Smykker dømt til oppildning...

Her kan du poste alt om smykkefremstilling, perler og smykkedesign som du ikke kan få til at passe ind i en af de andre fora.
Brugeravatar
Line
Admin (over perle)
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Smykker dømt til oppildning...

Indlægaf Line » torsdag, 12. juli 2012 14:58

Ja jeg sidder jo tit og opdatere mine smykkerannoncer på trendsales osv. Og her kommer jeg igenh og igen forbi et par af de samme ting der bare ikke VIL sælges. Nu bliver en stor del nok dømt til oppildning...

Hvad med jer, piller i op og hvor lang tid skal der gå før i gør det? Hvor mange chancer får jere smykke for salg før i opgiver?

Brugeravatar
smillasmiles
Den smilende Perle
Geografisk sted: Sabro
Kontakt:

Re: Smykker dømt til oppildning...

Indlægaf smillasmiles » torsdag, 12. juli 2012 15:33

Jeg har kurvevis af smykker der ikke bliver solgt, dels fordi jeg ikke altid får lagt ting op til salg, dels fordi jeg glemmer at de eksisterer indtil jeg rydder op næste gang..
Min seneste oprydning var en glædelig nyhed, jeg fandt en masse kæder jeg lavede lige da jeg begyndte at lave smykker selv, hvorefter jeg havde lagt dem væk da jeg blev vild med store smykker..de passede så lige til det tøj jeg bruger idag...
Jeg piller nok først op, når jeg skal genbruge perlerne, ellers ligger tingene bare.
Mvh Smillasmiles

First do no harm!

Josefine.bs

Indlægaf Josefine.bs » torsdag, 12. juli 2012 18:14

Jeg lader tit tingene ligge et godt stykke tid, hvis så det er flotte nok ting kan jeg godt finde på at give det væk som gaver, ellers smelter jeg tingene om eller skiller metallerne ad og lægger dem i restekassen, for tænk hvis man ku bruge dem igen på et tidspunkt :p med perler ligger det tit rigtig længe indtil jeg måske os føler for at bruge dem til noget andet :)
Nogle gange laver jeg også pris nedskæringer på tingene eller sælger dem som sæt hvilket kunder på markeder ofte er tilbøjelige til at falde for fordi de får to ting for en mindre samlet pris :p

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Indlægaf Pia Lou'lou' » torsdag, 12. juli 2012 19:01

Jeg synes i har check på jeres smykker.
Det har jeg ikke og jeg gør intet forsøg på at sælge, det er ikke umagen værd. Markedet [for smykker] kan rende mig, det gælder dog alene det for smykker :mrgreen:
Efterhånden som bjergene af materialer vokser til synes jeg, det er ved at være en fornøjelse at rode i dem og forsøge at skabe lidt orden. Det bedste er gensynet med noget brugbart og smukt, der partout kan omsættes. Det er gode oplevelser.
Der er smykker jeg aldrig ville pille op, fordi jeg er tilfreds med dem og har tiltro til deres permanente værdi. Der er smykker jeg aldrig har båret og de kan fungere som et 'reservelager'. Men bjergene er store og der er ikke for alvor grund til at pille noget op med mindre det er desideret GRIMT. Forleden omdannede jeg et wire spænde, det var tudegrimt og en tårn i mit øje.

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Indlægaf kiskan » torsdag, 12. juli 2012 20:01

Jeg har stadig 8 par øreringe til salg som er produceret i 2008 :mrgreen: Jeg fører et regneark med alle de færdige smykker og her angiver jeg produktionsdatoen, derfor ved jeg hvor gamle de er. Når jeg så laver udsalg/tilbud bliver resterne fra et år nedsat alle sammen.

Men ellers piller jeg en del op. Efter et sykke tid og jeg ser på smykkerne igen, synes jeg sommetider at de vist ikke er for kønne - og splitter jeg dem ad. Jeg kasserer en hel del og sletter dem på Amio, fordi jeg ikke længere synes om dem. Men det er ikke sikkert at de bliver pillet op lige med det samme - så ligger de bare i en skoæske og hygger sig :-))
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
Littie
Gul Calcit
Geografisk sted: Nordjylland, Klokkerholm
Kontakt:

Indlægaf Littie » fredag, 13. juli 2012 19:01

Når smykker, som er flere år gamle og stadig ikke er blevet solgt, begynder at forfaldne (metallet bliver mat/oxyderet), kan jeg finde på at klippe det op og genbruge perlerne. Ellers skal jeg synes, det er grimt, eller også står jeg måske og mangler de perler, som smykket indeholder. Men det er ikke ofte, jeg klipper smykker op (det er jo spild af materialer) *fløjt*
Som sol og regn den kommer og går
Som katten er den utilregnelig
Som sæsonens skifte fra vinter til vår
Men altid er den hjertens belejlig
Inspiration...

Brugeravatar
Littie
Gul Calcit
Geografisk sted: Nordjylland, Klokkerholm
Kontakt:

Indlægaf Littie » fredag, 13. juli 2012 19:01

Når smykker, som er flere år gamle og stadig ikke er blevet solgt, begynder at forfaldne (metallet bliver mat/oxyderet), kan jeg finde på at klippe det op og genbruge perlerne. Ellers skal jeg synes, det er grimt, eller også står jeg måske og mangler de perler, som smykket indeholder. Men det er ikke ofte, jeg klipper smykker op (det er jo spild af materialer) *fløjt*
Som sol og regn den kommer og går
Som katten er den utilregnelig
Som sæsonens skifte fra vinter til vår
Men altid er den hjertens belejlig
Inspiration...

Smykke damen
Krondiamant
Geografisk sted: Vester åby
Kontakt:

Indlægaf Smykke damen » mandag, 16. juli 2012 18:35

Jeg har en del gamle smykke. Nogle piller jeg op andre bliver doneret til de værse arrangemter på børnenes skoler, hvor de så kan tjæne lidt penge til deres klasse kasse på dem.
jeg har også en del der bare ligger og venter på det bliver ind igen eller at den rette køber kommer forbi og må eje dem. Men lige i øjeblikket sælger jeg ingen ting. Er heller ikke super aktiv lige pt. men må nok til at tage mig sammen igen.
MVH Smykke damen

Tilbage til "Generelt/Rodekassen"