Så kunne jeg ikke nære mig længere ....

Vis os hele dit lager, eller dit nyeste indkøb af lækre perler og andet godt. Vis os dine perlebokse og dit store hobbyværelse med perler ud over det hele. Kort sagt billeder af alt med smykkefremstilling og perleri.
mjanneh
Jade perle
Geografisk sted: København

Så kunne jeg ikke nære mig længere ....

Indlægaf mjanneh » torsdag, 25. juli 2013 15:48

Hejsa

En sommerhilsen her fra den bornholmske ....

I Svaneke var der kommet en ny butik - Vikingehuset - og den måtte jeg selvfølgelig ind og kigge på (der er ikke SÅ mange ting at se på i Svaneke, trods alt). ved første øjekast var det en flot butik med lækre, håndlavede 'vikingeting' af naturmaterialer, masser af horn, jern og fåreskind, læderdimser ... og så nogle ret pragtfulde smykker. Kiggede man nærmere, var der faktisk en del lækre smykker. Og perler. Overordentligt mange endda.

Det viste sig, at ejerne af butikken sådan set kendte hinanden lidt (vi havde haft vores børn i samme daginstitution back then), så vi faldt i snak. Dét var en mand, der kendte sine perler, skal jeg love for. Vidste alt, eller i hvert fald ganske meget, om antikke perler og deres oprindelse. Han rejser rundt i store dele af verden og køber ind (er grossist), og jeg fik set antikke turkiser (nu ved jeg, hvordan man kan se forskel! Åh, jeg MÅ spare op til nogen!), marrokansk rav (som egentligt er tyskfremstillet resin mmv - altså en art plastik, som blev solgt til Mellemøsten i stænger, hvor man så lokalt skar stængerne op til 'rav'perler. De produceres ikke længere) og meget andet aldeles lækkert.

Læs evt. om butikken her: http://www.bornholmstidende.dk/?Id=45500

Jeg blev anbefalet en bog, som jeg siden har siddet med næsen i og gransket. En helt ny verden åbner sig!!

Billede

Kr 280 på Amazon

Nå ja - jeg kom også lige til at købe lidt: Iolite og glasperler fra krobefolket i Ghana. De vil se skønne ud sammen med en karneol.

Billede

Vikinge-mandens hovedlager ligger såmænd i Brønshøj

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Re: Så kunne jeg ikke nære mig længere ....

Indlægaf Pia Lou'lou' » torsdag, 25. juli 2013 22:26

det ser ud som en dejlig bog *tommel*

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlægaf Line » fredag, 26. juli 2013 15:34

Ej der skulle man måske tage et kig næste gang man er på øen. Han har vel kun sommeråbent?

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlægaf Mazy » søndag, 28. juli 2013 01:46

Hvor spændende, og bogen ser også yderst interessant ud, den må lige på ønskelisten *blink*
Billede

Tilbage til "Billeder af Materialer"