Hvordan med told og moms, når man er momsregistreret?

Alt hved der vedrører indkøb af materialer i udlandet og ikke mindst hvordan man forholder sig til toldgebyr, moms, selvfotolning, ventetid osv.
sabelkat
perle

Hvordan med told og moms, når man er momsregistreret?

Indlægaf sabelkat » mandag, 10. januar 2011 23:31

Hej!

Jeg her helt ny herinde, og skal nok præsentere mig ordentligt, når jeg liiiige får læst reglerne:)

Men jeg har altså et spørgsmål, jeg håber nogen kan besvare, selvom jeg ikke er lovformeligt præsenteret.

Hvordan gør man med told og moms af varer købt i udlandet, når man HAR et momsnummer? Er det vanvittig bøvlet eller hvad? Og skal Post dk ha de der 160 kr for fornøjelsen også når man er momsregistreret?

Håber, nogen finder tid til at svare, så vil jeg surfe lidt mere rundt på dette fantastiske forum:)

Katrine

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Hvordan med told og moms, når man er momsregistreret?

Indlægaf Mazy » tirsdag, 11. januar 2011 04:50

Jeg kan ikk elig svare på hvordan det er hvis man får sendt med almindelig post...
Men hvis du bruger UPS, FedEx og lignende, så sørger de for indfortoldning og sender oplysningerne til SKAT, du skal så ikke betale gebyrer for det. MEN det er vigtigt at du sørger for at dit CVR-nummer fremgår i leveringsadressen, ellers får man opkrævning os skal bøvle med at få den annulleret. (hos UPS skal du også sørge for at du får deres indfortoldningsdokumenter på mail, ellers koster det 50 kroner at få dem tilsendt i brev)
En gang om måneden får du så en opgørelse fra SKAT om hvad du skal angive i moms, sammen med et giro kort til indbetaling af told.
Billede

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » tirsdag, 11. januar 2011 20:23

Hos Postdanmark skal man stadig betale gebyr.

Hvis firmanavn og nummer femgår af leveringen indberetter de også direkte til skat, så du kan få pakken med det samme og betale tolden en gang om måneden.

sabelkat
perle

Indlægaf sabelkat » tirsdag, 11. januar 2011 23:20

Tusind tak for jeres svar! Jeg synes godt nok, det er svært at få taget hul på. Skal man registere sig hos told og skat som importør? Jeg har været inde på Skats hjemmeside, men kan overhovedet ikke tyde, hvad jeg skal :roll: :oops:

Kan man få sælgere til at benytte sig af de fragtfirmaer, I beskriver? Eller er det mon bare tilfældigt? Det er jo ikke flere 1000 kr, jeg skal købe for, bare mere end de 80 kr *blink*

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf Mazy » onsdag, 12. januar 2011 01:35

Du har ret du skal registreres som importør, tror det kan gøres på webreg.dk.
Ellers kan google sikkert finde det rigtige sted, ved at søge på importregistrering.

Der skal nok købes for en vis mængde før det kan betale sig at bruge fragtfirmaerne, men du kan jo altid spørge dig for hos leverandørerne hvilke forsendelsesmuligheder der er.
Billede

sabelkat
perle

Indlægaf sabelkat » fredag, 04. februar 2011 08:54

Mazy skrev:Jeg kan ikk elig svare på hvordan det er hvis man får sendt med almindelig post...
Men hvis du bruger UPS, FedEx og lignende, så sørger de for indfortoldning og sender oplysningerne til SKAT, du skal så ikke betale gebyrer for det. MEN det er vigtigt at du sørger for at dit CVR-nummer fremgår i leveringsadressen, ellers får man opkrævning os skal bøvle med at få den annulleret. (hos UPS skal du også sørge for at du får deres indfortoldningsdokumenter på mail, ellers koster det 50 kroner at få dem tilsendt i brev)
En gang om måneden får du så en opgørelse fra SKAT om hvad du skal angive i moms, sammen med et giro kort til indbetaling af told.

Det er altså mærkeligt, jeg snakkede med SKAT igår og spurgte til dette, og manden sagde, at det kan man ikke. *vedikke
Hvor er det irriterende, at det skal være så svært!

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Kontakt:

Indlægaf Mazy » fredag, 04. februar 2011 14:09

Æhh... hvad er det han sagde at man ikke kan??
Billede

Tilbage til "Indkøb i udlandet, Told og moms"