder den automatisk på den næste, hvis du ikke har vundet den første.

Det nemmeste er først at gemme auktionerne, vælge dem alle sammen og trykke på byd med bid assistent.

Brugeravatar
Suz
Opal

Indlægaf Suz » onsdag, 26. marts 2008 22:36

Okay !! Tak for rådet. Det var nyt for mig.

Stopper den så automatisk, når man har vundet den første?
Mvh

Suz

Brugeravatar
smillasmiles
Den smilende Perle
Geografisk sted: Sabro
Kontakt:

Indlægaf smillasmiles » onsdag, 26. marts 2008 22:43

Sjovt, så har min oplevelse været hetl anderledes...Jeg har i påsken fået rigtig mange strenge fra merrygemstone til 0,01$ eller måske hvis det gik højt 0.30$
Det er bla blevet til en del lækre strenge ametyster, der stort set allerede er enten afsat eller planlagt brugt!
Mvh Smillasmiles

First do no harm!

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlægaf Line » torsdag, 27. marts 2008 10:03

jeg synes det er sværeste at vinde noget på de tidspunkter af døgnet hvor folk er stået op i USA.

Brugeravatar
Britta T.
Helt speciel perle
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlægaf Britta T. » torsdag, 27. marts 2008 11:34

Det er også det jeg oplever Line, men desværre er mange auktioner tilrettelagt sådan, at de afsluttes når folk "over there" er vågne. *tunge* [/list]
Husk: et godt grin forlænger livet ;-)

Britta

Helle
Jade perle
Geografisk sted: Thy

Indlægaf Helle » søndag, 30. marts 2008 09:54

Britta T. skrev:Det er også det jeg oplever Line, men desværre er mange auktioner tilrettelagt sådan, at de afsluttes når folk "over there" er vågne. *tunge* [/list]
Jep. Men nogen gange kikser det og så kan man pludseligt gøre gode handler.

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » søndag, 30. marts 2008 15:11

Suz skrev:Okay !! Tak for rådet. Det var nyt for mig.

Stopper den så automatisk, når man har vundet den første?

Ja det gør den. Den byder først på den næste, når du har tabt den forrige auktion.
Når jeg bruger den på f.eks. foxyfacet vælger jeg f.eks. hveranden af dem, der er listet. MEN hvis du får et second chanche offer og accepterer dette kan du altså ende med at få to strenge. UPS :roll: (Men de gælder jo ofte nogle dage)

Brugeravatar
smillasmiles
Den smilende Perle
Geografisk sted: Sabro
Kontakt:

Indlægaf smillasmiles » søndag, 30. marts 2008 16:59

Kan man ikke bare sige nej til en second chance offer, eller slet ikke reagere på den?
Mvh Smillasmiles

First do no harm!

Brugeravatar
Bling-Bling
Labra Dorit

Indlægaf Bling-Bling » søndag, 30. marts 2008 17:16

smillasmiles skrev:Kan man ikke bare sige nej til en second chance offer, eller slet ikke reagere på den?

Hvis du får tilbudt en second round af en varer på QXL...og du ikke har lyst til at købe...så skal man bare ignorer og så er det det...

Brugeravatar
Suz
Opal

Indlægaf Suz » søndag, 30. marts 2008 23:17

Jeps - som Bling skriver.
Men det er da smart, at man kan få den tabte vare (altså en tilsvarende) til den max-pris man blev overbudt på. Jeg har været ret heldig nogle gange på eBay.

Jeg har lige afsluttet nogle auktioner hos Gilbert and Frech og havde "fyldt op" til max.antal mht portoen.
Da jeg skulle betale, kunne jeg ved flere af strengene trykke på en knap "ADD MORE", hvilket jeg så ikke gjorde, da jeg ikke ville udløse en ny 8$ startporto for en enkelt streng eller to.
Men hvis jeg nu havde gjort det, ville jeg så have fået strengene til den pris, som jeg havde vundet dem til?
Har nogen prøvet DEN version?
Mvh

Suz

Tilbage til "Indkøb af materialer på eBay og QXL"