post dk og forliste pakker/breve

Alt hved der vedrører indkøb af materialer i udlandet og ikke mindst hvordan man forholder sig til toldgebyr, moms, selvfotolning, ventetid osv.
Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

post dk og forliste pakker/breve

Indlægaf Pia Lou'lou' » onsdag, 20. april 2011 06:08

jeg fik en seddel fra post dk om at der lå et brev/pakke til mig fra Kina. der var tracking nummerpå, men et af dem jeg ikke selv kan søge på. men på posthuset evnede de ikke at finde brevet i deres gemmer, det var blevet væk for dem. de tog en kopi af anvisningen og lovede at ville kontakte mig, når de havde undersøgt sagen. det var vist torsadag sidste uge. jeg har endnu ikke hørt fra dem og ved det kan tage tid.

mit ? er nu: Hvad nu hvis post dk for alvor har forlist min pakke?
jeg vil tro de skal erstatte dens indhold, fordi pakken var i deres varetægt. er der nogle herinde, der har været ude for tilsvarende?

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Re: post dk og forliste pakker/breve

Indlægaf perlemig » onsdag, 20. april 2011 11:21

Velkommen i klubben Pia - sådan mistede jeg i 2009 ALLE mine smykker PÅ posthuset.

Det endte med, at jeg truede med at politianmelde dem for tyveri, pakken var jo forsvundet i deres varetægt.

De erstatter kun, hvis det er en pakke sendt som pakke, eller et værdibrev.
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » onsdag, 20. april 2011 11:47

det er en gyserhistorie perlemig. I princippet er jeg jo dækket af ebay, men det er jo ikke kineserens skyld, men postdk's skyld. hvis de ikke finder den, så skal de presses, den var sendt rekommanderet fra kina. problemet er hvilken pakke det mon er? der er en del undervejs pt.- jeg håber ikke det var en streng fra kylinmore, som allerede var bortkommet og herefter atter blev sendt af dem. hvis det er den, så vil de begynde at betvivle min karakter- altså kylimore!!!

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem

Indlægaf perlemig » onsdag, 20. april 2011 12:02

Pia Lou'lou' skrev:det er en gyserhistorie perlemig. I princippet er jeg jo dækket af ebay, men det er jo ikke kineserens skyld, men postdk's skyld. hvis de ikke finder den, så skal de presses, den var sendt rekommanderet fra kina. problemet er hvilken pakke det mon er? der er en del undervejs pt.- jeg håber ikke det var en streng fra kylinmore, som allerede var bortkommet og herefter atter blev sendt af dem. hvis det er den, så vil de begynde at betvivle min karakter- altså kylimore!!!

Rekommanderet=anbefales, så kan de se, hvem der har kvitteret for udlevering. Ring til dem igen, og bliv ved!

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » onsdag, 20. april 2011 13:26

Når man får en seddel fra dem, har de jo haft brevet/pakken. Så burde de så sandelig også erstatte for det mistede. Man burde anlægge sag mod dem, hvis de ikke vil erstatte, jeg kan ikke tro at de vil vinde den.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem

Indlægaf perlemig » onsdag, 20. april 2011 13:50

kiskan skrev:Når man får en seddel fra dem, har de jo haft brevet/pakken. Så burde de så sandelig også erstatte for det mistede. Man burde anlægge sag mod dem, hvis de ikke vil erstatte, jeg kan ikke tro at de vil vinde den.

Helt enig, men man skal VIRKELIG ville det, hvis man ønsker at køre den sag. Jeg blev beskyldt for at lyve og for at ville løbe om hjørner med dem, og SÅ var det jeg trak tyverikortet, så lukkede de munden, og jeg efterlyste og fik ikke mere ud af det.

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » onsdag, 20. april 2011 15:37

tyveri-kortet !!! skrapt at det skulle være nødvendigt- tænk sig at skulle chikaneres af postens ansatte fordi de har forlist en pakke- der er intet værre end folk, der forsøger at undgå deres ansvar. at de går til angreb er helt ...... det er jo ikke dem, som skal erstatte ud af egen lomme.

måske der burde være en stor net-site, hvor vi kunne lufte vores klager i al offentlig som et vidnesbyrd om den værre del af deres service og måske en statistik over hvilke posthuse, der oftest kom i vanskeligheder

Brugeravatar
Krea
Diamant
Geografisk sted: København, Vanløse
Kontakt:

Indlægaf Krea » onsdag, 20. april 2011 15:41

Ja gad godt vide hvad de gør internt for at komme tyveri til livs? Der er vidst nogen med temlig lange fingre !

Brugeravatar
lisbeth
Luna
Geografisk sted: stubbekøbing

Indlægaf lisbeth » torsdag, 21. april 2011 11:28

Pia du har fået en kvittering på at de har en pakke/ brev til dig og der skal postbudet skrive sit navn på når han han tager pakken med igen når du ikke var hjemme ,så posthuset kan bare kigge på sedlen hvem der har kørt din rute den dag og så er det posthuset ansvar og SKAL erstatte indholdet/beløbet
månestråle

Linedans er lige sagen

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » torsdag, 21. april 2011 16:55

Ok Lisbeth, så er det klart- du ved jo besked *tommel*

Tilbage til "Indkøb i udlandet, Told og moms"