Uhhhhhhhh...

Alt hved der vedrører indkøb af materialer i udlandet og ikke mindst hvordan man forholder sig til toldgebyr, moms, selvfotolning, ventetid osv.
Brugeravatar
Verdante
Koral perle
Geografisk sted: Videbæk
Kontakt:

Uhhhhhhhh...

Indlægaf Verdante » lørdag, 21. februar 2009 14:05

Jeg er SÅ træt af Post Danmarks fortoldning. De er vældig flinke at snakke med osv., men nu har jeg importeret varer to gange, hvor de skal fortoldes af Post Danmark og begge gange er sker der fejl, selvom jeg får afsender til at oplyse både, vægt, værdi og tarifnumre, plus de medsender adskillige kopier af fakturaen. Sidste gang opkrævede de ca. 300 kr. for meget og det tog 1 måned at få rettet fejlen og få perlerne udleveret. Havde jeg vidst, at jeg skulle bruge timer med at ringe og faxe frem og tilbage og vente så længe på pakkerne, så havde jeg bare betalt de 300 kr.

Nu har jeg lige fået brev om, at mine nye varer er kommet ind i landet og der er lige kommet over 2000 kr. ekstra fortoldningsgebyr på, som ikke skulle være der. Forhåbentlig går det hurtigere med at af rette fejlen denne gang, jeg flejner fuldstændig hvis pakkerne skal ligge over en måned hos Post Danmark igen.

Nu importeres der ikke mere med alm. post, før jeg er klar til at selvfortolde!

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » lørdag, 21. februar 2009 14:12

Ja de er røv besværlige *tunge* Jeg går ud fra at du har CVR nr. - er det så også PostDK som fortolder? Jeg troede faktisk at det var andet sted det forgik.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » lørdag, 21. februar 2009 14:29

Ja det er utroligt tit det firma laver kludder i fortoldningen. Som minimum burde de refundere toldgebyret når de laver fejl og få disse rettet i en fart. Det virker nærmest som om de sylter udleveringen, når kunderne opdager fejlene.

Vi burde samle en stak eksempler sammen og klage til forbrugerrådet.

Brugeravatar
momoes
Æresmedlem

Indlægaf momoes » lørdag, 21. februar 2009 14:31

Kontant søger klagesager - kunne det ikke være noget for dem? *vedikke
Vh. Maria

Perloman og medlem af moderator-teamet.. :-)

Brugeravatar
Verdante
Koral perle
Kontakt:

Indlægaf Verdante » lørdag, 21. februar 2009 14:46

Ja, jeg har CVR-nr., men det er stadigvæk Post Danmark, der fortolder pakker, der kommer med alm. post.

Dvs. efter min første erfaring med Post Danmarks fortoldning, er jeg ved at sætte det op sådan, at jeg kan selvfortolde og jeg vil tro, at de fleste med CVR-nr. gør det på den måde.

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » lørdag, 21. februar 2009 14:51

Jeg synes helt ærligt også, at du skal en tur forbi Forbrugerrådet/Kontant.

Forbrugerrådet er meget på stikkerne med PDK's opkrævninger pt., og det vil virkelig være vand på deres mølle, og Kontant ville da også elske den.

Og vi andre, vi skylder dig BIG TIME flødekager, når de må bøje sig i støvet :mrgreen:
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
Verdante
Koral perle
Kontakt:

Indlægaf Verdante » lørdag, 21. februar 2009 14:52

heh, jeg opdagede den første gang fejlen, inden jeg fik varerne udleveret, men PD rådede mig så til at betale hele beløbet først, fordi jeg så ville få pakkerne udleveret med det samme og ikke skulle vente på dem. De ville så refundere beløbet, når fejlen var rettet. Jeg fik beløbet refunderet, men jeg vil ikke kalde udlevering over en måned senere "med det samme".

Kan man klage over inkompetence? Jeg fik jo i første omgang mine penge tilbage og håber da meget på, at det hele går i orden i denne omgang også.

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » lørdag, 21. februar 2009 15:10

Hmmm - mit bud - uden at vide det - er, at PDK af SKAT har fået lov til at opkræve told/moms, mod at PDK så får et gebyr. Så hvis De ikke opkræver korrekt, er det vel i bund og grund SKAT der skal klages til, men igen, det er en tese *vedikke
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
Verdante
Koral perle
Kontakt:

Indlægaf Verdante » lørdag, 21. februar 2009 16:12

Du har helt ret, faktisk. Jeg var omkring SKAT sidste gang.

Flødekager lyder lækkert. Jeg vil afgjort overveje det, venter dog lige og ser hvordan det kommer til at gå videre nu, man har jo lov at håbe som evig optimist. :mrgreen:

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » lørdag, 21. februar 2009 16:22

Når man er CVR reg., bliver pakkerne så fortoldet hver gang eller er det kun stikprøver? Hvis det er hver gang, hvordan kendes de pakker så?
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Helle
Jade perle
Geografisk sted: Thy

Indlægaf Helle » lørdag, 21. februar 2009 20:04

kiskan skrev:Når man er CVR reg., bliver pakkerne så fortoldet hver gang eller er det kun stikprøver? Hvis det er hver gang, hvordan kendes de pakker så?
Når man er momsregistreret skal alt fortoldes. Men jeg tror da ikke postdk tager andet end stikprøver. Det er værre med en momskontrol i virksomheden. Så vil man gennemgå alle køb og forvente importmoms på dem alle. (evt over 80 kr.).

Brugeravatar
Verdante
Koral perle
Kontakt:

Indlægaf Verdante » søndag, 22. februar 2009 03:58

Jeg kan desværre ikke svare på det. Mine pakker er som regel altid så store/mange, at det er ret tydeligt, at det er en erhvervspakke og de få små pakker jeg modtager kommer altid med kurer (UPS, Fed-Ex eller DHL) og disse fortoldes altid.

Ved dog at man har pligt til at oplyse det, hvis man som momsregistreret har modtaget en ufortoldet pakke og det bliver også hurtigt noget værre rod hvis man ikke gør det.

Brugeravatar
Verdante
Koral perle
Kontakt:

Indlægaf Verdante » mandag, 23. februar 2009 14:41

Så er pakkerne ankommet! *klappe*

Jeg har også haft snakket med en rigtig sød medarbejder fra Post Danmark og det lader til, at jeg slet ikke skal igennem det samme bøvl denne gang som sidste gang, så indtil videre er jeg faktisk meget tilfreds.

Tilbage til "Indkøb i udlandet, Told og moms"