art silver clay

Alt hved der vedrører indkøb af materialer i udlandet og ikke mindst hvordan man forholder sig til toldgebyr, moms, selvfotolning, ventetid osv.
Herdis
Swarovski perle
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

art silver clay

Indlægaf Herdis » tirsdag, 24. februar 2009 07:08

Den billigst i udlandet, de er for dyre her hjemme, er så vidt jeg kunnet se: http://www.artclaysupplies.co.uk/show_a ... tid=2&pg=1,
50 gr. 394,- ler
pasta 145,- omregnet men nu svier mine øjne, har st på virkelig mange sider. God dag til alle her *flag*
hm! hvordan indsætter man et billede? Er ny her! Ville gerne vise jer mit "papir"
[/img]

Brugeravatar
DortheKR
Sølv perle
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Re: art silver clay

Indlægaf DortheKR » tirsdag, 24. februar 2009 09:34

Herdis skrev:Den billigst i udlandet, de er for dyre her hjemme, er så vidt jeg kunnet se:http://www.artclaysupplies.co.uk/show_ac.php?mc=imagetransfer&catid=2&pg=1,
50 gr. 394,- ler
pasta 145,- omregnet men nu svier mine øjne, har st på virkelig mange sider. God dag til alle her *flag*
hm! hvordan indsætter man et billede? Er ny her! Ville gerne vise jer mit "papir"
[/img]

http://line-design.dk/Forum/phpBB2/view ... t=billeder

Her er fluks vejledningen ... for jeg vil gerne se dit art clay papir !
Kærligst Dorthe

Brugeravatar
momoes
Æresmedlem

Indlægaf momoes » tirsdag, 24. februar 2009 12:11

Kan man ikke bruge en almindelig ovn til produkterne?? *vedikke
Vh. Maria

Perloman og medlem af moderator-teamet.. :-)

Brugeravatar
Suz
Opal
Geografisk sted: Århus

Indlægaf Suz » tirsdag, 24. februar 2009 13:07

Der skal meget høje temperaturer til Maria, så en alm. ovn slår vist ikke til (har ikke hørt om bageovne, der går over de 650 gr.som kræves), men for omkring en tudse, kan man få en indsats/"smeltebeholder" beregnet til mikro-ovnen, ellers kan en lille gaslodder (+ diverse tilbehør og et vågent øje under processen) klare det.

Har ikke checket priser på mikroovns-beholderen for nylig - på et tidspunkt var Anla-glas i Silkeborg lidt billigere end de andre danske forhandlere, men måske kan det svare sig at finde den i udlandet (kan dog ikke lige finde den på siden Herdis linker til).

Tak for linket Herdis - og velkommen til. Jeg har købt ACS med fællesbestilling hos firemountaingems, men måske er "din" side også konkurrencedygtig i forhold til firemountaingems' billigste pris.
Mvh
Suz

Brugeravatar
Kirsten Poulsen
Sølv perle
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlægaf Kirsten Poulsen » tirsdag, 24. februar 2009 13:10

Nej du skal have en brander for en almindelig oven kan ikke komme højt nok op i varme gradene. Jeg har også lont nogle bøger på bibloteket for jeg synes det ser meget spændende ud . Men det koster kassen at komme igang. :roll:
Havfruen

Brugeravatar
DortheKR
Sølv perle
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Indlægaf DortheKR » tirsdag, 24. februar 2009 14:35

På kursus hos Karen (centeret for smykkeformgivning - eller Ravstedhus)
lærer man at arbejde med en brænder - og det er faktisk ikke dyrt at starte op - der skal ikke bruges en masse ekstraudstyr - det gælder både ler - sprøjte og pasta - prøv at lån eller køb hendes bog - man finder meget fine og omhyggelige arbejdsbeskrivelser ( dog er det bestemt et kursus værd - bare det at læse at "se" hvordan sølvets farve "er" idet det er gennemhærdet - og bindemidel og vand er væk )- jeg kan kun sige "prøv det"
Men klart - man bør absolut være klar på hvad man vil lave - inden man går igang - derfor arbejder man fx også med at lave emner man ønsker at lave i leret - i modelervoks først - pastaen er meget nem at arbejde med og giver fantastiske "begynderresultater" - med udgangspunkt i fx et stykke papir eller et friskt blad fra haven.
Clay på sprøjte ( med en base af korkler) er som trylleri de første gange ;-)
Ser man på den færdige vægt af emnerne er det faktisk ikke så dyrt - husk at rester fra ler og sprøjte hele tiden kan genbruges i pastaen.
Kærligst Dorthe

Brugeravatar
Indiedesign
Koral perle
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Indlægaf Indiedesign » tirsdag, 24. februar 2009 15:23

Du kan få en indsats til microovnen... men det er vel lige så godt at købe en brænder, det har jeg gjort...

Hilsen Hanne

Brugeravatar
Verdante
Koral perle
Geografisk sted: Videbæk
Kontakt:

Indlægaf Verdante » tirsdag, 24. februar 2009 16:11

Det er også den forhandler jeg har fundet frem til er den billigste og jeg synes, at jeg har ledt i lang tid. :)

Det ser ud til at de har gratis forsendelse og i så fald, er de i følge mine beregninger billigere end Firemountaingems.

Herdis
Swarovski perle
Kontakt:

art sliver clay

Indlægaf Herdis » tirsdag, 24. februar 2009 21:38

papiret er det jeg har på min profil, ellers er I velkomne til at besøge min hjemmeside, den kan ses under min profil.
Tak for velkomsten.
Jeg arbejder med en lille gasbrænder, og det går fint. Har også været på kursus hos Karen og er helt vild med dette medie. Nybegynder endnu, men øvelse kan jo gøre en mester.
Papiret er meget kraftig akvarel papir krosset sammen, gjort vådt, tørret og krosset igen, pålagt 8 lag sølv (man lærer tålmodighed) brændetid i gylden tilstand ca. 3 min.

Herdis
Swarovski perle
Kontakt:

ovne

Indlægaf Herdis » tirsdag, 24. februar 2009 22:09

http://www.artclaysupplies.co.uk/show_a ... tid=6&pg=1
Her er ovene fra de små og opefter.
Jeg foretrækker at handle med England, får ikke så let problemer med told og sådan.
De her sender fragt frit ved køb over 25 £, ser det ud til.

Brugeravatar
butler
Jade perle
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Indlægaf butler » tirsdag, 24. februar 2009 22:12

Hej Herdis og velkommen. Det er nogle utrolig flotte ting du har på din hjemmeside. Er meget benovet over dine figurer.
butler
Smykker laves for hygge og sjov

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Indlægaf Pia Lou'lou' » tirsdag, 24. februar 2009 23:42

Ja, velkommen til, jeg synes dine halskæder og armbånd er aldeles vidunderlige -

farverne i malerierne ligger og ulmer/simrer/gløder - skønne farver

er du uddannet indenfor et kreativt fag eller har du bare talent?

Herdis
Swarovski perle
Kontakt:

tak til Pia og Butler

Indlægaf Herdis » fredag, 27. februar 2009 04:50

Jeg har aldrig lært noget specielt, har bare efter mine børn blev store nok til at klare sig selv, dyrket forkellige ting, har et uimodståeligt krav indeni til at "gøre ting". Men jeg har tegnet, på alle ting, siden jeg var ganske lille og fortsatte så snart jeg havde en ledig stund.
En dag kom min daværende mand hjem med et stafli og nogle oliefarver, siden er det gået op og ned - som livet nu gør.
Mine figurer har jeg stor fornøjelse af at lave, jeg preparer stofferne så de bliver stive og holdbare, men først moddellerer jeg deres ansigter, og det er godt jeg er alene om det, for jeg snakker med dem, de er nemlig personligheder hver og en, men kom nogen forbi ville de nok tro at jeg var helt gak-gak-;det er jeg vistnok ikke, bare lidt halvskør.( Jeg snakker også med min PC, når den ikke makker ret)
Sådan er der så meget.
Har knoklet hele dagen med nye smykker i artclay, og for at lægge dem op på siden. For nu råber& skriger mit stafli, så må alt smykkehalløjet pakkes væk, så der plads til farver og pensler. Sådan får jeg det hvert forår, efterhånden.
statue*
Mange-mange tak for jeres positive respons, det varmer mig dybt ind i sjælen. Vi ses igen. Knus Herdis

Herdis
Swarovski perle
Kontakt:

ps ps

Indlægaf Herdis » fredag, 27. februar 2009 04:53

håber jeg får solgt nogle billeder, hvad der ikke er umuligt, så jeg kan spare op til en ovn. *lille ven

Brugeravatar
lisbeth
Luna
Geografisk sted: stubbekøbing

Indlægaf lisbeth » fredag, 27. februar 2009 13:52

velkommen herfra utrolig lækker hjemmeside og du havde sidst jeg kiggede en halskæde med gyldne -orange farver og med øreringe men den kan jeg nu se at den er solgt men godt for dig men øv øv for mig *lille ven men jeg må bare holde øje med din hj side *pokal*
månestråle

Linedans er lige sagen

Tilbage til "Indkøb i udlandet, Told og moms"