Told, moms og importgebyr - USA

Alt hved der vedrører indkøb af materialer i udlandet og ikke mindst hvordan man forholder sig til toldgebyr, moms, selvfotolning, ventetid osv.
Brugeravatar
tjuel
Glas perle

Told, moms og importgebyr - USA

Indlægaf tjuel » mandag, 28. februar 2011 16:27

Har jeg forstået det rigtigt, at reglerne for indkøb af varer i USA er således:

- køber man for under 80 kroner inklusiv porto skal man intet ekstra betale

- køber man for mellem 80 kroner og 1150 kroner inklusiv porto skal man betale 25% i moms og 160 kroner i importgebyr.
dvs. har jeg købt for 1000 kroner lægges der 250 kroner plus 160 kr i importgebyr, altså der skal i alt betales 1410 kroner.

- køber man for over 1150 kroner skal jeg udover moms og importgebyr også betale moms.

*fløjt*

Dvs. det kan selvfølgelig allerbedst betale sig at købe små pakker, f.eks. fra Ebay, til under 80 kroner.

Men kan man bestille for 1150 kroner fra eksempelvis Firemountaingems uden at betale told ifølge ovenstående regler?
Hvis jeg ingen perler får så laver jeg ballade!

Jaso
Diamant
Kontakt:

Re: Told, moms og importgebyr - USA

Indlægaf Jaso » mandag, 28. februar 2011 16:39

Jeg går ud fra du mener 25 % I TOLD - ikke moms.

Du kommer altid til at betale told for varer fra firemountaingems - jeg har aldrig prøvet andet. Fedex som de bruger som leverandør - er så venlig at klare fortoldningen for dig - men du skal selv betale regningen :)

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » mandag, 28. februar 2011 17:00

Enig - du kan ikke slippe for tolden, hvis du køber for over 80,- inkl. porto.

Told udgør et eller andet sted mellem 4-5%.
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » mandag, 28. februar 2011 17:02

Jaso, det er 25% i moms. Tolden ligger på 2-4% afhængig af hvilken type vare det er. Alt der købes uden for EU skal man betale moms for. Sendes det med post, er det PostDK som opkræver moms mm. Men da de kun tager stikprøver, er det meget ofte at ens varer slipper fri. Sendes varerne med et transportfirma, er det dem som opkræver og her slipper man ikke fri for betaling. Både PostDK og transportfirmaerne tager gebyr for deres beregning og dette er også momsbelagt.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
tjuel
Glas perle

Indlægaf tjuel » mandag, 28. februar 2011 23:23

kiskan skrev:Jaso, det er 25% i moms. Tolden ligger på 2-4% afhængig af hvilken type vare det er. Alt der købes uden for EU skal man betale moms for. Sendes det med post, er det PostDK som opkræver moms mm. Men da de kun tager stikprøver, er det meget ofte at ens varer slipper fri. Sendes varerne med et transportfirma, er det dem som opkræver og her slipper man ikke fri for betaling. Både PostDK og transportfirmaerne tager gebyr for deres beregning og dette er også momsbelagt.

Nååh, så grunden til at man altid skal betale told hos Firemountaingems er, at de sender med transportfirma og ikke postdanmark?

Jeg læste det her:
http://www.postdanmark.dk/contentfull.d ... &menufile=

Men der synes jeg bare at det lyder som om man skulle slippe for tolden. Det ER da forvirrende :oops:

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » mandag, 28. februar 2011 23:29

Naaa - du kan også være 100% sikker på, at postdanmark nok skal sørge for at få deres gebyr.

Som sagt, så sætter Fire deres faktura UDEN på pakken, så alle lamper lyser, når pakken skal igennem told.

EDIT: Kendte ikke til reglen med ingen told på varer under det angivne beløb. Melder pas der.
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

DanaMark Jewelry
Voks perle
Geografisk sted: Harleysville, PA 19438, USA

Indlægaf DanaMark Jewelry » tirsdag, 01. marts 2011 00:17

perlemig skrev:Naaa - du kan også være 100% sikker på, at postdanmark nok skal sørge for at få deres gebyr.

Som sagt, så sætter Fire deres faktura UDEN på pakken, så alle lamper lyser, når pakken skal igennem told.

EDIT: Kendte ikke til reglen med ingen told på varer under det angivne beløb. Melder pas der.

Sætter Fire faktura udenpå pakken? Det gør de ikke ved mig, MEN jeg bor i usa så det er nok derfor, pakken skal jo ikke udenfor usa før den når mig.
Jeg har nogle veninder som handler smykkedele heroverfra og de får bare sendt pakken til mig, så pakker jeg om og sender som privatperson til privatperson som gave med lavsat beløb.

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » tirsdag, 01. marts 2011 10:04

Lidt afklaring.

Momsgrænsen er fastsat af Danmark og er som nævnt 80 kr. inkl. porto

Toldgrænsen gælder for EU og er på 1150 kr

Varens værdi: Hvor meget skal jeg betale?
Under 80 kr. Du skal hverken betale moms, told eller importgebyr
80 - 1.150 kr. Du skal betale moms og importgebyr
Over 1.150 kr. Du skal betale moms, told og importgebyr

Told
Der er forskellige toldsatser, alt efter hvilken varekategori der er tale om. Tolden udregnes fra varens værdi og portoen.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1770365&vId=0

Brugeravatar
tjuel
Glas perle

Indlægaf tjuel » søndag, 06. marts 2011 12:46

DanaMark Jewelry skrev:
perlemig skrev:Naaa - du kan også være 100% sikker på, at postdanmark nok skal sørge for at få deres gebyr.

Sætter Fire faktura udenpå pakken? Det gør de ikke ved mig, MEN jeg bor i usa så det er nok derfor, pakken skal jo ikke udenfor usa før den når mig.
Jeg har nogle veninder som handler smykkedele heroverfra og de får bare sendt pakken til mig, så pakker jeg om og sender som privatperson til privatperson som gave med lavsat beløb.

Så skal vi bare alle sende vores pakker til dig *chear*

kristinaxxx
perle

Indlægaf kristinaxxx » mandag, 11. april 2011 18:25

Der findes et firma som leve af at modtage pakker, i USA, for kunder der bor uden for USA og som har bestilt ting fra amerikanske hjemmesider. De fungerer som leveringsadresse og sender så pakken videre hjem til kunden uden for USA, som en slags mellemmand. Både for folk som os som er har en masse told regler, men også for at man kan få sendt ting hjem fra firmaer der normalt ikke leverer uden for USA.
NU kan jeg desværre ikke huske hvad firmaet hedder, men jeg ved det findes så prøv evt google hvis det har interesse.

Jaby
Swarovski perle
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Jaby » mandag, 11. april 2011 21:08

Der er feks et der hedder:
www.jetcarrier.com vist nok..........

Det bruger min bror ind imellem og det fungerer rigtig godt.
Og jeg har også overvejet at benytte mig af muligheden. *fløjt*
Uhelbredelig perletosse :-)

kristinaxxx
perle

Indlægaf kristinaxxx » tirsdag, 12. april 2011 16:36

Der kan man bare se. Alletiders, så er det jo bare at komme i gang med at købe ind nu der ikke er nogle hindringer længere :)

Tilbage til "Indkøb i udlandet, Told og moms"