Er denne en fup mail?

Alt hved der vedrører indkøb af materialer i udlandet og ikke mindst hvordan man forholder sig til toldgebyr, moms, selvfotolning, ventetid osv.
Brugeravatar
lisbeth
Luna
Geografisk sted: stubbekøbing

Er denne en fup mail?

Indlægaf lisbeth » fredag, 07. august 2009 17:47

Er der nogen der kan hjælpe mig med denne mail
Jeg er lidt nervøs for at åbne denne

Dear Lisbeth Kirbo,

On 08/05/2009 I replied to the email message you sent regarding your PayPal account. As part of PayPal's commitment to excellence, I want to make sure I met your needs in my response. Would you please take a minute to answer a few questions to let me know how I did?

http://surveys2.incontact.com/paypal/su ... C32FC8860A

To respond to our survey, please click on the web address above. If that does not work, please cut and paste the entire web address into the address field of our browser. NOTE: Please respond within five days so that you can provide timely feedback to me, Linda . AFTER 5 DAYS, THIS INVITATION WILL EXPIRE.

If you wish to take the survey anonymously, click the link below:

http://surveys2.incontact.com/paypal/su ... A&anon=yes

Thank you for your help!

PayPal Customer Support

** An important note from the survey vendor **

In order to process your survey, we must collect personal information from you that are protected by worldwide data protection laws. inContact and its international group of partners are committed to compliance with all laws. We have taken the necessary steps to ensure that we meet the obligations required by country-specific legislation and the EU Directive on Personal Data Privacy. By clicking on the link above you are providing your Authorisation, allowing us to collect, process, access, and/or transport your data to a worldwide website located in Santa Maria USA. This website will be accessible to selected inContact employees worldwide and our client PayPal.

All individuals with access rights have been educated on data privacy laws and the use of personal data, and have signed Confidential Non-Disclosure Statements holding them accountable for compliance.

Your data will be used for the purpose of personalising our content delivery and services to meet your individual needs based on the information provided on our surveys. Our customised approach of providing focused information based on the personal data you provide, will be embraced by inContact and our client PayPal.

inContact will not supply your data to any third party without your explicit Authorisation.

A copy of our Privacy Principles is available for your review. For further information regarding our detailed Global Data Protection Policy, please
click here: http://www.incontact.com/privacy-policy .

For further information on PayPal's Privacy Policy, click here:
http://www.paypal.com/uk/cgi-bin/webscr ... cy-outside

If you want to be excluded from future surveys and survey correspondence, please click below:
http://surveys2.incontact.com/paypal/op ... ent=paypal

--------------------------------------------------------------------------------

No virus found in this incoming message.
Checked by AVG - www.avg.com
Version: 8.5.392 / Virus Database: 270.13.44/2282 - Release Date: 08/04/09 18:01:00
månestråle

Linedans er lige sagen

Brugeravatar
Littie
Gul Calcit
Geografisk sted: Nordjylland, Klokkerholm
Kontakt:

Re: Er denne en fup mail?

Indlægaf Littie » fredag, 07. august 2009 17:54

Hmm, i mine øjne ligner det ikke umiddelbart en fup-mail, men man kan aldrig være sikker. Modtog du den i forbindelse med noget, eller kom den bare ud af den blå luft?
Som sol og regn den kommer og går
Som katten er den utilregnelig
Som sæsonens skifte fra vinter til vår
Men altid er den hjertens belejlig
Inspiration...

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlægaf Mazy » fredag, 07. august 2009 17:55

Hvis jeg var dig ville jeg nok lige kontakte PayPal, evt via denne side siden du jo er usikker på om det er en Phising-mail:

https://www.paypal.com/dk/cgi-bin/websc ... rt-outside

Så skal de nok vende tilbage til dig med svar på om den mail du har fået er ok eller fake. :-)
Hellere sikre sig en ekstra gang end risikere noget med den slags... *grøn*
Billede

Brugeravatar
lisbeth
Luna

Indlægaf lisbeth » fredag, 07. august 2009 19:28

Det varer desværre noget inden man hører fra pay pal ,men det kan være der en herinde der kan give et hurtigere svar *bede*
månestråle

Linedans er lige sagen

ChinaGirl
Koral perle
Geografisk sted: København

Indlægaf ChinaGirl » fredag, 07. august 2009 19:48

Har du sendt en mail til Paypal og derefter modtaget svar d. 5 august så er den måske godt nok. Hvis du ikke har kontaktet dem men et spørgsmål ville jeg bare slette den.
Under alle omstændigheder er der jo ikke nogen grund til at du skal klikke dig ind. Hvis det er phishing prøver de at lokke dig med at du skal svare inden 5 dage.

Brugeravatar
Verdante
Koral perle
Geografisk sted: Videbæk
Kontakt:

Indlægaf Verdante » fredag, 07. august 2009 20:22

Jeg skal ikke kunne sige om det er fup, men jeg har fået en tilsvarende e-mail fra PayPal engang jeg havde haft skrevet frem og tilbage med deres support.

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Indlægaf Pia Lou'lou' » fredag, 07. august 2009 21:58

så vidt jeg kan se, er deres ydelse til dig ikke afhængig af at du svare på deres undersøgelse - så du kan bare vente på at få svar fra paypal' s spoofbehandling uden at der sker dig noget. Husk på at ebay altid opfordrer os til at være på vagt. og det er netop det du har været. det vil de aldrig ligge dig til last.

jeg henvendte mig engang til ebays online helpdisk og fik også hjælp. men det questionnaire/undersøgelse de ville, jeg skulle svare på umiddelbart bagefter var så langt og trælsomt at jeg ikke gad.

Sølvfreak
Perlemors perle

Indlægaf Sølvfreak » fredag, 07. august 2009 22:08

Min mening!!
Helt klart fupmail.
At bruge et begreb som worldwide data protection laws, er helt ude i hampen.
Der eksisterer ikke noget juridisk samarbejde lande imellem hvad angår udveksling og brug af data indsamlet via Internettet,
det er jo blandt andet Fjæsbog og den debat der var angående ophavsrettigheder på netop Fjæsen et levende bevis på. Udover det mener jeg helt bestemt, at PayPal et eller andet sted skriver, at alt vedrørende PayPal udsendes fra dem og ikke nogen andre!
Mit råd: Skrot den!!

Brugeravatar
lisbeth
Luna

Indlægaf lisbeth » fredag, 07. august 2009 23:15

Ih tusind tak for jeres hurtige svar *smækkys* ,jeg har skrevet frem og tilbage med paypal support d 5-8 og har nu skrevet til deres link som Mazy skrev og venter om jeg høre noget ,så nu sletter jeg den TAK SKAL I HAVE men skal være forsigtig
månestråle

Linedans er lige sagen

Tilbage til "Indkøb i udlandet, Told og moms"