Tenerife- Perler????

Alt hved der vedrører indkøb af materialer i udlandet og ikke mindst hvordan man forholder sig til toldgebyr, moms, selvfotolning, ventetid osv.
Brugeravatar
smillasmiles
Den smilende Perle
Geografisk sted: Sabro
Kontakt:

Tenerife- Perler????

Indlægaf smillasmiles » søndag, 26. februar 2012 16:40

Vi snakker om at tage til Tenerife i påskeferien, bare for at få lidt sol og komme lidt hjemmefra...
Min svigerforældre har altid rejst til Tenerife 3-4 gange om året og min svigerfar gør det stadig, men han ved jo ikke om der er perlebutikker dernede, det er ikke lige det han lægger mærke til...
ER der interessante perlebutikker dernede?
Lige nu er jeg i 7 sind ang. om vi skal afsted, eller om vi skulle finde en anden destination, jeg synes det hele virker så frygtelig turistpræget når jeg læser rejsebeskrivelser..
Mvh Smillasmiles

First do no harm!

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Re: Tenerife- Perler????

Indlægaf Inge Kristensen » søndag, 26. februar 2012 20:02

Sydkysten af Tenerifa er udpræget turistområde, med det sædvanlige udvalg af turistbutikker.
Tenerifa Pearl er ferskvandsperler fremstillet på farm på øen. Nogle turiststeder kan du købe deres 2.sorteringsperler ellers skal du på besøg på fabrikken.

Det er jo altid lækkert at komme ned i varmen, personligt foretrækker jeg dog La Gomera eller Gran Canaria. Vi lejer altid bil, så vi kan se andet end turistområderne. Jeg kan personligt ikke klare mere end 1 time ved en svømmepøl før jeg får svip, men børn er jo vilde med det og får hurtigt nye venner.

Brugeravatar
Mie
Admin (over perle)
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Mie » søndag, 26. februar 2012 20:46

Som Inge skriver er der Tenerife Pearl, men det er lidt pebret mht. prisen, men super inspirerende at gå rundt at kigge..

Hvis du ikke kan lide det alt for turistet så hold dig væk fra byerne Las Americas og Los Christianos.
Der er varmest på sydkysten på denne årstid, så prøv at søge på byerne Los Gigantes eller Callao salvaje (mit favorit sted, men der er ikke meget at tage sig til andet end at slappe af i denne by, så bil anbefales hvis i også vil ud og se lidt)

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » mandag, 27. februar 2012 20:13

En anden mulighed kunne være Malta. Vejret er fint på det tidspunkt. Det er billigere en Tenerife og det er nemt at komme rundt med bus.

Se f.eks. her

http://www.solfaktor.dk/tour/charters?d ... sort=price

Denne vil f.eks koste 17.500 for en 3 værelseslejlighed i en uge for 2 voksne, 3 børn og et spædbarn
http://www.solfaktor.dk/tour/sfp/hoteli ... 1;h=520209

Tilbage til "Indkøb i udlandet, Told og moms"