Er Trendsales ikke andet end et gebyr helvede? Ny derinde

Her kan du poste alt om smykkefremstilling, perler og smykkedesign som du ikke kan få til at passe ind i en af de andre fora.
Br-Design
perle

Er Trendsales ikke andet end et gebyr helvede? Ny derinde

Indlægaf Br-Design » mandag, 28. maj 2012 10:17

Hejsa alle i erfarne smykke sælgere :)

Jeg har besluttet mig for at nu må det være nok, nu skal der sælges nogle smykker.
Har solgt 2 gange, men udover det, er der ikke sket så meget..

Kan ikke beslutte mig selv for om det er nødvendig at bruge klip på fremhævelser. Der er jo så mange derinde, der sælger det ene og det andet.. Så konkurrencen er stor!
Er også blevet V.I.P derinde, så i alt er det klart en underskudsforretning.. da det koster penge og jeg kun har solgt for lidt over 100 kr.

Søger enten nogle der har erfaring med siden og kan komme med nogle tricks ang fremhævningerne, eller også hvad der er smart at sælge samt hvordan I mener prisleget burde lægge i..
Vil ikke sælge for dyrt, men har også erfaret at hvis jeg sælger mine smykker billige så tror folk det er nogle bras :-/ Slet ikke nemt

P.s Tænkte også på hvor meget må man sælge før man så skal betale moms, skam mm. ?

KOM ENDELIG FREM FRA STUERNE, OG HJÆLP MIG HER.. :)

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Re: Er Trendsales ikke andet end et gebyr helvede? Ny derind

Indlægaf Line » mandag, 28. maj 2012 13:57

Jo det ER et gebyrhelvede. Jeg har ALDRIG fået noget ud af at køve hverken fremhævninger, smsvisninger eller gallerivisninger. Nul og nix. intet har jeg fået ud af det.

Det eneste der har givet noget og hvor jeg kan mærke en forskel. Det er at lukke sin annonce og genoprette den igen... og det kan man så gøre i en uendelighed... desværre... men det er for mig det eneste der batter noget. Så der skal arbejdes for det.

Oplysninger om skat og moms ved hobbtvirksomhed bør du kunne finde på skats webside. :-)

Brugeravatar
Mazy
Æresmedlem
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Indlægaf Mazy » tirsdag, 29. maj 2012 14:48

Trendsales har jeg ingen erfaring med, men der har været masser af tråde her på forummet om skat, moms mm du kan finde nogle af dem her: viewforum.php?f=9

Desværre kan jeg ikke lige huske hvilke tråde der lige handler om det, og da jeg er momsreg. så har jeg ikke helt tjek på regnskab osv når man ikke er det.
Men det er vigtigt at få styr på det da SKAT kan forlange at se dit regnskab når som helst de måtte ønske det.

Men kan da sige at du skal omsætte for 50.000 om året før du SKAL momsregistreres.( Du kan godt selv vælge at blive det uden at sælge så meget men der er ikke krav om det fra skats side. )
Billede

kreativekarenn

Indlægaf kreativekarenn » onsdag, 01. august 2012 15:31

hejsa

Drop det- det er et helvede af gebyer,handelsgebyer mv og ofte ret sure kunder/sælgere-
jeg har været der siden 2006 og lukkede i 2010 min konto- det var rent sagt et helvede :( og du mister rigtig mange penge på at sælge derinde- fordi der de gebyer
det jeg vil råde dig til er at oprette på qxl eller få en amio butik i stedet-
det får du langt langt mere ud af :)

Brugeravatar
Angel24
Koral perle
Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf Angel24 » torsdag, 02. august 2012 09:17

hvordan er det med gebyr og hvad man ellers skal betale på amio?
Hilsen Jessica
Hver mod andre, som du vil have andre skal være mod dig
Billede

Brugeravatar
mooshi
Aquamarine
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf mooshi » torsdag, 02. august 2012 10:37

Amio tager 5 kr + 5% for hvert produkt du sælger og så tager paypal også 5%
Billede

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem
Geografisk sted: Kbh

Indlægaf perlemig » torsdag, 02. august 2012 11:07

mooshi skrev:Amio tager 5 kr + 5% for hvert produkt du sælger og så tager paypal også 5%

Interessant, så er det jo pludselig ikke længere et gebyrhelvede på Trendsales. De tager 4%, hvis du vil sælge, og så et VIP abb., hvis du vælger at oprette et sådan. Det kan du jo bare lade være med.

Det skal lige siges, at jeg ikke er ansat af TS, jeg prøver ikke at få nogen til at rykke over. Men jeg prøver derimod at forstå (helt objektivt), hvorfor folk generelt er så meget imod Trendsales. Hvorfor det generelt bare omtales som gebyrhelvede. Amio er jo ikke bedre *vedikke

Jeg er ikke på Amio endnu. Jeg vil SÅ gerne vide, hvor meget "markedsføring" jeg får for de 5,-, de tager ud over salgsprovenuet på 5%. Jeg har ikke set Amio nævnt et eneste sted, ud over facebook, hvor jeg selv har tilmeldt mig og deres nyhedsbreve, som jeg selv har tilmeldt mig. Hvad får I af markedsføring?

En ting er, at Amio ser ud, som det gør, at der kun er tale om håndlavede varer osv., hvis det er DET, der er argumentationen, så er det et fint argument for mig. HADER trendsales udseende, med herre jøsses da. Men umiddelbart synes jeg ikke, man kan klantre TS for at være dyrt, det er da ikke spor dyrere end Amio?

Igen - jeg prøver helt objektivt at forstå de her 2 begreber og folks generelle for/imod.

Mor er ikke gal - mor har bare fattet minus!
Støt Scleroseforskningen i Danmark - tak :o)

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Kontakt:

Indlægaf Line » torsdag, 02. august 2012 11:11

Det koster jo at sælge på trendsales, da du som en der selv laver dine ting SKAL være VIP bruger. Det koster minimum 500 kr. om året.

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem

Indlægaf perlemig » torsdag, 02. august 2012 12:17

Enig - men er det et gebyrhelvede?

Har I, der har butik hos Amio, fået nogle yderligere informationer om deres "markedsføringsgebyr"?

Vil egentlig gerne hoppe med på Amiovognen, men jeg vil dælme ikke betale for noget, jeg ikke får. Mine 5,- "markedsføringsbegyr" skal YNGLE ;o) Jeg vil på billboards, i TV-sport og på forsider, i hvert fald som min. nævnes i et hjørne af et obskurt fagblad et eller andet sted ;o)

kreativekarenn

Indlægaf kreativekarenn » torsdag, 02. august 2012 12:21

jeg har været på amio i et år nu og jeg har solgt en hel del via den side denne her mdr skal jeg betale 43 kr for det hele markedting salg mv. men jeg har et overskud på knap 200 kr
Jeg syndes Amio og Ann- Karina gør et flot arbejde. det er en side som er til at forstå og hvis du ik er medlem så bliv det. jeg har altså fået rigtig meget ud af det og amio er os på face så jeg føler helt sikkert mine ting bliver set

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem

Indlægaf perlemig » torsdag, 02. august 2012 12:32

Hvad får du for dine 43,-?

Undskyld, hvis jeg virker som en splint i r...., men jeg hade, når man kalder ting for noget, det reelt ikke er. Og nu har det latterlige "markedsføringsgebyr" bare besluttet sig for at blive min kæmphest i forhold til gebyrsbegreber og min vilje, eller mangel på samme, til at tilmelde mig flere handelsfora.

Jeg kan SAGTENS se det lækre i Amio, og jeg føler mig også meget fristet. MEN jeg vil vide, hvad mine penge går til! Hvis de kan fortæller mig, at "markedsføringsgebyret" dækker deres eftermiddagskage på kontoret og deres onsdagsugeblade til deling, så FINT, og kald det så noget andet. "Mmarkedsføring" er noget, der skal ses/høres, og man hører bare ikke om Amio, med mindre man i forvejen er tilmeldt. Og det er s.. da drøn ærgerligt. Særligt for alle de fantastiske kunstnere der trods alt findes på Amio. Får de den omtale, de retfærdigtvis for deres "markedsføringsbegyr" fortjener? Kender I som butiksejere til, at Amio markedsfører jer uden for gruppen af faste medlemmer?

Det er sådan set det eneste, jeg er interesseret i at finde ud af med Amio :o)

Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Kontakt:

Indlægaf Line » torsdag, 02. august 2012 16:17

Jeg tænker ikke så meget over det som et markedsføringsgebyr.. har ikke lagt mærke til at det lige var det navn det havde. Men mere som det gebyr man nu betaler for at sælge igennem Amio-gebyr. Derfor interessere det mig ikke så meget hvilke lommer de penge ryger ned i. Jeg ved godt at der jo er mennesker bag siden der skal have en løn osv. Det eneste jeg tænker på det er om jeg synes det er en fair pris eller ej. :-) Og eftersom jeg stadig har min Amio butik så må det jo betyde at jeg synes det er ok. :-)

Brugeravatar
perlemig
Æresmedlem

Indlægaf perlemig » fredag, 03. august 2012 10:27

....det er bare mig, der er mærkelig og vil have det, jeg betaler for ;o) Så kan de bare kalde det noget andet, eller, sætte det andet gebyr op fx., men men.

Overvejer stadig, og det tager nok sin tid, før jeg bliver overbevist om, at det er en fordel ;o)

kreativekarenn

Indlægaf kreativekarenn » fredag, 03. august 2012 18:47

ja jeg har heller ik tænkt så meget over det markedstinggebyr osv. jeg tænker jo bare at sådan er det med sider hvor man sælger sine ting. det koster alt sammen
de 43 kr er markedføring 7 kr og resten er gebyer for de ting jeg har solgt. afhængig af beløbet så svinger det pr mdr i pris. men det når aldrig op i svimlende højder
jeg syndes helt sikkert jeg får hvad jeg betaler for :)

Brugeravatar
mooshi
Aquamarine
Geografisk sted: Kastrup

Indlægaf mooshi » fredag, 03. august 2012 19:14

Er markedsføringsgebyret ikke altid 5 kr. pr. ting man sælger ?
Billede

Tilbage til "Generelt/Rodekassen"