"Hvad er det?"

Vis os hele dit lager, eller dit nyeste indkøb af lækre perler og andet godt. Vis os dine perlebokse og dit store hobbyværelse med perler ud over det hele. Kort sagt billeder af alt med smykkefremstilling og perleri.
Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

"Hvad er det?"

Indlægaf Pia Lou'lou' » mandag, 08. november 2010 19:48

her er så de botswana slabs, jeg fablede om og fik lokket andre til at købe af, men, jeg tror ikke det er botswana agat, jeg tror det er chalcedon eller blonde agat- farven passer i alle tilfælde-eller er det bare helt almindelig agat? måske nogen kan hjælpe med at slå typen fast?
Billede
nærbillede
Billede

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Re: "Hvad er det?"

Indlægaf Line » mandag, 08. november 2010 20:11

Helt klart blondeagat. Har tidligere set dem med de brune kanter der.

Brugeravatar
Krea
Diamant
Geografisk sted: København, Vanløse
Kontakt:

Indlægaf Krea » mandag, 08. november 2010 20:19

Ja det ligner blonde agat!

Brugeravatar
Linda
Krondiamant
Geografisk sted: København N.

Indlægaf Linda » tirsdag, 09. november 2010 12:17

det vil jeg også sige...
Storsniffer af perlestøv = hej, jeg er perloman !!

Smykke damen
Krondiamant
Geografisk sted: Vester åby
Kontakt:

Indlægaf Smykke damen » fredag, 12. november 2010 23:55

enig det er blonde agat.
MVH Smykke damen

Sarah
Opal
Geografisk sted: Helsingør

Indlægaf Sarah » lørdag, 13. november 2010 00:29

Mums de ser lækre ud... Blondeagat er også mit bud.

Cecilou
Rubin
Geografisk sted: København V

Indlægaf Cecilou » lørdag, 13. november 2010 00:34

Pia Lou'lou' skrev:her er så de botswana slabs, jeg fablede om og fik lokket andre til at købe af, men, jeg tror ikke det er botswana agat, jeg tror det er chalcedon eller blonde agat- farven passer i alle tilfælde-eller er det bare helt almindelig agat? måske nogen kan hjælpe med at slå typen fast?
Billede
nærbillede
Billede

Er det nogle perler som du overvejer at sælge, hvis ja - vil du så ikke give mig bested? De kunne være SÅ fede kombineret med cykelslange, eller bare på sølv tigertail, med sølvwireklemmer og med en lidt rå sølvlås.
Det eneste man, med sikkerhed, ved om fremtiden, er at den venter på en lige rundt om hjørnet.

Cecilou
Rubin

Indlægaf Cecilou » lørdag, 13. november 2010 00:36

Cecilou skrev:
Pia Lou'lou' skrev:her er så de botswana slabs, jeg fablede om og fik lokket andre til at købe af, men, jeg tror ikke det er botswana agat, jeg tror det er chalcedon eller blonde agat- farven passer i alle tilfælde-eller er det bare helt almindelig agat? måske nogen kan hjælpe med at slå typen fast?
Billede
nærbillede
Billede

Er det nogle perler som du overvejer at sælge, hvis ja - vil du så ikke give mig bested? De kunne være SÅ fede kombineret med cykelslange, eller bare på sølv tigertail, med sølvwireklemmer og med en lidt rå sølvlås.

Hvis ja, må jeg så evt købe en streng?
Det eneste man, med sikkerhed, ved om fremtiden, er at den venter på en lige rundt om hjørnet.

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » lørdag, 13. november 2010 12:36

da jeg fik dem, var min første tanke at de er 100% uegnede til salg. i kender de fleste menneskers trang til perfektion- dvs ens gennemfarvning, fuldstændig rund og bare homogent udtryk. det er vist også, hvad moden foreskriver.
de her strenge er det modsatte, de har uregelmæssige aftegninger på godt og ondt. den skal af brun sten, som omgiver alle agater i oprindelig tilstand er stadig på perlerne og endestykkerne af agat dioderne er helt brune på den ene side. tro mig, du vil blive skuffet.

Cecilou
Rubin

Indlægaf Cecilou » lørdag, 13. november 2010 15:06

Surt, de så ellers flotte ud.

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » søndag, 14. november 2010 02:19

Har kigget mange gange på dine sten Pia og tænkte, om du ikke kunne strenge dem uden mellemrum, måske med en lille 2-3mm perle imellem, så du får en kæde med liv/spjæt og spænding over? Jeg kunne godt forestille mig, at det kunne blive ret spændende :o) For de har jo en fantastisk farve.
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz

Indlægaf Pia Lou'lou' » mandag, 15. november 2010 10:43

Tænker du à la Aimee Fuller's halskæder, hvor stenene ligger lag på lag?
problemet er at de er så freeform at de støder mod hinanden eller skal adskilles af så mange eller store mellemperler at det går ud over synet, efter min mening. det er ok at de ligger sig over hinanden rent synsmæssigt. men og stort men, det er ikke ok, at de siger klir klir når jeg bevæger mig. du kender lyden, når agat skiver slår mod hinanden, den er nervepirrende :-)
de er smukke også med deres ''skal', men lige til et 'hjerne-brud'. tror dog, at sådan en udfordring er nødvendig, det er slut med blot at trække perler på snor.

jeg har nogle diamant bor liggende, men ingen borremaskine, det kunne være en løsning

(fint frimærke du har udgivet Perlemig og kuglen med vølven var også rigtig god- meget opfindsomt)

Tilbage til "Billeder af Materialer"