ENDELIG

I dette forum kan du få hjælp og vejledning til alt hvad der hedder indkøb af materialer via auktion på eBay og QXL. Kom også med erfaringer og gode råd til andre.
Brugeravatar
Suz
Opal
Geografisk sted: Århus

ENDELIG

Indlægaf Suz » mandag, 17. marts 2008 19:05

Efter længe venten, er en af mine "testpakker" nået frem fra USA.
(Jeg fik tidligere en pakke fra UK på under en uge).

Jeg købte blot for et lille beløb hos Gilbert & Frech og her er hvad jeg fik
Billede
Øverst nogle små turmaliner og nederst nogle forkerte labradoritter.
De skulle have været 11x5 mm men er blot 5-7x 4 mm ØV! *arrig*
Men de har dog alle det fineste "skin", som jeg godt kan li' ved denne sten.
(Der var i øvrigt en del "småskader" med afbrækkede hjørner og nogle få helt gennemkrakelerede, men der er vel lidt spild alle steder. De kom i en tynd boblekuvert uden yderlgere beskyttelse) .

Jeg ville poste en neutral karakter for labradoritten pga den helt forkerte størrelse, men blev ført gennem en test før jeg måtte ha' lov.

Meget godt, for nu venter jeg med karakteren og har i stedet skrevet til Gilbert & Frech og bedt dem komme med "kompensationsforslag" ,feks. sende mig en streng i den ønskede størrelse til prisen jeg gav for den anden (og som jo vitterlig var budprisen for det de annoncerede) og så lade mig slippe for shipping-gebyret (har flere strenge i ordre fra dem), da jeg aldrig ville ha' budt på den streng jeg nu har hjemme.

Har endnu ikke hørt fra dem, men håber at de besvarer deres post, for ellers er der jo ikke meget ved at bruge DEN funktion.
Mvh
Suz

Billen
Diamant
Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf Billen » mandag, 17. marts 2008 19:14

Jeg har været tilfreds med mine G&F ting - jeg har dog selv prøvet det fra andre sælgere...

Brugeravatar
Stella*
*Stjernesafir*
Geografisk sted: Odense NV

Indlægaf Stella* » mandag, 17. marts 2008 19:28

Jeg fik også 2 forkerte varer fra dem da ...og de har ikke svaret på min mail *tunge*

men resten er rigtig fine varer :mrgreen:
vh Stella*

Moderator og Perleholiker

Brugeravatar
Suz
Opal

Indlægaf Suz » mandag, 17. marts 2008 22:27

Lige en opfølger:
Jeg sendte lige en høflig rykker til G&F, for at høre om de kunne tænke sig at svare på mit spørgsmål.
Og kom der et pænt svar (muligvis et autosvar, men dog et svar) at de var kede af, at jeg ikke var tilfreds, men jeg var meget velkommen til at returnere varen og få pengene retur, da de desværre pga begrænset varelager (hmm) ikke kunne tilbyde at bytte.

Det kan naturligvis ikke svare sig, så jeg vil nyde de småsten jeg nu har fået og håber på, at de 8 strenge jeg p.t. har vundet hos dem så er okay.
Mvh

Suz

Dynetyven

Indlægaf Dynetyven » mandag, 17. marts 2008 22:30

Det lyder irreterende når man byder på noget og får noget andet hjem .. :roll:

men godt du stadigt kan bruge dem... :mrgreen:

Rohde

Indlægaf Rohde » mandag, 17. marts 2008 22:35

Argh... Ærgeligt. Håber ikke de reagerer sådan hver gang, for så længe det er dem der er sælgere, er det dem der skla være ydmyg. Hvis jeg var dem, ville jeg have skrevet hvad du SÅ ville have i stedet for at få dig til at sende det tilbage... Ikke super godt...

Brugeravatar
Suz
Opal

Indlægaf Suz » mandag, 17. marts 2008 22:50

Ja, det var jo lige, hvad jeg havde sendt som forslag i min første mail til dem.
Det havde været fin service - især fordi jeg gjorde opmærksom på, at jeg var ved at afslutte en handel - havde vundet 7 og manglede blot resultatet af den sidste, så der ER jo en sending undervejs, hvor de lige kunne proppe noget i.

Men hvem ved - måske lægger de en overraskelse ved?
Omend jeg ikke forventer, at lager/pakke afdelingen og "besvare mails-afdelingen" nødvendigvis kommunikerer.
Mvh

Suz

Nan_R
Diamant
Geografisk sted: Fyn
Kontakt:

Indlægaf Nan_R » mandag, 17. marts 2008 22:58

Suz- Det er bare træls at få en forkert varer eller at de fleste af stenene er gået i stykker,, specielt når der er fra ebay, for det er så besværligt at sende tilbage synes jeg... Har også prøvet det nogle gange.. Men så må vi håbe de andre strenge du modtager er i tip top stand.. :mrgreen:

Brugeravatar
Suz
Opal

Indlægaf Suz » mandag, 17. marts 2008 23:19

Ja, ja - jeg ta'r det ikke så tungt - de kostede ikke en formue og selvom de er små, er de altså meget flot skinnende, så de skal nok finde anvendelse.
Og de fleste er dog trods alt i fin og hel stand.

Men jeg håber da godt nok ikke, at det gentager sig ...
Mvh

Suz

Tilbage til "Indkøb af materialer på eBay og QXL"