Har i set.. Ang told og moms.

Alt hved der vedrører indkøb af materialer i udlandet og ikke mindst hvordan man forholder sig til toldgebyr, moms, selvfotolning, ventetid osv.
Brugeravatar
Maat
Ferskvands perle
Geografisk sted: Tåstrup

Har i set.. Ang told og moms.

Indlægaf Maat » fredag, 04. juli 2008 21:29

Det ville da være dejligt og gøre det en del nemmere for os perlehungrende tøser (og mænd :-)

http://www.comon.dk/news/spar.penge.paa ... 35569.html

Nogen der ved nærmere om det?
Perloman :-)

Brugeravatar
Bling-Bling
Labra Dorit

Indlægaf Bling-Bling » fredag, 04. juli 2008 22:09

GUD det er godt nok GOOOOOOD news....for fifan det er en lettelse....hvor er det dejligt at du har fundet det...tusind *smækkys* *smækkys* *smækkys* og glæder mig til dec 08.... *pokal* *pokal*

Brugeravatar
krokade
Ametyst
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf krokade » fredag, 04. juli 2008 22:33

Jahhhhh :mrgreen:
Krokade - smykker lavet med hjertet

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » fredag, 04. juli 2008 22:36

ØV - det gælder kun for tolden ikke for moms. Det ville nu være rart hvis Danmark brugte sammegrænse som EU for afgifter :mrgreen:

Brugeravatar
Bling-Bling
Labra Dorit

Indlægaf Bling-Bling » fredag, 04. juli 2008 22:38

Inge Kristensen skrev:ØV - det gælder kun for tolden ikke for moms. Det ville nu være rart hvis Danmark brugte sammegrænse som EU for afgifter :mrgreen:

Inge vil du ikke lige forklare hvad du mere med det du har skrevet om det kun gælder tolden og ikke momsen...jeg er lidt tung i knolden og skal lige ha det forklaret med STORE bogstaver... grinrul* grinrul*

Brugeravatar
Maat
Ferskvands perle
Geografisk sted: Tåstrup

Indlægaf Maat » fredag, 04. juli 2008 22:43

Det betyder at der stadig skal betales moms ved køb over 80kr, altså de 25%. Men at der ikke skal betales told. Plus gebyret som PostDk tager stadig skal betales.
Så på sten fx hvor toldsatsen er 0 er der ikke noget at spare, men det gør det nemmere at finde ud af hvad du skal betale, hvis den bliver snuppet. Nemlig de 25% + gebyr og intet andet.

Gad vide om man så ikke kan angive moms selv? og på den måde slippe for gebyret?

Håber det gav lidt mening...
Perloman :-)

Brugeravatar
smillasmiles
Den smilende Perle
Geografisk sted: Sabro
Kontakt:

Indlægaf smillasmiles » tirsdag, 30. september 2008 22:21

Jeg talte faktisk med en forleden der har en del forstand på det der med told og moms og hun rådede os faktisk til enten at gå til forbrugerombudsmanden eller til TV programmet Kontant, fordi jeg af Told og Skat har fået at vide at bagatelgrænsen for private ligger samme sted som toldgrænsen...
Måske det var en ide..
Mvh Smillasmiles

First do no harm!

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Indlægaf Pia Lou'lou' » tirsdag, 30. september 2008 23:22

har læst artiklen :mrgreen:

Men i forhld til bagatelgrænsen har postdanmark så ikke altid praktiseret at fritage os fra moms ved samme grænse - eller lad mig spørge alle: er der nogensinde nogen herinde som er blevet momsbeskattet for genstande, som ikke beløb sig til 80,- ? Det er ikke sket for mig. Og kunne man så ikke forstille sig at den nye bagatelgrænse også kommer til at udgøre en implicit grænse for moms?

*bede* *bede* *bede* Ønsketænkning?

Pia

Tilbage til "Indkøb i udlandet, Told og moms"