Øv for told:-(

Alt hved der vedrører indkøb af materialer i udlandet og ikke mindst hvordan man forholder sig til toldgebyr, moms, selvfotolning, ventetid osv.
Etiopien
Træ perle
Geografisk sted: St. Merløse
Kontakt:

Øv for told:-(

Indlægaf Etiopien » torsdag, 23. april 2009 16:35

Har lige fået nogle nye varer fra USA. Og sørmer om ikke tolderne har været der. Købte for ca. 1000 kr. og skal betalt næsten 400 i told. Det er s.......surt *tunge*. Er der nogen måde at undgå det? Det er til firmaet.
Hilsen Nina.

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Øv for told:-(

Indlægaf Mazy » torsdag, 23. april 2009 17:45

Det er vel mest moms, fortoldningsgebyr, og så muligvis en smule i told ikke?
Men hvis i er momsregistrerede så trækker i det jo fra igen på momsangivelsen.

Hvis det er leveret med post Dk så er der vist ikke noget at gøre, men hvis det er med FedEx, UPS osv. så skal i have fat i dem og gøre dem opmærksom på at i er momsregistrerede så de ikke trækker jer for momsen fremover.
Et godt tip jeg fik af dem er at skrive CVR nummeret sammen med firmanavnet, altså der hvor man skriver navn og adresse mm hos leverandøren.
Billede

Etiopien
Træ perle
Geografisk sted: St. Merløse
Kontakt:

Indlægaf Etiopien » søndag, 26. april 2009 15:53

Hej Mazy.

Tak for svaret. Det må vi lige finde ud af. Må have fat i revisoren. Så må vi se om det ikke lykkes
Hilsen Nina.

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » søndag, 26. april 2009 18:04

Virker tipset med CVR nummeret også overfor PostDanmark?

Det man sparer i porto ved at få sendt almindeligt i stedt for med UPS er ved at svare til PostDanmarks gebyr for at fortolde noget, der ikke er told på f.eks. strenge med sten.

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlægaf Mazy » søndag, 26. april 2009 18:36

Næ så vidt jeg ved er der ikke rigtig noget at gøre med postDk, men hvis andre har et trick der som jeg ikke kender vil jeg da meget gerne høre om det :mrgreen:
....men det er nu sjældent jeg bruger almindelig post til mine bestillinger fra det store udland.... De andre er lettere at have med at gøre og så opkræver de heller ikke fortoldningsgebyr på 150 når man har CVR nummer :-)
Billede

Brugeravatar
Inge Kristensen
Guldkoral
Geografisk sted: Ulstrup
Kontakt:

Indlægaf Inge Kristensen » søndag, 26. april 2009 19:01

Ja det kom bag på mig, at jeg slet ikke skulle betale noget for det sidste jeg fik med UPS

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Indlægaf Pia Lou'lou' » søndag, 26. april 2009 19:25

Når jeg bestiller fra usa er jeg begyndt med at bede forhandleren/sælgeren om at lade være med at notere værdier over $ 10 på forside/bagside af konvolutten og nogle går ind på det, hvor andre nægter, fordi det strider mod loven, så det kan jeg jo kun acceptere.
på det seneste er al post fra us med værdi over 12 dollars noteret på forsiden konsekvent snappet og fortoldet/momsbeskattet af postdk. Gud ske lov er us ikke mit største shoppeland.
Undertiden tror jeg posten har en vis afsky for at gå i kødet på posten fra kina :mrgreen:

Helle
Jade perle
Geografisk sted: Thy

Indlægaf Helle » onsdag, 29. april 2009 22:54

Jeg kan godt forstå hvis forhandlerne ikke vil snyde med beløbet i fortoldningen. Der er sindsygt hårde straffe for at snyde toldvæsenet.

Faktisk har jeg fået en US pakke som ikke er åbnet af tolden/posten i dag. Ville ellers også ha påstået at ALT blev åbnet.

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Indlægaf Pia Lou'lou' » onsdag, 03. juni 2009 16:47

Ja, øv for told - den holder til evig tid

Jeg venter en pakke på fredag med ups og de bringer sørme ud på grundlovsdag, stakler.
jeg ringede dem op for at høre hvilken måneds valutakurs (toldkurs) jeg skulle forvente at blive beskattet med: Sidste måneds, hvor pakken blev købt eller denne måneds, hvor pengene blev trukket fra kortet? Kvinden sagde denne måneds valuta-kurs, men hvad skal jeg tro på?

Hun hævdede også at udbringeren aldrig ville opkræve moms ved aflevering, men det gjorde han sidst - så hvad skal jeg egentlig forvente mig denne gang - er der nogle med friske erfaringer, please?

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » onsdag, 03. juni 2009 19:02

Jeg har kun prøvet FedEx, som plejer at sende faktura senere eller før levering hvis det er de store fællesbestillinger. Så jeg kan ikke hjælpe *vedikke*
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Tilbage til "Indkøb i udlandet, Told og moms"