Pakke fra Fire delt i 3...

Alt hved der vedrører indkøb af materialer i udlandet og ikke mindst hvordan man forholder sig til toldgebyr, moms, selvfotolning, ventetid osv.
Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Pakke fra Fire delt i 3...

Indlægaf Line » torsdag, 27. juni 2013 12:50

Øvs det betyder 3 gange eks. gebyr fra post danmark på fortoldning... og åbenbart 3 ture til posthuset for det er ikke kommet igennem tolden samtidig.

Nogen der har prøvet dette? Tror i Fire vil give mig kompensation for de ekstra toldgebyrer hvis jeg klager min nød?

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Re: Pakke fra Fire delt i 3...

Indlægaf kiskan » torsdag, 27. juni 2013 13:07

Det ville jeg i hvert tilfælde prøve at forhøre mig om hos dem. Jeg opfatter dem som værende flinke og service-minded.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » torsdag, 27. juni 2013 13:29

Line skrev:Øvs det betyder 3 gange eks. gebyr fra post danmark på fortoldning... og åbenbart 3 ture til posthuset for det er ikke kommet igennem tolden samtidig.

Nogen der har prøvet dette? Tror i Fire vil give mig kompensation for de ekstra toldgebyrer hvis jeg klager min nød?

Jeg har prøvet at modtaget 1 ordre fordelt i 2 pakker, at postdanmark fortolder hver pakke, og at fakturaen på hver pakke faktisk var den samme, så jeg betalte told/moms for varerne 2 gange.

Jeg måtte betale og efterfølgende klage til postdanmark. Jeg fik medhold og fik mine penge retur, bortset fra gebyret, det skulle jeg inddrage hos SKAT, og det magtede jeg ikke.

Fire godtgøre desværre ikke noget. Det accepterer du, når du checker ud og betaler :o(
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » torsdag, 27. juni 2013 14:38

Når det er via PostDK er det vel ikke sikkert at der opkræves moms + told. Hører det ikke under kategorien med stikprøvekontrol?
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Kontakt:

Indlægaf Line » torsdag, 27. juni 2013 14:47

øvs det lyder vildt besværligt...

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem

Indlægaf perlemig » torsdag, 27. juni 2013 14:54

kiskan skrev:Når det er via PostDK er det vel ikke sikkert at der opkræves moms + told. Hører det ikke under kategorien med stikprøvekontrol?

Når forsendelsen er så stor, at den er delt op i 3kasser skifter de automatisk kategori og bliver til en Stikprøve. Alt stort jeg har modtaget, er blevet fortoldet, momset :o(

Måske skal du vente til alt er ankommet på posthuset, i mellemtiden bede om en skriftlig bekræftelse fra Fire at de har sendt én ordre i 3 kasser, de sendte mig en mail med fulde detaljer. Gå på posthuset og dér aftale, hvordan det kan laves om med hensyn til fortoldning.

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Kontakt:

Indlægaf Line » torsdag, 27. juni 2013 15:06

nu fået de to sidste breve... jeg ved jo at pakkerne står og venter på mig... beløbet er det samme på alle 3 breve... så det ligner at jeg betaler moms for den samme faktura 3 gange... ringer til dem...

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Kontakt:

Indlægaf Line » torsdag, 27. juni 2013 15:15

Nå men telefoner bruger de åbenbrat ikke hos post.dk. Har mailet dertil hvor man bør... men hvad så... skal jeg så vente i flere dage på mine pakker som jo altså står lige her 500 meter fra hvor jeg bor... øvs altså...

Jeg har hos fire købt for lidt over 6.000 kr. samlet... opkrævningerne lyder alle på 625,-

Jeg tænker at det er forholdsvis billigt sluppet så jeg har ikke sendt nogen faktura med der indikere hvad jeg har købt... de skulle jo nødig trække mere... nu ser vi hvad de siger...

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem

Indlægaf perlemig » torsdag, 27. juni 2013 16:05

Line skrev:Nå men telefoner bruger de åbenbrat ikke hos post.dk. Har mailet dertil hvor man bør... men hvad så... skal jeg så vente i flere dage på mine pakker som jo altså står lige her 500 meter fra hvor jeg bor... øvs altså...

Jeg har hos fire købt for lidt over 6.000 kr. samlet... opkrævningerne lyder alle på 625,-

Jeg tænker at det er forholdsvis billigt sluppet så jeg har ikke sendt nogen faktura med der indikere hvad jeg har købt... de skulle jo nødig trække mere... nu ser vi hvad de siger...

Hmm - ja det lyder da lidt mærkeligt, hvis det kun er på 625,-, er det inkl. gebyr? For så er det da af sti af sted og få hentet de pakker, det dækker jo lige omkring moms+lidt ekstra, der passende kunne gøre det ud for gebyr.

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Kontakt:

Indlægaf Line » torsdag, 27. juni 2013 20:13

Men det er jo 3 gange 628... så er vi pludselig oppe på 1.900 kr. det er jo næsten en tredjedel af købsprisen... det burde jo kun være det kvarte...

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Kontakt:

Indlægaf Line » fredag, 28. juni 2013 11:26

Fuck det jeg henter det sgu, ka ik vente længere....

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem

Indlægaf perlemig » fredag, 28. juni 2013 12:02

Line skrev:Fuck det jeg henter det sgu, ka ik vente længere....

Og hvis det så er tydeligt, når du får kigget på regningerne, at de har momset forkert, så skal du "bare" klage til PostDanmark - så kigger de på det.

Men umiddelbart - hvis du trækker 3xgebyr fra, passer tolden så ikke nogenlunde?

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Kontakt:

Indlægaf Line » fredag, 28. juni 2013 20:42

jow det gør den nok, tror heller ikke jeg orker at gøre mere ved det... men irriterende med ekstra gebyr...

Tilbage til "Indkøb i udlandet, Told og moms"