Stort perlekøb

Alt hved der vedrører indkøb af materialer i udlandet og ikke mindst hvordan man forholder sig til toldgebyr, moms, selvfotolning, ventetid osv.
Brugeravatar
Angel24
Koral perle
Geografisk sted: Nordjylland

Stort perlekøb

Indlægaf Angel24 » onsdag, 02. juli 2014 14:50

Hvis jeg nu gerne vil købe større ind fra udlandet hvordan gør jeg så? er det noget jeg kan?
kan jeg evt købe igennem en der er moms registreret og evt har importtilladelse?
beløbet det drejer sig om er £87,77 + porto
er der nogen som kan hjælpe her?
Hilsen Jessica
Hver mod andre, som du vil have andre skal være mod dig
Billede

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Re: Stort perlekøb

Indlægaf kiskan » onsdag, 02. juli 2014 15:38

For det første er udenlandske ikke momsreg. i hvert tilfælde ikke på samme måde som i DK. Du skal ikke tænke på om sælgeren er momsreg., det har ingen betydning for dig. Du skriver £ > pund, dvs. at det er England og det er indenfor EU, så kan det indføres i DK uden at pålægge dansk moms (men det afhænger selvfølgelig af hvilket land det sendes fra). Hvordan du gør? Ja du køber blot det du ønsker og betaler det (bedst via PayPal). Det er ikke anderledes end hvis du købte små mængder.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
Angel24
Koral perle
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Angel24 » onsdag, 02. juli 2014 17:27

Det er noget der sendes fra kina.
jeg vil jo ikke gerne have det bliver fanget i tolden.
det er inde fra pandahall.com hvor jeg selv kan bestemme hvordan valutaen vises.
Hilsen Jessica
Hver mod andre, som du vil have andre skal være mod dig
Billede

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » onsdag, 02. juli 2014 17:38

Valutaen betyder ikke noget, det er landet det sendes fra, der har betydning. Jeg har aldrig selv købt derfra, så jeg kender ikke til sitet. Men der er nogle firmaer, hvor der altid bliver opkrævet moms og told, f.eks. Firemountaingems (også selvom det er via PostDK). Jeg ved ikke lige hvorfor det er sådan. Måske Pandahall hører med til dem *vedikke
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
Sorine
Træ perle

Indlægaf Sorine » tirsdag, 15. juli 2014 19:19

Nu har jeg ikke tjekket inde på siden, men porto fra Kina plejer ikke at være særlig meget. Kan du ikke bare købe det i flere portioner? Og husk at gøre dem opmærksomme på, at de ikke må sende det samlet.
Hvis du køber metal, har du styr på at det ikke må være nikkelbelagt? Jeg tjekker selv ved modtagelse, og er blevet snydt af kinesiske butikker nogle gange.
If it´s predictable, it´s questionable.
Blixa Bargeld

Ellen
Sølv perle
Geografisk sted: Århus N

Indlægaf Ellen » lørdag, 19. juli 2014 11:13

Sorine skrev:Nu har jeg ikke tjekket inde på siden, men porto fra Kina plejer ikke at være særlig meget. Kan du ikke bare købe det i flere portioner? Og husk at gøre dem opmærksomme på, at de ikke må sende det samlet.
Hvis du køber metal, har du styr på at det ikke må være nikkelbelagt? Jeg tjekker selv ved modtagelse, og er blevet snydt af kinesiske butikker nogle gange.

Jeg køber af samme grund aldrig metal i Kina. Der bliver snydt så vandet driver. "Sølv" stemplet "925" har ofte aldrig set skyggen af ædelmetal. Mange fine sten mm, men metal...? *fløjt* :-)
Mange hilsner fra Ellen

Truntemus
Voks perle
Geografisk sted: Jylland

Indlægaf Truntemus » onsdag, 13. august 2014 03:39

Har bestilt fra pandahall. Kvaliteten er lidt svingende, har været både positivt og negativt overrasket.

Det går altid igennem tolden. Der er toldafgift, og i mine indkøb har der været 7% told og 25% moms, dertil kommer moms på transporten, som ofte er et betydeligt beløb, især hvis du bestiller glasperler.

Så du kan regne med, ca 140 kr i afgift + 32% (ca en tredjedel). Det kan absolut ikke betale sig at få det sendte i flere delleveringer. Når de har villet sende ordre i del leveringen, så beder jeg dem vente med at sende.

Tilbage til "Indkøb i udlandet, Told og moms"