Hvorfor er i ikke med i konkurrencerne?

Her kan du deltage i vores Smykke Design konkurrencer. Ca. hver måned kommer der en ny konkurrence med en ny spændende opgave. Og der er selvfølgelig præmier at vinde.

Hvorfor er du ikke med i konkurrencerne?

Jeg er da med!
7
11%
Det er for kedelige præmier.
3
5%
Udfordringen/temaet er for svært.
7
11%
Jeg tror ikke jeg vinder alligevel.
11
17%
Har sjældent tid.
27
43%
Synes betingelserne er urimelige.
0
Ingen stemmer
Andet, uddyb gerne.
8
13%

Afgivne stemmer: 63

Cecilou
Rubin
Geografisk sted: København V

Re: Hvorfor er i ikke med i konkurrencerne?

Indlægaf Cecilou » tirsdag, 02. oktober 2012 21:51

Jeg har ikke haft tid hen over sommeren, og jeg har været blank angående sidste konkurrence. Jeg plejer som regelt ikke at få mange stemmer til konkurrencer. Jeg tænker at mine smykker er for specielle?!
Det eneste man, med sikkerhed, ved om fremtiden, er at den venter på en lige rundt om hjørnet.

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » tirsdag, 02. oktober 2012 22:33

Specielt er ikke dårligt Cecilou - jeg vil gerne se mange flere af dine smykker. Du tør nemlig sætte tingene sammen så de "larmer" på den der befriende måde - det tør og kan mit firkantede hoved ikke *blink*
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Cecilou
Rubin

Indlægaf Cecilou » tirsdag, 02. oktober 2012 22:40

perlemig skrev:Specielt er ikke dårligt Cecilou - jeg vil gerne se mange flere af dine smykker. Du tør nemlig sætte tingene sammen så de "larmer" på den der befriende måde - det tør og kan mit firkantede hoved ikke *blink*

Tak:-) jeg er ellers meget inspireret af dine øreringe med kæderne:-)
Det eneste man, med sikkerhed, ved om fremtiden, er at den venter på en lige rundt om hjørnet.

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem

Indlægaf perlemig » onsdag, 03. oktober 2012 00:36

De larmer ikke - de er nøje udmålt - intet tilfældigt eller farligt ved dem :-)

Cecilou
Rubin

Indlægaf Cecilou » onsdag, 03. oktober 2012 08:08

Jeg synes aligevel at de er ret fine:-)

mjanneh
Jade perle
Geografisk sted: København

Indlægaf mjanneh » onsdag, 03. oktober 2012 11:09

Mine smykker tiltaler vist heller ikke ret mange, og så er det sådan lidt .... skal vi sige, at lysten til at deltage ikke ligefrem topper, når man ikke synes, man har en chance for at vinde.

Jeg ser sådan på det, at der jo er mange faktorer, når man laver et smykke: Materialer, håndværksmæssig kunnen, arbejdet med at få tingene til at balancere - og så selvfølgelig udseendet. Og udseendet tiltaler os helt forskelligt, det øvrige skal bare være i orden.

Måske skulle man overveje simpelthen at trække lod blandt de indsendte bidrag - så var der da en chance! Men på den anden side - tja, jeg ved ikke rigtigt. NÅR jeg deltager, er det fordi jeg selv synes det kunne være sjovt at prøve udfordringen. Det er selvfølgelig også fint nok, men konkurrencerne er vel også for at sprede inspiration her på forummet, og det er de måske ikke optimale til?

Bare en tanke ..

Mummy in the Cave
Swarovski perle
Kontakt:

Indlægaf Mummy in the Cave » onsdag, 03. oktober 2012 13:20

Line skrev:
Mummy in the Cave skrev:Har oplevet at blive smidt ud af en konkurrence, fordi jeg er ikke er aktiv nok på dette forum, så jeg gider ikke at deltage i flere konkurrencer.

Det er jeg da ret trist over at høre, det lover jeg dig absolut ikke kommer til at ske igen. Reglerne er pt. at man bare skal være medlem af forum så kan man være med.

Det er jeg da glad for at høre..... så kan det være at andre end mig ikke bliver afskrækket

Brugeravatar
Saraju
Rubin
Geografisk sted: Sulsted, Nordjylland
Kontakt:

Indlægaf Saraju » torsdag, 11. oktober 2012 13:16

1. Føler ofte at vinderen ikke "er den der har overholdt temaet bedst" men den der laver det "smukkeste" smykke. Nogle gange synes jeg det er synd, men vinderne har som regel altid lavet nogle sindssygt smukke smykker.
2. Gravid med mange uheldige gener som gør mig træt, og uoplagt, skal for tiden helst kun lave noget der kan lægges til side med det samme, synes jeg er svært med smykker der vil jeg gerne kunne fordybe mig i nogle timer. Vil gerne wrappe igen, men wrapper man skal man lave det fra start til slut (i mit hoved) og kan jeg ikke pt.
3. Temaerne kunne efter min mening godt presse lidt mere til nogle grænser, synes det er udfordrerne at skulle tænke ud af boksen. Foreslår fx. et tema ud fra en sang, kunstner eller billede. Hvor man evt. kan argumentere for hvorfor man synes man opfylder temaet .
4. Forum er generelt lidt dødt efterhånden, så føler ikke den store tang til at komme ind og kigge så ofte mere. = mindre inspiration
Tidl. Susanne i Nord

Elsker perler, og den ro det giver at arbejde med dem.

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem

Indlægaf perlemig » torsdag, 11. oktober 2012 13:26

Saraju skrev:1. Føler ofte at vinderen ikke "er den der har overholdt temaet bedst" men den der laver det "smukkeste" smykke. Nogle gange synes jeg det er synd, men vinderne har som regel altid lavet nogle sindssygt smukke smykker.
2. Gravid med mange uheldige gener som gør mig træt, og uoplagt, skal for tiden helst kun lave noget der kan lægges til side med det samme, synes jeg er svært med smykker der vil jeg gerne kunne fordybe mig i nogle timer. Vil gerne wrappe igen, men wrapper man skal man lave det fra start til slut (i mit hoved) og kan jeg ikke pt.
3. Temaerne kunne efter min mening godt presse lidt mere til nogle grænser, synes det er udfordrerne at skulle tænke ud af boksen. Foreslår fx. et tema ud fra en sang, kunstner eller billede. Hvor man evt. kan argumentere for hvorfor man synes man opfylder temaet .
4. Forum er generelt lidt dødt efterhånden, så føler ikke den store tang til at komme ind og kigge så ofte mere. = mindre inspiration

Men du kunne jo være med til at sætte lidt gang i nr. 4 *smækkys*

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » torsdag, 11. oktober 2012 19:05

Det er lige på kornet, når Saraju skriver, at det er det smukkeste smykke, der vinder -men ikke nødvendigvis opfylder temaets kriterier.

det går ikke, hvis et smykke alene er originalt eller udfordrende- det skal fa**** være smukt - men så længe vi kender betingelserne........ tror det samme gælder indenfor kunst, hvis den skal sælges...........

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » torsdag, 11. oktober 2012 19:25

Det er jo ikke til at vide hvad afstemmerne vælger efter, da det er en lukket afstemning. Man kan jo stemme udfra flere muligheder, f.eks.:
det smukkeste
det der passer bedst til temaet
den man selv ville eje
den mindst pæne
osv.

Alle har jo heller ikke samme mening, så det smukkeste er forskellig fra person til person. Vi kan jo ikke ensrette folk :mrgreen:
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
Saraju
Rubin
Geografisk sted: Sulsted, Nordjylland
Kontakt:

Indlægaf Saraju » torsdag, 11. oktober 2012 21:59

absolut enig, skal ikke ensrette folk, og hvad man stemmer efter er også op til en selv. Synes bare det skal være i temaet "ånd"
Håber også på at være med til at sætte mere gang i forum inden for længe, skal bare liige have det en smule bedre. (Duer virkelig ikke til at være gravid, besked fra lægen idag :hvorfor har du ikke taget på endnu? Har kæmpet meget for ikke at tabe mig, skulle have taget 4-6 kg på nu, men har tabt 4 i stedet for, så er monster træt.) Men alt er fint siger de, kun mig der har "symptomer" ikke farligt for hverken mig eller baby.
Tidl. Susanne i Nord

Elsker perler, og den ro det giver at arbejde med dem.

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » fredag, 12. oktober 2012 00:07

kiskan skrev:Det er jo ikke til at vide hvad afstemmerne vælger efter, da det er en lukket afstemning. Man kan jo stemme udfra flere muligheder, f.eks.:
det smukkeste
det der passer bedst til temaet
den man selv ville eje
den mindst pæne
osv.

Alle har jo heller ikke samme mening, så det smukkeste er forskellig fra person til person. Vi kan jo ikke ensrette folk :mrgreen:

Hvem vil ensrette nogen???? kriterierne for skønhed er individuelle, men lur mig om ikke de er i spil hver gang der stemmes hos hver og en af os. Hvis pænt er smukt på din målestok, så ville ingen nogensinde vælge det modsatte, det mindst pæne, bedømt efter deres egne kriterier for skønhed.

Eller tager jeg fejl? ville nogen vælge et grimt smykke, der til fulde var i pagt med temaet???

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » fredag, 12. oktober 2012 00:23

Der er jo nogen som ofte vinder, derfor kan jeg godt finde på, at gå udenom det smykke, også selvom det måske er det smukkeste.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
Danagonia
kobber perle
Geografisk sted: Bolderslev - Aabenraa
Kontakt:

Indlægaf Danagonia » lørdag, 13. oktober 2012 12:31

Jeg har faktisk ikke nogen fornemmelse for, om det er de samme der har vundet mange gange? Hvis det er tilfældet kunne man jo bare lave en regel om, at hvis man har vundet, kan man ikke være med i afstemningen måneden efter. Eller endnu længere.

Vi trænger til nyt blod herinde. Jeg har jo også været meget aktiv, men nu har hobbyerne bredt sig over andre ting end bare smykkerne, og derfor bliver der for mit vedkommende brugt mere tid på det. Også derfor at jeg ikke har deltaget i konkurrencerne længe, og jeg kommer nok heller ikke til det.
Ha' en Perle dag! - CamillaBillede

Tilbage til "Konkurrencer"