Hvor mange smykker køber I?

Her kan du poste alt om smykkefremstilling, perler og smykkedesign som du ikke kan få til at passe ind i en af de andre fora.
LukasFT
perle

Hvor mange smykker køber I?

Indlægaf LukasFT » onsdag, 23. januar 2013 18:23

Jeg sad lige og sænkte hvo mage smykker i plejer at købe online. Så hvis I gad måtte I meget gerne tage dette spørgeskema http://www.surveymonkey.com/s/8S6H5D5

Brugeravatar
kiskan
Æresmedlem
Geografisk sted: Søborg
Kontakt:

Re: Hvor mange smykker køber I?

Indlægaf kiskan » onsdag, 23. januar 2013 21:25

Det er et dumt spørgsmål herinde, da alle selv laver deres egne smykker - så der er nok ingen som køber dem færdig på nettet.
Mvh. Kirsten Billede
Administrator

Brugeravatar
Pia Lou'lou'
Phantom Quartz
Geografisk sted: København

Indlægaf Pia Lou'lou' » onsdag, 23. januar 2013 23:14

det er helt rigtigt - spørg på trendsales istedet

Brugeravatar
sæsar
Peridot

Indlægaf sæsar » mandag, 01. april 2013 13:21

Jeg køber heller ikke nogen smykker
Laver dem selv, det gælder nok de fleste medlemmer herinde.
totalt afhænig af smykker

Brugeravatar
Frkblomst
Voks perle

Indlægaf Frkblomst » mandag, 10. juni 2013 14:51

Hej du!

Jeg køber ca. 1 smykke om måneden og så fremstiller jeg selv en del af perler som jeg køber på forskellige markeder rundt i landet.

Med venlig hilsen,
Frkblomst
"Rigtige venner kommer ikke an på hvor lang tid man har kendt hinanden, men hvor meget de har gjort for én på den tid."

Beadit
Fossilperle
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlægaf Beadit » mandag, 10. juni 2013 16:00

Jeg må nok indrømme, at jeg køber en masse smykker på nettet. *fløjt*

Det er alle slags smykker både billige og dyre, nye og gamle og håndlavede eller færdige som f.eks Pandora og Troldekugler. Tit køber jeg et forfærdelig skrammelsmykke, bare fordi der er 'en særlig perle, jeg kan bruge.

Alle disse smykker ryger i min smarte Ultrasonic Cleaner, før jeg begynder at rode med dem, derefter er det nemmere at se, hvad der er ædle metaller eller -sten, og hvis det skaller, bare ud med det. :mrgreen:
Birgit

Brugeravatar
tulle
perle
Geografisk sted: Vejle

Indlægaf tulle » onsdag, 18. september 2013 14:48

Jeg må indrømme, at jeg sagtens kan finde på at købe et par nye smykker på nettet om måneden, selv om jeg også laver en hel del selv. Der er trods alt grænser for, hvad jeg kan fremtrylle med mine egne hænder. :) Sommetider kan købte smykker også tjene som god inspiration, og bliver man træt af dem, kan man jo eventuelt bruge perlerne til nogle af sine egne projekter. Lige for tiden er jeg lidt forelsket i siden Mesenso, som har en hel masse forskellige kulturperler i mange smukke farver. Jeg synes, de små øreringe er så fine og har altid haft lidt af en svaghed for ægte perler. Det ville vaere en drøm selv at lave en halskæde eller et armbånd, der kunne passe til et par af øreringene. Jeg håber på, at det bliver mit næste projekt.

Mange hilsner
tulle
„To love is to recognize yourself in another.“

AlisB
Voks perle

Indlægaf AlisB » onsdag, 18. september 2013 18:33

Jeg køber lidt forskelligt: de gamle smykker, der bare har nogle perler eller andre smykkedele, der taler til mig. Så går den lille vandal igang og splitter smykket ad, det er der en sær fryd i *fløjt*

Men rigtige smykker, smykker til at gå med, dem køber jeg også. Det er kun de smykker, som er så unikke, at jeg aldrig kunne drømme om at lave en kopi eller blive inspireret af det men jeg MÅ have :-) Og det sker måske 1 x om måneden/ hveranden måned

Hilsener, Alis

Brugeravatar
Littie
Gul Calcit
Geografisk sted: Nordjylland, Klokkerholm
Kontakt:

Indlægaf Littie » onsdag, 18. september 2013 20:37

Jeg synes ikke, det er en selvfølge, at man udelukkende bærer smykker, man selv laver. Faktisk bærer jeg næsten kun smykker, jeg har købt færdige i butikker. De smykker, jeg selv laver, er så "luksuriøse" i mine øjne, at jeg ikke ville turde bruge dem ordentligt. Det er frygteligt at se sine egne kreationer faldne, slides op og gå i stykker. Så hellere bære noget simpelt fabriksskidt. Desuden er jeg mest til kæmpestore øreringe i stile, som jeg ikke selv kan lave. Og sidst, men ikke mindst, ønsker jeg også, at ejerne af mine smykker kommer til at bruge dem ofte og blive glade for dem, og det er ret sjældent, jeg går med smykker. Såeh... *fløjt*
Jeg har forresten udfyldt spørgeskemaet :-)
Som sol og regn den kommer og går
Som katten er den utilregnelig
Som sæsonens skifte fra vinter til vår
Men altid er den hjertens belejlig
Inspiration...

Tilbage til "Generelt/Rodekassen"