firemountain gebyr

Alt hved der vedrører indkøb af materialer i udlandet og ikke mindst hvordan man forholder sig til toldgebyr, moms, selvfotolning, ventetid osv.
kreativekarenn

firemountain gebyr

Indlægaf kreativekarenn » torsdag, 23. februar 2012 16:20

jeg bestilte for første gang for 1 mdr siden smykker osv fra FM. jeg bestilte en hel del og det kom til at veje 6 kg i alt. samt en pris på 1900 kr. så jeg glædede mig for vildt til at få mine sager
så kom de til DK- f... til told og import opkrævning. måtte af med 670 kr for at få mine ting. æv hvor blev det dyrt i længden
oplever i det samme?
når der nu er fælles bestillinger til FM?

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: firemountain gebyr

Indlægaf Mazy » torsdag, 23. februar 2012 17:29

Det er jo momsen der gør det dyrt. Du betaler altid 25% i moms af firemountaingems indkøbene så er der told som afhænger af varerne, og dertil kommer det gebyr du betaler for at få indfortoldet dine varer.
Så det er slet ikke dyrt det du har skullet af med, men helt normalt :)
Billede

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlægaf Line » torsdag, 23. februar 2012 21:38

Det er desværre den pris man må betale... MEN derfor er det stadig meget billigere at købe der ind i DK. Gebyrerne er netop en af grundenen til at vi laver fællesbestilling.

Brugeravatar
mooshi
Aquamarine
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf mooshi » fredag, 24. februar 2012 08:55

Ja det er helt normalt. En anden grund til fællesbestillinger er også at vi tit får til den billigste pris hos firemountaingems, fordi vi bestiller så meget ad gangen :-)
Billede

Beadit
Fossilperle
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlægaf Beadit » fredag, 24. februar 2012 12:41

Ja, det er dyrt, men som skrevet meget billigere end i Danmark. Det gør jo også en stor forskel, når der er f.eks 20 personer i en fællesbestilling til at dele den dyre told og importudgift, samtidig med at den billigste firemountaingems pris (sort) opnås.
Birgit

Tilbage til "Indkøb i udlandet, Told og moms"