Vi er havnet i "dårligt selskab"

I dette forum kan du få hjælp og vejledning til alt hvad der hedder indkøb af materialer via auktion på eBay og QXL. Kom også med erfaringer og gode råd til andre.
Brugeravatar
Suz
Opal
Geografisk sted: Århus

Vi er havnet i "dårligt selskab"

Indlægaf Suz » mandag, 22. marts 2010 22:36

Jeg bød forleden hos denne sælger http://myworld.ebay.com/apollo-beads/ og til min forbløffelse, kunne mit bud ikke accepteres, da danske købere var udelukkede fra at handle.
Da jeg uden problemer har handlet der for nyligt, forventede jeg derfor, at DK ved en fejl figurerede sammen med uønskede lande som bl.a. Cambodia, Ukraine, Mongoliet, Spanien og Italien.
Skrev så til sælger, om det ikke var en fejl - men nej.
Der er tilsyneladende flere og flere fra Danmark, der klager over manglende levering af varer, så derfor er vi fremover blacklistet.

Jeg har bemærket, at flere sælgere har udvidet deres forventede shippingtid, så jeg håber ikke, at der er en stigende grad af utålmodige købere, der måske klager vel tidligt over manglende leverence, og derved skaber opfattelsen af DK som et ustabilt modtagerland, som sælgere ikke gider bøvle med.
Lad os håbe, at dette er "en enlig svale".
Mvh
Suz

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Vi er havnet i "dårligt selskab"

Indlægaf Mazy » mandag, 22. marts 2010 22:46

Hmm i sælgerens 'shop' står der dette:
Sales Promotion
Your orders will be updated to sent by EMS express once the total value exceeding US$100.00 including the combined shipping cost, and the orders must be paid on the same time.Available Countries: New Zealand, Norway, Spain, Sweden, Switzerland, USA, United Kingdom,Australia, Belgium, Canada, Denmark, France, Finland, Germany, Ireland, Italy,

Men det er jo ret svært at komme op på 100USD hvis ikke man kan få lov til at byde på noget som helst.

Men jeg kan da godt forstå hvis de sender meget til DK, at de så er trætte af at post bare kan forsvinde her i landet, det er jeg sandelig også træt af *tunge*
Billede

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Indlægaf Pia Lou'lou' » mandag, 22. marts 2010 23:14

Jeg kan forestille mig at du har en 100% positive score på ebay, måske du kan gøre opmærksom på den -

kan i øvrigt forestille mig at det kinesiske nytår og det 'postale' close down, som det medførte, har givet sælgerne en masse gnavne kunder

noget andet e,r at vi som borgere opdrages til at klage. jeg tror heller ikke, at dansk brok går fint i hak med den store høflighed, kineserne altid begår sig med. dette går ikke på Suz, men på os som danskere.

foxylady1
Diamant
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlægaf foxylady1 » tirsdag, 23. marts 2010 15:31

Hold da op hvor vildt. Det er da uretfærdigt *tunge*

Charlottes
Glas perle
Geografisk sted: Amager

Indlægaf Charlottes » fredag, 02. april 2010 20:40

Jeg har haft en pakke ure på vej fra ham i 1 måned. Den kom så i fredags men der mangler den ene slags. Nu er jeg spændt på om han så vil sende den til mig når jeg bor i dette "frygtelige" land eller om jeg bare får pengene (vil hellere have urene). Men ja det er nok fordi der er mange der har været sure over den lange leveringstid fra ham at han har udelukket os. Lidt tarveligt når man har købt fra ham flere gange og altid har givet ham fine karakterer. :-(

Tilbage til "Indkøb af materialer på eBay og QXL"