Norge

Alt hved der vedrører indkøb af materialer i udlandet og ikke mindst hvordan man forholder sig til toldgebyr, moms, selvfotolning, ventetid osv.
nala
Glas perle
Geografisk sted: Mors Vestjylland

Norge

Indlægaf nala » torsdag, 19. maj 2011 23:32

Hej
Lige et nok dumt spørgsmål... Men når man køber for en 250 kr i Norge, kan man så risikerer at skulle betale told og moms?

Har ikke rigtig forstand på det

AM

Brugeravatar
inafensmark
Udfordringsperle
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Norge

Indlægaf inafensmark » fredag, 20. maj 2011 00:34

Det er kun når du køber uden for Europa, at du risikerer told :) Så Norge er helt fint.

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlægaf Mazy » fredag, 20. maj 2011 01:49

Er du sikker Ina?
Norge er ikke medlem af EU, så der gælder andre regler...uden at være helt sikker vil jeg tro at der gælder de samme toldregler som hvis du hanler i USA, Kina mm
Billede

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » fredag, 20. maj 2011 02:04

Mazy skrev:Er du sikker Ina?
Norge er ikke medlem af EU, så der gælder andre regler...uden at være helt sikker vil jeg tro at der gælder de samme toldregler som hvis du hanler i USA, Kina mm

Enig Mazy - Norge er uden for EU - stoppes varen i dansk told, fortoldes og momses varen, som var den købt i fx. USA :o(
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
butler
Jade perle
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlægaf butler » fredag, 20. maj 2011 09:33

Alså jeg har engang faldet i toldfælden fra Norge. ( Pedersen smykker ) Jeg mener at huske at det var fordi jeg havde købt for over 300,- kr ,men vil ikke lige hænges op om det er reglen, at det skal være under 300,- Tror det ikke, for jeg mener også at have hørt om anden som har skullet betale told af en pakke med mindre beløb.
Smykker laves for hygge og sjov

Brugeravatar
inafensmark
Udfordringsperle
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlægaf inafensmark » fredag, 20. maj 2011 12:13

Nå for søren. Det er godt, I også er her:) jeg havde gladeligt købt. Men det er jo rigtigt, det er EU og ikke Europa der gælder:)

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlægaf Mazy » fredag, 20. maj 2011 20:16

butler skrev:Alså jeg har engang faldet i toldfælden fra Norge. ( Pedersen smykker ) Jeg mener at huske at det var fordi jeg havde købt for over 300,- kr ,men vil ikke lige hænges op om det er reglen, at det skal være under 300,- Tror det ikke, for jeg mener også at have hørt om anden som har skullet betale told af en pakke med mindre beløb.

Grænsen er 80 kroner for moms og 1150 for told....plus gebyret for indfortoldningen vist nok 150,-
Momsen er jo den dyreste del (25%) tolden er noget mindre (3-17% alt efter varetype)
Billede

Tilbage til "Indkøb i udlandet, Told og moms"