Indkøb på eBay - hvordan??

I dette forum kan du få hjælp og vejledning til alt hvad der hedder indkøb af materialer via auktion på eBay og QXL. Kom også med erfaringer og gode råd til andre.
Mehtap
Swarovski perle
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indkøb på eBay - hvordan??

Indlægaf Mehtap » onsdag, 07. juli 2010 00:43

Hej,
Er der nogle der kan fortælle mig, hvad der er godt at købe på ebay, og hvordan man gør?
Jeg har registreret mig som bruger, og så har jeg tilmeldt mig paypal.
Er det bedst at overføre penge på paypal kontoen, og så købe noget fra den, eller direkte give ens konto oplysninger? Hvad gør i andre?
Er paypal sikkert?...
Puha, det var mange spørgsmål på samme tid :) Håber nogle kan svare :-)

KH
Mehtap

Ellen
Sølv perle
Geografisk sted: Århus N

Re: Indkøb på eBay - hvordan??

Indlægaf Ellen » onsdag, 07. juli 2010 00:56

Mehtap skrev:Hej,
Er der nogle der kan fortælle mig, hvad der er godt at købe på ebay, og hvordan man gør?
Jeg har registreret mig som bruger, og så har jeg tilmeldt mig paypal.
Er det bedst at overføre penge på paypal kontoen, og så købe noget fra den, eller direkte give ens konto oplysninger? Hvad gør i andre?
Er paypal sikkert?...
Puha, det var mange spørgsmål på samme tid :) Håber nogle kan svare :-)

KH
Mehtap

Selv hej :-)
Jeg er bestemt ikke nogen veteran på ebay, og synes det kan være svært at rådgive om, hvad der er godt og mindre godt at købe dér; specielt fordi jeg egentlig ikke kender så mange andre steder :-)) Der skal nok bare surfes. Leder du efter noget bestemt, så ville det måske være lettere at rådgive.
Nogle steder kan man vælge forskellige betalingsmetoder, men langt de fleste sælgere sælger kun, hvis man betaler via paypal. Når man har købt og ønsker at betale, bliver man automatisk linket til paypal, og kort tid efter transaktionen modtager man en mail om at der er blevet/bliver trukket x antal kr på ens bankkonto.
Jeg har absolut tillid til paypal. Jeg har aldrig oplevet, at det har været usikkert. Jeg har oplevet, at få refunderet et beløb fra en sælger, og det beløb blev fratrukket min næste handel.
Du spørger, om det er bedst at overføre penge til paypal - eller give kontooplysninger. Jeg har gjort det sidste, og det har måske vist sig at være en mindre heldig metode, for det bliver frygteligt let at købe!!!! :-) Overfører man, er der en vis form for kontrol, kan man måske sige. Men.....nej, jeg synes det fungerer glimrende som det er nu.
Jeg ved ikke, om det har givet dig svar på noget af det, du er i tvivl om?
Rigtig god fornøjelse på ebay og pas på!! :-) Der er så mange herlige ting. Det er en tids- og pengerøver :-) :-)
Mange hilsner fra Ellen

Brugeravatar
Krea
Diamant
Geografisk sted: København, Vanløse
Kontakt:

Indlægaf Krea » onsdag, 07. juli 2010 01:14

Jeg er også tilhænger af paypal, og pengene bliver trukket direkte fra mit VISA kort.. farligt farligt. Når du handler på ebay, så læs det med småt! Læs ALT der står inden du byder / køber. Nogen sælgere sender ikke til DK, nogen har et minimums beløb man skal købe for hos dem, inden de godtager at sende. Og hold øje med shipping priserne, de varierer meget.
Skal du byde, så vent til de sidste minutter af auktionen, så du ikke er med til at presse beløbet op!
Enjoy og pas nu på, det bliver hurtigt til mange penge ! *blink*

Brugeravatar
sæsar
Peridot

Indlægaf sæsar » onsdag, 07. juli 2010 01:55

Jeg har brugt paypal nu i over 5 år og har aldrig haft problemer, jeg overfører ikke til min paypal de trækker via mit visakort.
Det eneste jeg ikke køber på ebay fra kinesiske sælgere er sterlingsølv, da det ofte kun er belagt selvom de skriver det er masiv
sterling sølv, det har jeg været ude for en del gange men har til gengæld altid fået mine penge tilbage via paypal.
totalt afhænig af smykker

Mehtap
Swarovski perle
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Mehtap » onsdag, 07. juli 2010 13:27

Tak for alle de gode svar :)
Det er helt sikkert noget jeg kan bruge.
Jeg kunne godt tænke mig at købe sådan noget som dråbeformede sten.

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » onsdag, 07. juli 2010 15:07

Du kan evt prøve denne søgning

http://jewelry.shop.ebay.com/i.html?_nk ... m270.l1313

Den giver 4.000 hit, men du kan begrænse til bestmte sten ved at vælge sten til venstre

Hvis det er faceterede dråber kan du bruge denne i stedet

http://jewelry.shop.ebay.com/i.html?_nk ... m270.l1313

Husk at tjekke sælgers karakterer og tage hensyn til moms. Grænsen er 80 danske kr. inkl. porto. Postdanmark tager 150 kr. i gebyr så enten lidt af gangen eller en stor pakke fra den samme sælger.

suswis
perle

Indlægaf suswis » onsdag, 28. juli 2010 01:21

Hej
Er også helt tryg ved PayPal. Har ikke haft problemer overhoved. Havde på et tidspunkt lavet en handel - faktisk mit første køb - og blev af flere årsager enige med sælger om, at annullere købet (var nogle dukker til min datter), og gik lidt i panik over hvordan og hvorledes nu med Paypal. ringede til dem i USA og blev guidet fint igennem og efterfølgende kom pengene direkte til min bankkonto. Ville de også have gjort, hvis jeg ikke havde ringet, men panikkede jo lidt ;). Måske er det vigtigt at gøre opmærksom på alle de falske mails man får, både fra nogen der udgiver sig fra at være PayPal og også fra såkaldte ebaybrugere. VIGTIGT at vide, at hvis man modtager en mail fra Paypal, skriver de ens FULDE NAVN og ikke noget med dear paypaluser eller ligende. MEN ENS FULDE NAVN og klik ALDRIG PÅ LINK i disse falske mails. Hvis man vil være helt sikker, kan man også gå ind på sin PayPal konto og kigge der, om der er post fra dem. Men gå ikke ind via Link - gå ind via almindeligvis ved www. og derefter alm login. Det samme gælder mails fra såkaldte ebaybrugere, der sender spam mails ud med forskellige link eller respond eller updates. Gå via din egen Ebaykonto og se der, om der er post. Jeg videresender altid div. spoofmails til henholdsvis Paypal og Ebay, alt efter hvem det er "fra", således at de forhåbentlig kan udelukke nogle af de snyltere.....
med venlig hilsen
Susanne

Brugeravatar
Diddah
Ferskvands perle

Indlægaf Diddah » tirsdag, 04. januar 2011 13:12

Uha jeg vil forsøge mig med e-bay, de 80 kr inkl porto for at undgå tolden er det pr sælger? Altså jeg bestiller for 70 kr i alt hos en i kina, så 50 kr fra en i usa, det er vel ok? Sorry er total dummy på det område.

Jeg havde tænkt hvis jeg fik en større samling samlet sammen og min moster vil have en bid (hun bor i Texas) så kan pakken jo blive sendt til hende, men når hun så sender resten til mig her i DK, skal jeg så også betale tolden?

Håber nogle vil svare på dette..

Og jo sådan noget som ferskvandsperler, kan det betale sig at købe på e-bay? Og som jeg forstår det handler man inden for EU så skal man ikke holde sig inden for de 80 kr? Sorry ..
"Life is meaningless only if we allow it to be. Each of us has the power to give life meaning" - Tom Head

"Your life feels different on you, once you greet death and understand your heart's position. You wear your life like a garment from the mission bundle sale ever after -- lightly because you realize you never paid nothing for it, cherishing because you know you won't ever come by such a bargain again." - Louise Erdrich

Brugeravatar
sæsar
Peridot

Indlægaf sæsar » tirsdag, 04. januar 2011 15:16

Diddah skrev:Uha jeg vil forsøge mig med e-bay, de 80 kr inkl porto for at undgå tolden er det pr sælger? Altså jeg bestiller for 70 kr i alt hos en i kina, så 50 kr fra en i usa, det er vel ok? Sorry er total dummy på det område.
Det er helt ok, bare de er sendt i hver sin pakke
Jeg havde tænkt hvis jeg fik en større samling samlet sammen og min moster vil have en bid (hun bor i Texas) så kan pakken jo blive sendt til hende, men når hun så sender resten til mig her i DK, skal jeg så også betale tolden?
Hun kan sende det som gave, så skal du ikke betale told og moms, du kan jo bevise det er familie.
Håber nogle vil svare på dette..

Og jo sådan noget som ferskvandsperler, kan det betale sig at købe på e-bay? Og som jeg forstår det handler man inden for EU så skal man ikke holde sig inden for de 80 kr? Sorry ..

Det kan godt betale sig at købe ferskvandsperler hvis man finder en billig sælger, hvis du handler indenfor EU behøver du ikke at holde dig indenfor de 80kr
Hilsen sæsar
totalt afhænig af smykker

Brugeravatar
Diddah
Ferskvands perle

Indlægaf Diddah » tirsdag, 04. januar 2011 15:29

Du er altså en skat Sæsar!

Tak for det klare og gode svar! Håber forresten din "dreng" har det bedre.
"Life is meaningless only if we allow it to be. Each of us has the power to give life meaning" - Tom Head

"Your life feels different on you, once you greet death and understand your heart's position. You wear your life like a garment from the mission bundle sale ever after -- lightly because you realize you never paid nothing for it, cherishing because you know you won't ever come by such a bargain again." - Louise Erdrich

Tilbage til "Indkøb af materialer på eBay og QXL"